2015. január 22., csütörtök

Miamona kihívására nem lehet nemet mondani

Év elején elkezdtek röpködni mindenhonnan a pipálgatós reading challenge-ek, könyvbingók, és egyéb kihívások, kérdezték is tőlem, csinálom-e, de nemet intettem. Elég nekem a várólista csökkentés, hisz úgyis a 24-et céloztam meg, maximalista módon idén. :) (és azt hiszem nagyon jól haladok eddig, 2 kész, 2 folyamatban! Éljen!)
Szóval persze hogy beficcent még egy kihívás, miután kikötöttem, hogy neeem, nem kell több. Drága barátosném, Miamona a saját neve alatt futtat egy remek kis könyves kihívást, a Miamona's Reading Challenge-et, amiben a legjobb az, hogy foghatod, és a saját képedre formálhatod! Gyúrhatod, gyömöszölheted, kicserélheted, felcserélheted és elcserélheted a kategóriákat, ha nem tetszik az ő listája, de elég nagy szabadságot enged a listán belül is, szubjektívak a kategóriák ugyanis. 

10+1 kategória van, a +1 egy joker, amivel ki lehet váltani egy nem annyira tetszőt a többi közül. Egy könyv lefedhet akár több kategóriát is. 

Úgy döntöttem, nekem tetszik az ő listája, és aszerint megyek én is, íme a terveim és teljesítéseim az egyes "menüpontokhoz":

1. Mellőzött, elfeledett, porlepte könyvek

Avagy a pókhálós polcokon megbúvó kincsek közül valami.

Terv: Elsőre a Virágot Algernonnak jutott eszembe, de Oliver Sacks: Fél lábbal a földönje is egy ilyen, pókhálós kincs lehet azt hiszem. :)

Teljesítés: Viviane Villamont: Kisdarázs, ő elég porlepte lehet, Bea azt kérdezte a posztnál ugyanis, hogy jé ezt a könyvet még mindig olvassák?! :)
Update: a Virágot Algernonnak is pótolva azóta. :) 

2. Történelmi szívű könyv

Terv: Ó, Miamona említette a Tolvajok telét, lehet, hogy őt választom majd, úgyis szeretném hamar elolvasni, de még birizgálja a fantáziámat az Árnyalatnyi remény is.

Teljesítés: Végülis előbb került sorra Leon Leyson: A lehetetlen valóra vált című, holokauszt története. 

3. Fiatal vagyok én még... (ya) 

Terv: Eleanor és Park? Vagy egy újabb Sarah Dessen, egy kis Szent Johanna gimi... Jöhetnek a ya-képviselői, idén is néhányan. :)

Teljesítés: Elizabeth Goudge: The Little White Horse és Alan Bradley: De mi került a pitébe? is az ifjúsági irodalom képviselői voltak. :) 

4. Engedj be! - Lények, akik előtt eddig bezártuk az ablakot

Hmm, nem is tudom, voltak-e lények, akiknek nem nyitottam ki az ajtót könyvügyileg. Talán a sellők. :) De a vámpíroknak se szívesen... 
Terv: Let the Right One In?

Teljesítés: Ezt kijollyzom a mesével... :)

5. Valami állati! 

Terv: Jodi Picoult: Leaving Time, az elefántokkal, vagy valami Durrell, már jó rég olvastam tőle is.

Teljesítés: Gerald Durrell állatos hangoskönyvei lettek a befutók: A feltalálók, Repülő virágok mezeje, Fecsegő fauna

6. Egyszer volt szerző...

Terv: Jonas Jonasson és az "új" könyve. Imádtam A százéves ember...-t, aztán azóta mégsem nyúltan az újabb regénye után.

Teljesítés: Ebből Maggie Stiefvater lett, és egy csalódás :( A Hollófiúk

7. Beteged lettem... 

Terv: A kutya különös esete az éjszakában - autizmus. Már olvasom, nagyon tetszik.

De ide illik még Martin Pistorius Néma üvöltése is...

8. Futó kalandok - azaz kisregény/novella

Hohó, őt sikerült időközben kipipálnom.


