2017. december 31., vasárnap

A 2017-es kihívásokról

Forrás.
Nem, nem, ez még mindig nem az év végi összegzés. :)

Általában akkor írok a kihívásokról összefoglaló posztot, amikor ugye sikerülnek, avagy: Éljen, kész a várólista csökkentés! Megcsináltam az MRC-t! stbstb. Nos, most ez egy poszt arról, hogy ezek idén nem jöttek össze. Persze búslakodásra nincs ok, a könyvek megmaradtak, és ugyanúgy el lehet őket olvasni, nincs önmegsemmisítés, amikor kiderül számukra, hogy nem pipáltuk ki őket egy bizonyos dátumig bezárólag. ;) 

Most már évek óta minden évben csak három kihíváson veszek részt, de egyikért se küzdök azért vérre menően. Listázni jó, és ha sikerül teljesíteni, örülök, ha nem, hát nem. Sose akadályozott ez még abban, hogy újra jelentkezzem a következőre. A három állandó kihívásom a Goodreads Reading Challenge, a Miamona's Reading Challenge és a Várólista csökkentés

A Goodreadses kihívás csak egy szám, amit kijelölünk év elején, hogy mennyi könyvet szeretnénk elolvasni. Ez kicsit kisebb szám lett, mint az elmúlt években, de sebaj, a 65-ös célból, végül 69-es teljesítés lett. :) De nem a mennyiség a lényeg. Ez csak egy irányadó csúszka az év során. 

A várólista csökkentés hosszú-hosszú múltra tekint már vissza, és hol így sikerül, hol úgy. :) Látszólag nem nehéz ugyan egy éven belül elolvasni 12 könyvet, amik már régóta várnak, de mégis néha közbejön minden más, vagy valamitől nagyon elmegy a kedvünk. Az alternatív lista mankó, de nem mindig segítség az se a teljesítéshez. 

Idén 8 könyvet olvastam el a 12+12-ből, amit sikerként könyvelek el, mert bár a kihívást nem sikerült teljesíteni, de 8 régóta várakozó könyvemet elolvastam (és hát mondanom sem kell, amúgy egész éveben sokkal többet, amik ugyanúgy megfeleltek volna a kritériumoknak, csak épp nem kerültek rá a listára), és ezek közül kettő a szívem csücske is lett! A selyemhernyó és a Tolvajok tele is kiemelkedő élményt nyújtott idén, de szuper volt az Édes életünk is. 

Íme a vcs-ről elolvasott könyvek szolid kis társasága (mínusz a Gavalda, mert az kölcsönben volt nálam): 
Elolvasott vcs-k. :) 
A Zoo City és a The Elegance of the Hedgehog kimaradhattak volna, de legalább már nem sasolnak ádázul a polcról úgy, hogy nem tudom mit tartogatnak számomra. 

A Miamona's Reading Challenge kategóriát idén kicsit átszabtam magamra, és végül ennek ellenére nem sikerült mindegyikbe bepasszintanom egy könyvet, pedig sokszor olyan könnyűnek tűnik... Lehet, hogy nem is kellett volna változtatnom? :D 

Lássuk egyenként:

1.) Isztambul, óúóúó, Isztambul ♪♫ - Isztambulban játszódó regény... tágítottam a kategóriát azzal a kitétellel, hogy "...vagy török szerző könyve" - ide Pamuktól szerettem volna olvasni valamit, de tolódott, tolódik. x
2.) Nyugger-rockker - olvassunk belevaló öregekről! - Brooke Davies könyvét szántam ide, de nem olvastam. És véletlenül se botlottam bele belevaló öreg szereplőkbe. x
3.) Az isteni Backman - olvassunk Fredrik Backmantól! - Ez megvolt, de nem jött be. 
4.) Én kis kertet kerteltem - olvassunk olyan könyvet, aminek a borítóján, címében vagy középpontjában egy kert van! - Sophie Kinsella: My Not So Perfect Life  
5.) Otthonka - Avagy olvassunk olyan regényt, amiben otthonosan érezzük magunkat, ami körbeölel, amibe vágyódunk, és amit a sajátunknak is érzünk kicsit a stílus, a karakteralkotás, az atmoszféra miatt. - A hóleány igazi kabátkönyv lett. ♥ 
6.) Magyar szívbe magyar fantázia!- hazai fantazmagóriák a főszerepben - Veres Attila: Odakint sötétebb című, amúgy tényleg remek könyve átnyúlik a jövő évre, nem olvastam még el. x
7.) Déli regény - olvassunk az amerikai délen játszódó regényt! - A Szikomorfán születtemet szerettem volna ide. x
8.) Te, ott a polcon, ide veled! - lépjünk oda a polchoz, és olvassunk el legalább egyet azok közül, amit már egy ideje beszereztünk, de eddig csak szemeztünk vele! - Tolvajok tele ♥ 
9.) Hát te ki vagy?! - olvassunk olyan írótól, akitől eddig még soha! - Kőrösi Zoltán 
10.) Boncoljunk! - Olvassunk pszichológiai témájú, önboncolásra késztető könyvet! - Miért vagyunk boldogtalanok? De volt több más is. :)  
+1) Parlez-du English? - a jolly joker pedig az idegen nyelven olvasás - hú, ez volt a legtöbb, ha minden igaz több mint 60%, de majd az összegzésre kiszámolom. ;) Szóval például: Jodi Picoult: Small Great Things  ✓ 

A 10+1 kategóriából tehát 7-et pipáltam ki, ami tök jó, és egyébként is, volt amit túlteljesítettem, pl. sok pszichológiai könyvet olvastam, és ugye rengeteg angol nyelvűt. De több volt az otthonos hangulatú regény. Nem olvastam ugyan törököset, de jártam Dél-Afrikában, Ausztráliában, Alaszkában, Portugáliában, és az űrben is a könyvek révén. ;) Miamona jövő évi kategóriáit pedig ugyanolyan lelkesen várom, mint ha teljesítettem volna a mostani kihívást. Csak lehet, hogy ezúttal nem fogok változtatni semmin. ;) Egyébként, ha valaki úgy venné észre, hogy van mégis török könyv, vagy nyugger-rockeres szereplő, esetleg hazai fantazmagória a 2017-es olvasmánylistámban, ne habozzon szólni, hátha én néztem el valamit. :D 

Jövőre ugyanúgy ezeket a kihívásokat célzom meg, aztán meglátjuk, mi mennyire sikerül. ;) 

7 megjegyzés:

  1. A 8 könyv is jó teljesítés vcsről, hisz az majdnem meg is lett! :)
    Miamona új kihívását én is várom.

    VálaszTörlés
  2. Imádom, hogy jelentkezel minden ilyen listára. Soha, egyet se tudnák befejezni, de ha összeadnánk te mindig megcsinálnád. :)

    VálaszTörlés
  3. Dóri, igen, szerintem is jó eredmény, és örülök, hogy ennyi régóta várakozó könyvet elolvastam a könyvtáramból. :) Szerintem talán még januárban kikerül az MRC, majd kicsit nógatom Miamonát. ;)

    Reea, ó, én alig jelentkezem ilyenekre, tényleg évek óta csak ez a három van. Dóri a nagyágyú kihívások és listák teljesítésében. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A három, pont hárommal több, mint az enyém. :) Ha így van, akkor mindkettőtökre büszke vagyok. :)

      Törlés
    2. Köszi, aranyos vagy! :)

      Törlés
  4. Aww, az a cica! (vagy 4 percig biztosan nézegettem idült vigyorral a képemen :D ) Sajnálom, ezt muszáj volt megosztanom :D
    De hogy írjak valami koherens hozzászólást is: hajrá, ez az év a sikerrel teljesített kihívások éve lesz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nyugodtan, nyugodtan! :D Örülök, ha tetszenek az ilyenek, mert legalább megérte keresgélni, válogatni. ;)
      Köszönöm! Azon leszek! De az is elég ha csak 2-3 kiemelkedő könyvet hoznak a kihívásos listák, már akkor boldog leszek. :)

      Törlés