2015. december 31., csütörtök

Összegzés 2015

Elérkezett az évösszegzés ideje, és megmondom őszintén, bár itt volt "figyelmeztetőnek" a karácsony és a két ünnep közti időszak, valahogy mégis nehezen esett le, hogy tényleg a nyakunkon van már 2015 vége. Érdekes érzés van bennem, mert bár elkezdtem  a posztvázlatot már januárban, ahogy az lenni szokott (csak címszavakra gondoljatok), végig az kavargott bennem, hogy várok valamit. A furcsa pedig az, hogy most, az összegzés írásakor is azt érzem, hogy még
mindig várom azt a valamit, amitől el tudom mondani, mégis milyen volt könyves szempontból az év. Lehet, hogy hiányzott valami átütő? Lehet, hogy a poszt befejeztével megvilágosodom. :) 
Ha végigzongorázom magamban a 2015-ös olvasmányaimat, azért szép számban találok igazán remek és magával ragadó könyveket, vagy csak simán szórakoztató, bár feledhetőbb olvasmányokat is, és sajnos savanyú, igazi citrom-díjra érdemes jelölteket is... Na de lássuk a szokásos kis részletezést. :) 

Statisztika

2015-ben 84 könyvet olvastam el, összesen cirka ~25000 oldalt, egy leheletnyit több, mint szokott lenni, javult az oldal/nap rátám 63-ról 68 körülre. :) Azt hiszem több hosszabb könyvet olvastam idén, és csak kevés nyúlfarknyi hangoskönyvet. 
Angolul 31 (36,9%) könyvet olvastam, ami kevés, és sajnos kevesebb, mint 2014-ben, de ti majd vállon veregettek azért. :) Minden évben elhatározom, hogy akkor most többet, sőt, egyenesen azt is, hogy az angol aránya lesz a nagyobb, de nem jön össze; mindig elcsábulok magyar nyelvű újdonságokra és saját régebbi könyveimre is. Nem sokon múlt egyébként, hogy több legyen picit, hisz az idei három félbehagyásom is mind angol volt, és tegyük hozzá, a Percy-könyvvel egy egész másik könyvnyit szenvedtem, mire feladtam... 
Reci: 17 (20,2%) most olvasom a tizennyolcadikat, ez elég sok lett idén, főleg Athenaeum, de volt Főnix és Twister Media is. :) Köszönöm!
Sorozatrész: 14 (16,6%), ha jól számoltam, ezek többnyire kétrészesek befejező kötetei, vagy épp sorozatkezdő darabok voltak.
Újraolvasás csak egy volt. :) 

Blogdolgok

A blog statisztikáját is szoktam ilyenkor rögzíteni, mert sehol nem marad meg máshol, szóval jelentem, a látogatottság-számláló most (12.31. késő este) 150312-n áll! wow, nagyon köszönöm, hogy ennyien olvastok, és hogy kis híján megduplázódott az előző évi záráshoz képest a kattintások száma. :) 2015-ben 166 poszt született (ezzel együtt), ami meghaladja az eddigi években jellemző adatot, szóval látszik, hogy elememben voltam, 2-3 naponta új tartalmon lehetett csemegézni itt. A legtermékenyebb hónap a január volt, 17 poszttal.
Amire pedig leginkább kattantatok, vagyis a három legnézettebb poszt a 2015-ös bagázsból:

UPDATE, Az utolsó napon egy bejegyzés egyszercsak az élre tört a kiadó facebookos megosztása jóvoltából, így aztán toronymagasan ő lett az első abszolút lehagyva az összes többit, még a nyereményjátékok posztjait is:
- Sara Raasch: Hó, mint hamu - szuper könyv, olvassátok, ne csak a bejegyzést!
Népszerűségben ők követik:
- Levelek a bőröndből nyereményjáték
- Kovács Eszter: Let's kifli - még egy könyves poszt a dobogón, éljen, éljen!
- Jók és rosszak iskolája nyereményjáték
A játékok úgy látszik csábítóak, de emellett kiemelem még a témázós posztokat, amik szintén nagy közönséget vonzottak. Mert bizony egész évben, rendületlenül témáztunk, legyen szó Kedvencekről, Bőrünk alá mászó könyvekről, Félbehagyásokról, vagy Kiadói trendekről. Ezek az említettek voltak a legnépszerűbbek nálam.
A leghosszabb olvasott könyvem a Trónok harca első kötete volt (836 oldal), legrövidebb pedig elvileg a Benjamin Button különös élete, gyakorlatilag azonban szerintem inkább a Durrelles hangosok, vagy a Szemhunyásnyi mesék.

