2019. szeptember 1., vasárnap

Őszi tervek 2019

Forrás.
Új évszak, új lista! Már egy hete szemezek a polcon levő könyvekkel, hogy mi is kerüljön közülük az őszi tervek közé - szokás szerint a bőség zavara... :) De igyekszem tartani magam a mostanában bevált technikához, és egyrészt tényleg átgondoltabban válogatni a listákra, másrészt tényleg a listáról választani új olvasmányt elsősorban. Most, hogy augusztus utolsó napjaiban teljesítettem a várólista csökkentést, nagyobb a szabadság, de persze mindenképp tovább szeretném pipálgatni a régóta várólistán csücsülő könyveket. :)

Lássuk, miket gyűjtöttem most össze a következő három hónapra! 

A befejezésre váró:

Georges Simenon: Maigret és a titkos szerető -  kivételesen épp csak egy olvasmányban vagyok benne, 40%-nál tartok, szerintem pár napon belül be is fejezem. :)

A további tervbe vett könyvek:

A (kicsit hiányos) kupac. :) Saját kép.

Mary Ann Shaffer, Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság  - annyira kedvet kaptam a Levelek Skye szigetéről újrázása után, hogy most már tényleg el kell olvasnom ezt a levélregényt is. Egyszer nekifogtam, de elég rossz időszakban, és félretettem akkor. 
- Elena Ferrante: Az új név története - szeretném folytatni a Nápolyi regények sorozatot.
- Moskát Anita: Horgonyhely - tolódik tovább a nyári listáról, még mindig kíváncsian várom a sztorit!
Julie Buxbaum: Tell Me Three Things - ajánlásra, elvileg a ya-műfaj jobbik oldaláról. ;) 
Tom Sweterlitsch: The Gone World - A Recursiont követően kaptam kedvet hozzá, a sok összehasonlító értékelés miatt. 
Joanne Harris: Gentlemen and Players - újraolvasás lesz, megkoptak az emlékeim, de folytatni szeretném a Different Class-szal. 
Joanne Harris: Different Class
- Daphne du Maurier: A Manderley-ház asszonya - egy kis őszi hangulatú klasszikus
Rain Arlender: Az élet esszenciája - karácsonyi ajándék volt, nem szeretném most karácsonyig olvasatlanul hagyni (van még pár ilyen, de most erre esik a választásom).
Agatha Christie: One, Two Buckle My Shoe - vcs-n volt ez is, meg aztán rég olvastam AC-t, megérett rá a helyzet! :) 
Csernus-Mohás-Popper: Egészséges egyén, beteg társadalom? - szintén egy vcs-listás, pszichológiai könyv. 

Az állást itt is fogom vezetni: 9/12 :) 

És ti, mit olvastok idén ősszel? 

Forrás.

10 megjegyzés:

  1. A Krumplihéjpite társasághoz hangulat kell, engem pont tavaly októberben kapott el, teljesen emlékszem arra, hogy mikor és hol szerettem bele a történetbe, és rántott be. Az eleje nekem is kicsit fura volt (a levelek miatt...). A többi említettet nem olvastam a listádról, de szerintem amilyen ügyes vagy simán végigmész rajtuk idén ősszel! Hajrá a tervekhez! Én már várom, hogy kicsit kuckózós időszak legyen, mert a nagy melegben nem tudok semmire sem figyelni igazán :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, megvárom hozzá a hangulatot. :)
      Remélem én is, hogy sikerül sokat elolvasni róla - akár mindet. Képzeld, most néztem meg, hogy amit télre terveztem, az onnan kimaradtakat végül tavasszal, a tavaszra tervezettek közül lemaradtakat pedig nyáron elolvastam, pedig nem volt benne semmi tudatod, hogy na most akkor ami ott lemaradt, bepótolom. :D Tök jó, hogy jobban tudok tervezni. :)
      Én is várom a hűvösebbet, nem forognak a kerekeim rendesen...

      Törlés
  2. A Krumplihéjpite, Manderley és szerintem a Horgonyhely is szuper bekuckózós, őszi olvasmány lehet. A Manderley amúgy nálam is tervben van idén ősszel. Julie Buxbaum könyv is jó választás, én is Nikkincs hatására olvastam el - jó volt, gyorsan olvasható ;)
    Nekem most nincs évszakos listám kivételesen, de rövidebb várólistákat - 'maratonokat' fogok majd mutogatni Instán :D
    Most pl Sosehol, az Aushwitzi tetováló, AC Balhüvelykem bizsereg, Szabó Magda Az őz van tervben szeptemberre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, remélem így lesz! :)
      Nikkincs ajánlotta nekem is a Julie Buxbaum könyvet. Na ez az igazi influenszerség, kérem! :D ;)
      Érdekes, te leszoktál az évszakosokról, én meg rászoktam. :)
      Jók a tervek, ebből kettőt én is olvastam. :)

      Törlés
  3. Én nemrég olvastam A Manderley-ház asszonyát, és egyszerűen imádtam. Még nem írtam meg róla a bejegyzést, de csak szuperlatívuszokban tudok beszélni róla. Daphne Du Maurier gyönyörűen ír, és egy-két csavarnál leesett az állam. Szerintem neked is tetszeni fog. A Krumplihéjpite Irodalmi Társaságot én is tervezem ősszel olvasni, már hónapok óta a polcomon várakozik, remélem, végre sort fogok tudni keríteni rá, és nem fog csalódást okozni. Imádok ősszel olvasni, nincs is annál jobb. :) Na jó, télen Harry Pottert olvasni a legjobb. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek igazán örülök, jó ezt hallani! :)) Remélem nekem is tetszeni fog.
      Harry Pottert ősszel is, télen is jó olvasni! :D

      Törlés
  4. A Krumplihéjpite könyv szerintem tetszene neked, én annyira imádtam! :) Viszont amit te írtál, az a másik levélregény, azt is elolvasom majd :)
    A Horgonyhely engem is vár még, a Könyvfesztiválon szereztem be :)
    A Manderley-házasat nekem is el kéne olvasnom az ősz jegyében, meglátjuk, hogy jutok el a könyvtárba :)
    Kifejezetten amúgy nem tervezek semmit őszre, zsánerben maximum ilyenkor a sci-fit és a krimit részesítem előnyben :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemsokára sorra kerítem. :) Juhú, szerintem neked is tetszeni fog a Skye-os könyv is. ;)
      Néha jó is nem tervezni, csak menni az árral; amihez kedved van, azt lekapni a polcról. :)

      Törlés
  5. Harry Pottert bármikor jó olvasni, de számomra igazi téli olvasmány. A december a kedvenc hónapom, a varázsos Roxfort-élmény a szintén varázsos decemberi-karácsonyi hangulathoz kötődik számomra leginkább. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon hangulatos a könyveknek a karácsonyhoz kötődő része minden epizódban! :)

      Törlés