2022. december 28., szerda

Várólista csökkentés 2023

Éssssss itt van a Várólista csökkentés, itt van újra! :) Megint lehet jelentkezni, és listát összerakni a már több mint egy évtizede zajló hagyományos éves kihívásra, amit Lobo szervez. A 2023. évi várólista csökkentés már a 13. a sorban! Nagyon vártam idén is a kihirdetést, és bár már hónapokkal ezelőtt elkezdtem felpakolni egy virtuális polcra a jelöltjeimet, azóta még rengeteget sakkoztam velük, cserélgettem, rendezgettem őket. Voltak, amik kikerültek mégis a válogatásból, és volt néhány cím, amiket az idei kihívásból viszek tovább, mert úgy alakult, már mégsem jut rájuk idő. 

Ha nem is sikerül a teljesítés, akkor is szuper, hogy akár csak 1-2-3 régebb óta várakozó könyv elolvasására is motivált a kihívás, és lekerülnek ezek a kötetek a végtelen, és egyre-egyre bővülő várólistánkról. :)

A szabályok változatlanok, a virtuális vagy valós várólistánkról ki kell választani 12 (+ legfeljebb 12 alternatív) könyvet, amik már legalább egy éve várnak olvasásra (tehát 2022-es megjelenések nem játszanak!), és aztán ezeket jól elolvassuk a következő évben. Nem kell havonta egyet, nem kell sorban haladni, és bármelyik cserepados könyv beállhat helyettesnek az alaplista címei helyett. A lényeg, hogy saját tempóban, év végéig az összesen maximum 24 kijelölt könyvből 12-vel végezzünk! 
Könyvtári és kölcsönkönyvek is jöhetnek, nem csak a saját polcokról lehet válogatni.

Az újraolvasás nem ér, és a listát előre el kell készíteni, a jelentkezési határidő pedig 2022.12.31. éjfél!
Ezek a főbb tudnivalók, de azért mindenképpen


Fogyjanak az olvasatlanok, kopjon szépen a várólista régi szekciója! :)

Íme, az én 2023-as vcs-listám:

Az alap 12-es lista:

- Max Brooks: Devolution (01.13.) 
- Lisa Jewell: Vince & Joy (03.24.) 
- Sofi Oksanen: Purge (01.28.) 
- Elena Ferrante: A felnőttek hazug élete 
- Moskát Anita: Horgonyhely
- Bohumil Hrabal: Gyöngéd barbárok

Az alap lista.

Az alternatív lista:

- Georges Simenon: Maigret és a kiugrott felügyelő 
- Georges Simenon: Maigret albérletben
- Georges Simenon: Ködös kikötő
- Mark Seal: Vadvirág
- Chris Bohjalian: Hajnali alkony 
- Csernus Imre: Főnix 
- Több szerző: Otthonról hoztuk
- Sviatlana Tatarnikava: Honnan pottyant le a sajt? (05.14.) 

Az alternatív lista.

Vegyes lett most is, sokféle műfajjal, egy érdekes merítés. A sajtos mesekönyv nyilván a kis Jolly Jokerem. ;) Ismét listáztam 5 Simenont, van még mit olvasnom az életműből, és ezek a rövidke kötetek jól szoktak csúszni. :) Van olasz, orosz, finn, francia és cseh szerző is, van némi pszichológia, ami mindig helyet kap. Változatosnak, jól teljesíthetőnek érzem most ezt, remélem nem fogy el a lendületem év közben sem, és továbbra is lesz kedvem a kiválasztott könyvekhez. Az idei vcs-ről 2 könyvet hoztam tovább: Rokon lelkek társaságaÉrzelmi biztonság. Többet nem akarok, ne nézegessem ugyanazokat jövőre is, de ehhez a kettőhöz most is van kedvem, csak nem fértek már be az évbe. 
Amelyik könyveket nem látjátok a képeken a kupacokban, azokat az Audible-ről fogom hallgatni hangoskönyvben. :)

Természetesen most is van közös olvasmány Anettel, méghozzá a Ferrante könyv, és a Devolution is, ami magyarul Ösztönlények címen fut. Remélem, sikeresek leszünk jövőre is a kihívással, amiben nagy löket mindig, a közös olvasásokon kívül, hogy motiváljuk egymást, és helyzetjelentést teszünk egymásnak időről-időre, hogy hogy állunk. :)


Saját képek.

A posztban az év során frissíteni fogom a linkeket azokhoz a könyvekhez, amiket már elolvastam, és írtam róluk. Ezen a >listán< is vezetem az olvasásokat.

A korábbi vcs-k összesített eredményei nálam (csak legelőször indultam alternatív lista nélkül):

2011: 2/12 x
2012: 10/24 x
2013: 13/24 ✓
2014: 12/24 ✓
2015: 15/24 ✓
2016: 10/24 x
2017: 8/24 x
2018: 12/24 ✓
2019: 15/24 ✓
2020: 17/24 ✓
2021: 13/24 ✓
2022: 14/24 ✓
2023. novemberben az állás: 14/24 ✓


Csökkentsük a várólistát 2023-ban is!

A résztvevők listája (és a "kész vagyok!" jelentése): >itt<.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése