2019. december 22., vasárnap

Várólista csökkentés 2020

Minden évben azzal kezdem, hogy hihetetlen, hogy már hány éve csináljuk külföldi mintára a várólista csökkentést, Lobo szervezésében, de idén kiváltképp muszáj hangsúlyozni ezt, hiszen kerek számhoz érkeztünk. Ez a 10. év, hogy játszunk! :) Juhé!
A kihívás lényege ugyanaz: év végén kiválasztunk 12 (+12 alternatív) könyvet, a virtuális, vagy ténylegesen a polcon leledző várólistánkról, amik már legalább egy éve várakoznak olvasásra (tehát 2019-ben megjelentekkel nem lehet jelentkezni), és aztán a következő évben szépen elolvassuk őket. Nem kell sorban, nem kell havonta egyet, és lehet az alternatív listáról helyettesíteni amihez épp nincs kedvünk mégsem. Így végső soron 24, előre eltervezett könyvből lehet maximum válogatni. Én nagyon ajánlom az alternatív lista létrehozását is, mert jobb, ha több a lehetőség! 

Újraolvasás nem ér, és a listát előre el kell készíteni, a jelentkezési határidő: 2019.12.31. éjfél
Ezek a főbb tudnivalók, de azért nagyon ajánlom, hogy


Jó játék, listázzatok ti is, és fogyasszuk az itthoni olvasatlanokat, régóta várakozó könyveket! :) 
(Persze lehet könyvtári, vagy kölcsön is, ld. szabályok!) 

Az én 2020-as, jubileumi vcs-listám a következő: 

Az alap 12-es lista:

- Diane Setterfield: The Thirteenth Tale (01.22.) 
- Joanne Harris: Blueeyedboy (05.18.) 
- Joanne Harris: Coastliners
- Lionel Shriver: Big Brother (02.02.) 
- Zadie Smith: White Teeth (02.27.) 
- Sally Gardner: A Hold legsötétebb oldala (01.19.) 
- Szvetlana Alekszijevics: Csernobili ima
- Sarah Winman: Amikor isten nyúl volt
- Elena Ferrante: Aki megszökik, és aki marad (03.21.) 
- Georges Simenon: Maigret védekezik (07.01.) 
- Georges Simenon: Madame Maigret barátnője (06.28.) 
- Georges Simenon: Maigret és a hajnali vendég (03.31.) 

Az alternatív lista:

- Tóth Krisztina: Párducpompa
- Schäffer Erzsébet: Ezüstróka
- Silvia Avallone: Acél
- Sarah Addison Allen: A csodálatos Waverley-kert
Saját kép. Kattintásra megnő.

A posztban folyamatosan frissíteni fogom a linkeket azokhoz a könyvekhez, amikkel már végeztem. Ezen a >listán< is vezetem.

Próbáltam ezúttal is inkább kihagyni előző évi listáról megmaradtakat, hogy ne legyen meg az ezeket még mindig "el kell olvasni" érzés. A két évvel ezelőtti listáról viszont beválogattam azóta is magam előtt tolt, olvasatlan regényeket. Vannak hosszabbak, de azért megtöri a sort egy adag rövidke is: szokásosan van néhány pszichológiai kötet és krimi, amikkel ha jól haladok, motiválnak a lista többi elemének olvasására is. Van kölcsönkönyv is a választottak közt, amit vissza szeretnék adni a tulajdonosának végre (szintén motiváló), és sorozat folytatás is - Ferrante. :) A Csernobili imát a szerző áprilisi, könyvfesztes látogatása előtt még mindenképp sorra szeretném keríteni, de persze a többit is, amennyit csak tudok, de nem fogok feltétlenül az egész lista elolvasására hajtani. Remélem a korábbi évek tapasztalataiból okulva most is sikerült jó listát összeállítanom magamnak. :) 
A korábbi vcs-k összesített eredményei nálam (csak először indultam alternatív lista nélkül):

2011: 2/12 (jujj) x
2012: 10/24 x
2013: 13/24 ✓
2014: 12/24 ✓
2015: 15/24 ✓
2016: 10/24 x
2017: 8/24 x
2018: 12/24 ✓
2019: 15/24 ✓
2020: 17/24 ✓ :)


Csökkentsük a várólistát 2020-ban is!