Top 5

Kicsit bajban vagyok, mert noha nem is mindig kaptak ők max pontszámot, mégis úgy érzem az idei év kiemelkedő olvasmányai mindenféle sorrendiség nélkül, és hosszas morfondírozás után ők lettek:


Kiemelkedően jók voltak még: Kati Hiekkapelto: Kolibri, Guus Kuijer: Minden dolgok könyve. Szórakoztató, könnyedebb műfajban nagyon ott voltak a szeren: Jodi Picoult: Keeping Faith, Andy Weir: The Martian (!!!), Pacskovszky fivérek: Nő kutyával és holddal, Louise Walters: Levelek a bőröndből, Graeme Simsion: The Rosie Effect, Karen Marie Moning: Burned, Ernest Cline: Ready Player One.
Legjobb mese: Lázár Ervinek, Gaiman meséje és Az üveggyerekek is nagyon tetszettek, nem tudok választani, nagyon másfélék. :)
Legkedvesebb karakter: Flavia de Luce, Alan Bradley sorozatának első kötetéből.
Az év borítója: Georges Simenon: Maigret és a beharangozott gyilkosság.
Kedvencnek címkéztem: Harry August, Minden dolgok könyve, A négyszögletű kerek erdő.

Rengeteg szuper regény akadt a kezembe idén, 15 könyvnek adtam tíz pontot a tízből, de számos 9-es, 9,5-es is akadt, szóval nincs okom panaszra, és mégis, most kell hogy rátérjünk a...

Citrom-díjra...

Fűűha, kijutott bizony a rossz, pocsék, csalódást okozó élményekből is 2015-ben. A fonák toplistán szerepelhetne a Tündöklő lányok (az egyetlen igazi paprikás poszt az évben!) A hollófiúk, A lány a vonaton, (lányokból és fiúkból sem kérek már, átkozottak ezek a címek :D ), de a Riggs sorozatot is kaszálom a Hollow City miatt. Csalódás volt az elvárásaimhoz képest A boszorkányoskönyv, a Lost Lake, és az If I stay is.

Zsák, zsák, teli zsák

Bár nem tűnhet visszafogottságnak, hogy 76 könyvvel roskadoznak többel a polcaim, figyelembe véve, hogy a korábbi években még ennél is több könyv landolt nálam egy évben, elfogadhatónak nyilvánítom a mennyiséget. ;) Sok ezek közül ajándék és reci. A megszerzett könyvek közül 22-t el is olvastam már, megdöntve ezzel a két éve tartó 21-es bűvkört (éppenhogy, de meghaladtam :D ). Egyébként van két színező is a zsákmányban, ezek nem számítanak konvencionális könyvnek azért.
A legolcsóbb könyv 399 Ft-ért a Maigret és a vizsgálóbíró volt, míg a legdrágábban beszerzett könyv címet nálam nem az S nyerte el, hanem az Illusztrált Harry Potter, angolul ugyanis 9400 Ft-ért vesztegették.
A mérleget kicsit szépíti, hogy néhány könyvemet sikerült eladni idén, azt hiszem hármat vagy négyet (viszlááát Gyönyörű sorscsapás! :D) amikre már nem volt szükségem. Jó lenne 2016-ban tovább gyomlálni kicsit a polcokat.

Tervszerűség?

Örömmel jelenthetem be, hogy mind a Miamona's Reading Challenge-et, mind pedig a Várólistacsökkentést teljesítettem idén, előbbinél elég randomizáltan és véletlenül jöttek össze a kategóriákra a könyvek, utóbbinál pedig nagyon tudatos voltam, és majdnem végig a 24-es, teljes lista teljesítésére hajtottam, vagyis szépen tartottam a 2 könyves ütemet havonta. Az őszi könyvdömpinget - ami az én szememben totálisan példátlan volt, sosem akartam még egyszerre ennyi friss megjelenést -, követték a karácsonyra megjelenő könyvek, és teljesen elvesztem a vcs-vel, persze csak a szorgalmi feladat résszel, hiszen a 12-vel júniusra végeztem, összesen pedig 15-öt olvastam el a könyvek közül. Arról nem is beszélve, hogy nem listázott, de régóta várólistás egyéb könyveimet is elővettem, pl. Jodi Picoult-tól, akitől zsinórban három könyvet is olvastam idén.
Szeretett szerzőimtől is sorra kerültek könyvek: Rowling, Csernus és Simenon is képviselteti magát a 2015-ös olvasmányok listáján.

