2019. december 31., kedd

A 2019-es kihívásokról


Forrás.
A szokásos három könyves kihívásom közül sajnos a Miamona's Reading Challenge (MRC) nem indult idén, viszont a másik kettőt sikerült teljesítenem. A Goodreads Reading Challenge-ben 68 könyvet tűztem ki magamnak célul, és ezt végül megugrottam és túl is szárnyaltam, 74 befejezett olvasmánnyal (olvasmánylista >itt<). Nem versenyeztem se magammal, se mással, pont ennyit esett jól olvasni, és pont ennyi fért bele az évbe.

Sokkal tudatosabban válogattam, és jobban tartottam magam a saját kis listáimhoz, amiket az egyes évszakokra összeszedtem. Régebben ezeket mindig elég random módon, hirtelen felindulásból kapkodtam le a polcról, "juj ezt is el kellene már olvasni" felkiáltások közepette, ehhez képest most átgondoltan, jobban tudtam tervezni is, és haladni is a tervekkel. :)

A várólista csökkentés is talán pont emiatt sikerült. Elég lendületesen fogtam bele, és Anettal hajtottuk egymást, illetve volt közös olvasmányunk is a listában, ezek mindig motiválóan hatnak. :)  Plusz szerintem jó volt a listám abból a szempontból, hogy a monstrumokat mellőzve inkább rövidebb köteteket válogattam be idén. Nyár végére sikerült kipipálnom a 12 könyvet, de még folytattam a sort, és összesen végül a 24 listázott könyvből 15-öt olvastam el. Na persze a bruttó várólistám sose csökken, de értékeljük az erőfeszítést. ;) 
Egy könyvet hagytam félbe a vcs-listáról, ez a The Book of Summers volt. 

Az elolvasott vcs-osztag (elég hiányos sajnos, mert van, amit már eladtam azóta, vagy kölcsön volt): 

Saját kép.

A legjobb vcs-ről olvasott könyv kétségkívül a Merre jársz Bojangles? volt, a legrosszabb pedig az Emily Goes to Exeter. A pszichológiai köteteket szerettem olvasni, és jó volt visszatérni Agatha Christie-hez is sok-sok év után, de összességében sajnos kissé lagymatag maradt az összkép. Kellemes olvasmányok, de a Bojangles-on kívül nem volt köztük igazán kiemelkedő (összehasonlításképp, tavaly 5 nagyon jó könyv került ki a vcs-sek közül). 

Saját kép. Sajnos 5 könyv "hiányzik" róla, pl. A macskavendég, vagy a Baba Dunya.
Érdekesség még egyébként, hogy vcs-re ugyan nem kerültek fel, de sok más, régóta várakozót is sikerült "kivégeznem" idén. Ilyenek voltak: A Mester és MargaritaAnna KareninaA Manderley-ház asszonyaKrumplihéjpite Irodalmi TársaságUtazás a koponyám körül, Harry Potter pszichológiája.

Jövőre is játszom, már összeállítottam a listámat (ezúttal nem csak, vagy nem elsődlegesen a hosszt néztem, hanem próbáltam rátenni olyanokat, amik nagyobb valószínűséggel nyújthatnak kiemelkedő élményt). Illetve majd beállítok egy számot a Goodreadsen is, valahol 60 és 70 közt, aztán majd meglátjuk, mennyi lesz belőle. :)

Ti milyen kihívásokon vettetek részt idén, miket vállaltok jövőre? Vagy csak olvassunk spontán? 


2 megjegyzés:

  1. Gratu a vcs-hez és sok sikert az idei teljesítéshez! :) Nekem is ez volt a bajom a régebbi beszerzéseimmel, hogy a kedvem már elment tőlük, ezért nem sikerült sosem teljesítenem ezt a kihívást.
    Nekem a saját két kihívásom a bingó és a havi egy újraolvasás lesz a fő cél, ill. az évszakos krimik (ill. Agatha Christie olvasások). Meg persze mindig van néhány 'apróbb', de a cél a lazább, kevésbé tervszerű olvasás - a hangulatomhoz illően szerintem tudok majd válogatni mert van bőven kínálat a saját és a könyvtári könyvek közül is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! :) Hát igen, nekem is volt sok olyan, ami már nem érdekel, de ezeket le is vettem róla, és még így is sok van...
      Hajrá a kihívásaiddal! Újraolvasni én is szeretnék párat megint, ebben az évben is, de nem szorítom magam keretek közé vele, majd ahogy esik. :)

      Törlés