A résztvevők listája (és a "kész vagyok!" jelentése): >itt<


10 megjegyzés:

  1. Én is pont most tettem ki a listámat, nekem is eddig 5x sikerült csak, remélem ez atöbb szempontból is kerek szám jó ómen :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont néztem! :) Nahát, akkor kb. ugyanúgy teljesítettük! :D Hajrá jövőre is, menni fog!

      Törlés
  2. Tök jók :) A Waverleyt már igazán illene! :D Látom, te is berakták egy pár Simenont, én is :) Amint lesz időm, én is posztolok erről, de egyelőre még töltődöm :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Hajjaj, már vagy 10 éve megvan a Waverley... :D
      Be, úgyis minden évben elolvasok 3-4-et kb, akkor már vcs-vel menjen. ;) Meg motiválóak, rövidkék, haladósak és szórakoztatóak.
      Töltődj csak, jó pihenést! Jelentkezni azért ne felejts el rá időben, 31-én éjfélig! Várom majd a listádat.

      Törlés
    2. Nem is értem a halogatás okát :D Félsz, hogy csalódni fogsz benne?
      Köszi, rajta leszek :) Már jelentkeztem, polc is megvan, már csak a blogbejegyzés hiányzik :)

      Törlés
    3. Ja, nincs különösebb oka, egyszerűen mindig elément valami a 489 másikból. :D
      Szuper, nehogy lemaradj! ;)

      Törlés
  3. Jaj de jó kis könyveket válogattál be! És basszus, hihetetlen hogy már 20 éves ez a kihívás. Nagyon menő! Bár szerintem nekem is van benne jó pár sikertelen év, de a tavalyin felbuzdulva nagyon bízok a 2020-as listámban :D És jó hogy újra van pár közös olvasás is, alig várom a januárt, hogy elstartoljunk. Csak addig nekem is szépen be kéne fotóznom a könyveimet, mert olyan jó mindig így egyben látni őket! Nah majd talán holnap!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Remélem sikerül a lendületet is tartani majd! :) Nem 20, csak 10 éves, de biztos csak elírtad. Bár már lassan azon se lepődnék meg, hogy 20, annyira repülnek az évek xD
      Én is várom a januárt! A tizenharmadik történettel indítok. :)
      Várom a fotód, meg a posztod a vcs-kupacról! :)

      Törlés
  4. Ejj, micsoda szuper lista ismét!
    A Waverley kert annyira szuperjó, én soksok éve tavasszal olvastam, máig emlékszem, a kinti virág és friss tavaszillatra, ami annyira jól ment a történethez. :) Óóóó, most hirtelen elkapott a vágy, hogy újraolvassam majd :D
    A Zadie Smith könyvre nagyon kíváncsi vagyok. Te olvastál már tőle? Most nem rémlik.
    És nagyon kíváncsi vagyok arra is, neked hogy fog majd tetszeni ez a Ferrante könyv. :)
    A teljesítéseidnél meg micsoda sorminta van kibontakozóban :D Szóval, ha eszerint nézzük, a 2020-as is tuti sikerülni fog :) Hajrá, hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Olyan jó, hogy mindig jössz, és megdicséred az összeállításom, ez motiváló! :)))
      Huhh, az a szegény Waverley is már várólista meg sok egyéb listaveterán is. :D 2020-ban tényleg sorra kerítem, nagyon hangulatosan hangzik. Plusz a First Frost is kijött ugye azóta, a folytatás.
      Nem, még eddig nem olvastam Zadie Smith-t, csak bespájzoltam két könyvét.
      Egyelőre most a Nápolyi regények 2. részét olvasom, és ez nagyon tetszik, feltett szándékom rögtön folytatni a 3. kötettel a sorozatot januárban. :)
      Nahát, tényleg sorminta lehet, ha jövőre is sikerül a kihívás! :D Köszi! :D

      Törlés