Élmények

Sok könyves élményben volt részem, ellátogattam a Könyvfesztiválra és a Könyvhétre is, előbbin ismételten találkoztam Csernus Imrével, egy dedikálás és egy kis beszélgetés erejéig. Kapcsolatba kerültem Louise Waltersszel, aki egy tündér, és gyakorlatilag csak úgy, mert tetszett a könyve, eljuttatott hozzám egy dedikált példányt belőle. :) Ennek köszönhetően sorsolhattam ki a másikat köztetek. :) Kati Hiekkapeltóval is közelebbi viszonyba kerülhettem, részt vettem ugyanis a Kolibri könyvbemutatóján, kaptam tőle is dedikálást, és még Twitteren is megköszönte az 5 csillagos értékelésemet a könyvéről, méghozzá magyarul! :)

Témák

Na nem a témázásban, azt már emlegettem, hanem a könyvekben. Több olyan könyvet is olvastam idén, amiben Aspergeres volt a főszereplő, de nem volt szándékos a választás. Non-fictionök is sorra kerültek, amelyekben szintén betegségek voltak a középpontban, bár nem az autizmus, hanem súlyos fényérzékenység, vagy épp egy éberkóma szerű állapot.
Több "poros", régebbi könyvet is olvastam, például a Születésnapot, a Kisdarázst vagy a Gyalog Julit.
Végre találtam jóóóféle kísértetes történeteket is, Az üveggyerekek is és Niffenegger könyve is ilyen volt.
Ígértem a határaim feszegetését is, nos, azt hiszem a Harmónia mint sci-fi és az, hogy betalált, már jelent valamit, illetve a high fantasy és a ya-fantasy felé is nyitottam (Trónok, Abercrombie, Sara Raasch).


Haditerv!

Az egy éve eltervezett dolgok közül azt kell hogy mondjam így visszatekintve, hogy azért elég sok minden sikerült, bár az angol olvasások számát jobban fel akartam volna pumpálni, de sebaj. Azért igen sok régóta váró könyvemet elolvastam, a vcs is sikerült, és kedvelt szerzőimtől is olvastam.
A fixnek hitt olvasások közül csak a Casual Vacancy és a Burned jött be, a többi felsoroltat végül toltam tovább magam előtt (Otoriak, Bulgakov, SzJG)
2016-ban szeretném ismét kitűzni magam elé a célt, hogy még több angol könyvet olvassak, még akkor is, ha a 30 körüli szám nem kevés. Indulok ismét a Várólistacsökkentésen és Miamona kihívásán is, ha lesz (márpedig szerintem lesz!), ezeket szeretném teljesíteni, ezen felül viszont tényleg kedvtelésből szeretnék olvasni, és nem akarok belefulladni a recitengerbe év végén - félreértés ne essék, csupa jó könyvben fuldokoltam, de elég kellemetlen, hogy rengeteg minden ide csoportosul őszre-télre, és olyankor nem haladok semmi mással. A vcs-t mindenesetre jobb az év első felére csoportosítani, és 2-esével haladni havonta. :) Ki tudja, talán most, hogy nem feltétlenül hajtok a 24-re, meg is lesz! :D
Szeretnék 2016-ban legalább egy, de lehet, hogy kettő tematikus hónapot tartani, de egyelőre még titok, hogy mi lesz ennek a lényege, ó és ha már téma, természetesen szeretnénk tovább témázni a csapattal, januárban ismét lehet majd számítani reggeli posztdömpingre egy meglepetésszerű napon!
Szeretnék Harry Potter és Fever újraolvasást tartani, illetve a Nyakigláb apót is újrázni, mint régi-régi kedvencet. :)
Vásárlások terén pedig próbálni továbbra is tudatosnak lenni, kívánságlistásakat venni csak, csoportosítani a beszerzéseket a könyves ünnepekre, és a mostani 76-nál, ha csak egy pöttyet is, de kevesebbet beszerezni.
2016-ra tervezek még egy könyvtári beiratkozást is, de kicsit hezitálok, mert bizony azt hiszem az csak felsrófolja majd a magyar nyelvű olvasások számát, viszont csökkenthetné az impulzusvásárlásokat, még ha azok kávéáron is történnek. ;) Mennyi szakzsargon, és akkor még az újkeletű hippilista és szotyolázó tartalék, vagy a már megszokott kardigános és kabátkönyvek elő sem kerültek! ;)) Most pedig megvitatom magammal a könyvtárazós probléma cost-benefit kérdéskörét. :)


