2015. december 5., szombat

Sophie Kinsella: Finding Audrey

Mivel szeretem Kinsella stílusát és az örökké balszerencsés, vagy ügyetlenkedő hősnőit, kacagtató sziporkáit, nem volt kérdés, hogy elolvasom majd a friss ifjúsági regényét is, a Finding Audrey-t. A könyv már magyarul is megjelent a Librinél, Hová lett Audrey? címmel.

Audrey családjának életébe akkor csöppenünk, amikor az anyuka épp kihajítani készül a nagyobbik gyerek, Frank számítógépét az ablakon... Hiszen a Daily Mailben olvasottak alapján az ő fia játékfüggő! Ennek pedig véget kell vetni, mégpedig drasztikus módon! 
A Turner családnak három gyereke van, a "komputerfüggő" Frank, a bájos, sajátos gondolkodású négy éves Felix és Audrey, akiben szintén akad némi furcsaság mostanában... Sötét napszemüveget hord, és bezárkózik. Nem jár el sehova, és nem kommunikál idegenekkel. Pánikol és szorong, nem tud szemkontaktust teremteni, képes rohamot kapni Frank számítógépes játékostársától, Linustől is, egyébként pedig kissé depressziós. Audrey egyedül Dr. Sarah-hoz, a pszichológusához jár el, aki segít neki lassan jobban lenni, de ehhez Audrey is kell, és némi bátorság részéről. Például, hogy el merjen menni egyedül a Starbucksba, vagy hozzá merjen szólni idegenekhez. 

A család, de főleg az anya, pozitívan hibbantak. Ebből rengeteg vicces jelenet adódik, és sitcom-szerűen zajlanak a mindennapok. Szórakoztató és teli van helyzetkomikummal. Audrey betegsége sem tűnik fel a körítés miatt olyan sötét színben. Vannak olyan részek is, amikor Audrey filmezi a családját, a terápiája részeként, és erről forgatókönyvet kapunk. Némi cuki tiniszerelem is van persze, de nem csordul túl, Linus igazán empatikus, megértő és figyelmes srác, és bírtam, hogy milyen ügyesen segített Audrey-nak. :) 

Indonéz borító - képek a Pinterestről
Audrey maga pedig egy kedvelhető, aranyos kiscsaj, akinek szívesen drukkolsz, hogy helyrerázódjon, és kinyíljon előtte újra a világ. A Kinsellás chick-litek megszokott hősnőihez képest visszafogottabb, coolabb, nem kelekótya és nem keveredik annyi galibába sem, de ez az alapszituációból is eredeztethető. 

Fura, de nekem elég sokszor tűnt fel, hogy mennyit nasiznak ebben a családban, lehet, hogy erre kellett volna inkább hangsúlyt fektetni a számítógépről való leválás helyett az anyukának, simán rákattanhatott volna az egészségesebb táplálkozásra is, szinte már vártam az efféle ukázokat. :D
Az egész egyébként nagyon jól volt beleágyazva egy mai, modern családba, friss és pontos képet ad arról, hogy milyen konfliktusok lehetnek a számítógépekkel, a szabadidő eltöltésével kapcsolatban a szülők és gyerekek közt. A Starbucksos körítés pedig (mekkora reklám amúgy az egész a Starbucksnak, remélem fizetnek Kinsellának érte :D) a fiatalság számára talán még menőbbé teszi. :) 

Értékelés: 10/8,5 Üdítő kikapcsolódás vinnyogás nélkül, sok humoros jelenettel, ami mégis egy komolyabb témát dolgoz fel. Kritika illeti viszont, hogy néha nem eléggé reális, azt hiszem nem lehet ilyen gyorsan és könnyen kigyógyulni ezekből a szorongásos betegségekből mindenesetre az jó, ha a tinik olvasnak ilyesmiről is, az üzenetek, amiket Kinsella közvetített róla, rendben voltak.
Egy kicsit még csalódás volt, hogy nem derült ki pontosan mi is történt a suliban a lányokkal, amitől Audrey befordult. 



7 megjegyzés:

  1. Tök jó, erre én is kíváncsi vagyok. :)

    VálaszTörlés
  2. Nálam a fa alá várható, de nagyon kíváncsi vagyok már rá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, remek, jó a "jézuskád". :) Remélem nem fogsz csalódni, és tetszeni fog.

      Törlés
    2. Nem hiszem, már a fülszövegben kicsit magamra ismertem... A posztod végképp meggyőzött :)

      Törlés
    3. Na, nem bírtam ki, a fa alól kivettem, és egyből elkezdtem olvasni. Imádtam, köszi a jó ajánlást!

      Törlés
    4. De örülök! :) Épp tegnap láttam egyébként, hogy posztoltál róla, csak még nem volt időm olvasni, de már megyek is! (hála az inszomniának, én ma kukorékolok ... )

      Törlés