9. Szerelem első látásra

Valami ami megfog, anélkül, hogy tudnám mit is rejt... 
Terv: Az Agave új megjelenése, a Horzsolások (American Elsewhere) elég csábító, de ilyen mindenféle háttérismeret nélkül elcsábító könyv még sok lehet az év folyamán. :D (Elég könnyen elcsábulok...)

Teljesítés: Azonnal elcsábultam a Nő kutyával és holddal című könyvre, és a külcsíny után a belbecs is abszolút meggyőzött. :) 

10. Valahol már láttalak!

Ez a kategória olyan könyves élmény, amit kivételesen fordított sorrendben ismerünk meg, mint amit a könyvmolyok preferálnak: tehát előbb a film, aztán a könyv. Azt hittem ezt fogom jokerezni, de totál véletlenül teljesítettem... :D
Teljesítés: William Somerset Maugham: Színház - A csodálatos Júlia című filmet már évekkel ezelőtt láttam, nem is tudtam, hogy ez alapján készült, de most helyére kerültek a kirakós darabjai. :)
Hejj, és még ide kerülhet(ne) a Trónok harca is, ki gondolta, hogy pont ebben a kategóriában fogok tobzódni! :)

+1 mesés jolly joker!
Meseolvasásom minden évben van, szóval bármit kijollyzhatok. :) Előre betervezett mese egyelőre nincs.

Teljesítés: a The Sleeper and the Spindle és Az üveggyerekek is ide illik. :) 

Jelentkezzetek ti is, ha szeretnétek! :) Jó játék, kevés kötöttség.

Mint látható, az én terveim is még képlékenyek, de nem akarom magam behatárolni, az is lehet, hogy lesz még néhány véletlenül passzoló könyv, nem csinálok listát, de majd időről-időre megnézegetem, hogy állok, mennyire olvastam már magam Miamonára. :)

Challenge-re fel! :) 

/A képek illusztrációk. Forrás. /

8 megjegyzés:

  1. Úgy olvastam: Jó játék, kevés költség :D Végülis...
    Jejejeje! Öröm téged bűnre csábítani! ;) És nahát, milyen kincsek fityegnek a listádon :O Virágot Algernonnak! Hogy én azt mennyire szeretem! :) Tolvajok tele!!! Alig várom, hogy olvasd. Milyen hülye kifejezés ez. Nagyon várom!!! Eleanor és Parkkal én is szemezgetek, meglátjuk...
    Nekem is vannak képlékeny terveim, de majd az idő dönti el hová mit. Bár direkt úgy találtam ki, hogy ha valaki talál olyat, akár 1-2 könyv is lefedheti az összes kategóriát, mert éljen a kreativitás, azért szeretnék mindre külön olvasni, ha belefér az év során. :) Szóval hajrá-hajrá! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majdnem! :) Szerintem nagyon jól csináltad, egy könnyed és szórakoztató kis formula lett, öröm lesz teljesíteni. :)
      Igenis, akkor mielőbb olvasom, ha már ennyire alig várod. :))
      Eleanor és Parkkal már tavaly elkezdtem szemezni, érdekel, és én ya-kompatibilisebb vagyok, mint te :D
      Algernon pedig nem maradhat ki az életemből!

      Törlés
  2. Ú ezt én is viszem ha nem baj. :D Annyi kihíváson veszek részt de hát nem baj, még egy lista nem árt mert ez jól hangzik!

    VálaszTörlés
  3. Jaj, ez olyan csábító, de nekem már elég sok kihívásom van idénre, szóval inkább csak külső megfigyelő maradok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, Nita, szerintem magadtól is teljesíteni fogd a kategóriáimat, de nem marketingezek... :D

      Törlés
  4. Óhhhh, ez jónak ígérkezik. Egy-két könyvre be is ugrott már néhány cím... Filózok még rajta, mert teljesíthető teljesen, főleg, hogy van joker is :D :D :D :D
    A Tolvajok telét mindenképpen ajánlom!!!!!! Olvasnod kell, nem fogsz benne csalódni (remélem)

    VálaszTörlés