Boldog, és legfőképpen jó könyvekben gazdag új évet kívánok mindenkinek!




/A képek illusztrációk. Forrásuk./

22 megjegyzés:

  1. Neked is boldogat Pupi!
    Jó éved volt ;) a Hollófiúk ellenére is ;)

    VálaszTörlés
  2. Neked is nagyon boldog új évet! Szép év, remélem, a következő is hasonlóan jó éved lesz! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Pupilla!
    Ha van kedved, tarts velem:
    http://konyvkukac.blogspot.hu/2015/12/dorothy-blog-award-dij.html

    VálaszTörlés
  4. :o Ez aztán az impozáns lista! :) Menten elsírom magam, a 22 könyvemmel, sosem volt iylen gyenge évem olvasás szempontjából, de most erőre kaptam tőled, és úgy döntöttem, akármi lesz, én idén sokat fogok olvasni. Akkor is, ha másra nem jut időm :D
    Gratulálok a teljesítéseidhez, én idén sem jelentkeztem sehova, biztos, ami biztos :D
    Viszont már megont adtál egy csomó könyv ötletet, hogy ja, tényleg! Amit most első körben nem tudok még megköszönni :D, de ha meglesznek, akkor nyilván. :*
    Boldog 2016-ot, drága! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. KÖszönöm! :) Jaj ugyan már, semmilyen olvasott könyvmennyiség nem szégyen, csak érdem. :) Majd idén többet olvasol, ha akarsz, a kihívásokat meg akkor érdemes, ha nem teher, hanem szívesen csinálod, és nálam most így volt.
      Nagyon örülök, ha adtam ötleteket, mik tetszettek meg? :)
      Puszi, és neked is boldog új évet Reeám! :)

      Törlés
    2. Hát ezzel vigasztalom én is magam. ;)
      Próbából, tavaly elkezdtem, de csak 3 könyvet pipáltam ki, szóval nem nekem valók. Nem teher, csak nincs rá időm, akkor meg mink fogadkozzak?
      Sok minden. Pl. Kati Hiekkapelto és a Harmónia. Majd kiderül, egymásra találunk-e. ;)

      Törlés
  5. Óóó, igazi lelkes Pupillás poszt lett :D
    Eszméletlen soknak tűnik nekem is ez a 84, utoljára ráérős egyetemista koromban tudtam ennyit olvasni... Picit irigyellek :)
    A toplistádon csupa jó könyv, egyedül Harry Augustot nem olvastam közülük, a másik 4 szerintem is szuper! Képzeld, januárra betáraztam A lány a vonatont, nem tud elriasztani a rengeteg negatív kritika :D majd legfeljebb lesz egy jó paprikás posztom ;)
    Ésésés megvolt a karácsonyi illusztrált Potter olvasás, ezzel megnyitom a HP újraolvasás projektet amit én is évek óta tologatok.
    Boldog új évet, sok jó könyvet, soksok lelkes blogbejegyzést kívánok neked :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Igyekeztem belevinni a szokásos lelkesedésemet (bár az elején nem éreztem túl lelkesnek magam, de belendültem :D ).
      Tavaly-tavalyelőtt még több volt, de tényleg elég sok, ha belegondolok. Szerencsém van, meg sok szabadidőm. :)
      Harry Augustot is ajánlom, igazi csemege, és nagyon irodalmi is. :) Szerintem tetszene mindkettőtöknek.
      A lány a vonaton, yeah! :D Kíváncsi leszek. Engem nem bosszantott paprikásra, de azért elég rossznak találtam, nem igazán értem a hype-ot.
      Ó, de szuper! Én nem jutottam el a HP-ig, annyit vendégeskedtünk és vendégláttunk, de megvár. :)
      Boldog új évet nektek is mégegyszer! :)))

      Törlés
  6. ez a 76 új könyv, ez nekem már egy döbbenetes szám. :D
    jó a 2016-os tervlista, bár én a könyvtárazást kihagynám, amíg van a polcon olvasatlan. vagy nem? mert akkor meg azokkal nem haladsz.
    erről most eszembe jutott, hogy gyerekkorunkban játszottunk könyvtárast a szomszéd lánnyal. kikölcsönöztük a saját könyveinket. :D

    búék, Pupi.
    és sok fevert nekünk 2016-ban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hömmhömm, hát igen. :D
      Igen, igazad van némileg a könyvtárral, de arra pl. jó, hogy ne vegyem meg feltétlen, ami egy kicsit érdekel (és nem jön reciben), de nem biztos, hogy szerelem lesz. A vásárlások számát csökkentené - bár amilyen szerencsés vagyok, korábban is olyan jókat sikerült könyvtárból olvasnom, hogy muszáj volt utána saját példányt is vennem (pl. a Csupasz nyulakból) :D
      Mi is játszunk ilyen könyvtárast, Miamonával. :D
      Búék és Barrons legyen velünk (meg Ryodan)!

      Törlés
  7. Juj de jó hosszú poszt! :) A mai nap ébren töltött részét ezeknek az olvasására szentelem :)

    Ugyanazt érzem, amit leírtál az első bekezdésben, és tök fura, hogy nem csak te és én, de Amadeánál és Nimánál is ezt láttam hasonlóan megfogalmazva.

    A témázós posztokat nagyon-nagyon szeretem, tök jó, hogy kitaláltátok, várom a 2016-os témákat! :) Meg a tematikus hónapjaidra is rettentő kíváncsi lettem! :))

    A top 5ödből kezdek kíváncsi lenni a Harry Augustra, bár nincs jó előérzetem. :D de egyszerűen túl sokan dicséritek.
    A Harmóniát anno én is nagyon szerettem és persze a Rowlingot is, szóval bizonyos értelemben most is vannak közös pontjaink.

    Hú de rengeteg like jött a Hó mint hamu posztodra, gratulálok!! :)

    És BUÉK ismét! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahhoz képest pedig nem is tartott most olyan sokáig megírni. :) Fura, hogy mennyire egy hullámhosszon voltunk az összegzés bizonyos pontjain többen is. :) Valami láthatatlan hullámok vonultak végig rajtunk. :D Az ébren töltött részt én is főleg blogok olvasásával és kommenteléssel töltöttem, jó ez így. :)

      Hú, hát nem tudom, Harry Augusthoz mit szólnál, Nimával szerelmesek lettünk belé, de nem biztos, hogy tetszene, talán kicsit száraznak találnád. Persze nem biztos. :) Könyvtár? :)

      Ó örülök, hogy megint van átfedés a top5-ben, mármint nem az ideivel, csak úgy egyáltalán kedvelés szintjén.

      Én is csak lestem, rengeteg like-ot kapott a Twister oldalán a poszt, ez meglátszott a blog látogatottságán is. :)

      BÚÉK! :) Várlak jövőre, vagyis idén is! :D

      Törlés
  8. Nagyon jó poszt lett, csupa szép számmal :)
    A Tündöklő lányoktól jól elijesztettél, de mivel már meg van, valószínűleg előbb-utóbb sorra kerítem azért, hátha :) A Harry Augustra viszont egyre kíváncsibb vagyok.

    Én most decemberben szépen komótosan belekezdtem a HP újraolvasásba, és nagyon élvezem. El is döntöttem, hogy nekem Rowling többi könyve is kell (eddig valahogy nem volt prioritás).

    Boldog új évet neked is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem akartalak elijeszteni! Menj át gyorsan Katacitához, nála a legjobbak listában van a Tündöklő! :)) Nem vagyunk egyformák, lehet, hogy neked bejön majd. Ó, a Harry August az viszont szinte biztos! És még szépirodalmi is! :)

      Éljen a HP! :) Örülök, hogy fogsz mást is olvasni Rowlingtól!
      BÚÉK!

      Törlés
  9. Gratula ehhez az évhez :) A 2016-os csak még jobb lesz! A titok a beszerzéseknél az önuralom, és a könyvesboltok webshopok hírleveléről való leiratkozás és a könyvesboltok elkerülése :D Én legalábbis így csinálom, szerintem idén ha max 10 könyvet vettem akkor már sokat mondok. Mondjuk ha rendesen haladnék a várólistáimmal, akkor lehet hogy jobban vásárolnék, de amíg ilyen nagy számú az otthon az előző években felhalmozott könyvek száma, addig vásárolni sem merek, mert megharagszanak a régóta polcon porosodó példányok és rám ugranak takarítás közben :D HP újraolvasást én is tervezek, most hogy végre megvan az összes a polcon \o/ Legyen még sok ilyen szép sikered idén is a blogon, a páros évek mindig jobbak mint a páratlanok, úgyhogy hajrá!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Így legyen! :) Nekem is mindig szimpibbek a páros számok, szóval remélem igazad lesz. :)
      Hát, a beszerzéseknél a hírlevél leiratkozás nem hiszem, hogy elég lesz, hiszen egyfolytában blogokra járok, az még rosszabb, mint a hírlevél! :D Rengeteg mindenhez onnan kapok kedvet.
      Most 50 alatt szeretnék maradni a beszerzésekkel, ajándékostul, recistül, mindennel együtt.
      Éljen a HP-zás! :D Örülök, hogy megvan mind! :)

      Törlés
  10. Nekem is fura volt ez az évzáró, meg a poszt megírása is, erősen hiányérzet maradt bennem is valamiért...
    A kihívásom pl. én meg se említettem :D
    Jó kis évet zársz, gratula hozzá és BÚÉK! :)

    VálaszTörlés
  11. Én mindenképp a könyvtárba beiratkozás mellett érvelnék, ráadásul ha nem is olyan nagy választékban, de vannak ott ám angol nyelvű könyvek is. ;) Nekem mindig nagy élmény könyvtárba menni, bóklászni a polcok között, és kivenni olyan könyveket, amelyeket vagy elolvasok vagy nem. :D Mondjuk én ellátom a családot is könyvekkel plusz az egyik kollégámat is, szóval mindig nagy pakkokkal térek haza. :)

    Úgy nézem, olvasás terén jó évet zártál, jó sok posztot írtál, a 76 beszerzés meg nem olyan vészes, mondom én, aki 90 könyvet vett. :D Remélem nagyon klassz éved lesz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sokáig, több helyen voltam már könyvtári tag, ismerem az előnyeit is, és tényleg jó bóklászni a finom, könyvillatú folyosókon. :)
      Persze, van néhány angol könyv is mindig, de jobb lenne a saját angoljaimat olvasni, annyi, de annyi van... :D Még mindig nem határoztam el magam. :)

      Köszi! :)

      Törlés
  12. Annyi szeretem olvasni az év végi zárásokat, a tiéd olyan kis szépen tematikusan összeszedett.
    Gratula a 84 könyvhöz, olvasáshoz és annyira, de annyira irigykedem, hogy ilyen sokat olvasol angolul. Tudom, ez csak az emberen múlik, de nekem idén ez nagyon gyatrán jött össze.
    A kedvenceid közül a Harmónia nagyon érdekel, sajnos nincs bent a könyvtárban, de majd valahogy elolvasom egyszer.
    Jó sok poszt született nálad idén, én örömmel olvastalak mindig és a témázás kimondottan nagy kedvencem lett, jó volt, hogy sokszor engem is megmozgatott a kitalált témátok. Remélem, folytatjátok!
    BUÉK és sok jó könyvet, könyves élményt kívánok 2016-ra Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, pedig most annyit nem agyaltam rajta, csak elkezdtem írni, és megírta magát. :)
      A Harmónia elég ütős és durva könyv, készülj azért lélekben, nem könnyű, de megéri.
      Köszönöm, várlak idén is! :) Folytatjuk a témázást, már folyik a szavazás, ennyi kis kulisszatitkok elárulok, de csaak neked! :D
      BÚÉK!

      Törlés
  13. Sok jó olvasmányod volt tavaly, én meg nem győztem-győzöm a várólistámra pakolni! :) A témázós bejegyzéseid is nagy kedvenceim és kíváncsi vagyok az ideikre! Szeretném a példádat követni és több könyvet olvasni angolul, na meg teljesíteni végre egyszer a vcs-t :D
    Kicsit megkésve, de nagy szeretettel: BÚÉK :D

    VálaszTörlés