2013. december 28., szombat

Várólista projekt 2014

Jövőre is lesz várólistacsökkentés, legalábbis részemről biztosan, és az idei sikerre való tekintettel nagy lelkesedéssel vetem bele magam a dologba. Lobo szervezésében ha jól számolom már negyedik éve játszunk, és a lényeg továbbra is az, hogy év végén kiválasszunk 12 olyan könyvet, (+12 alternatívra is van lehetőség, biztos ami biztos alapon), amik legalább fél éve várnak a virtuális vagy kézzel fogható várólistánkon, és ezeket elolvassuk a következő évben (minden hónapra egy, de nem kell határidőket tartani). :)
Itt lehet megtalálni a résztvevők névsorát és linkeket a listákhoz.

Az idei siker érdekes módon elbizonytalanított, és próbáltam megint nagy (még nagyobb) körültekintéssel összeválogatni a listámat. Értsd: már három hete tologatom és kupacolom a várólista-várományosokat, hogy vajon mihez lesz jobban kedvem, mivel lehet meg ismét a tuti 12. :)


Végül ezekre a könyvekre esett a választásom:

- Maggie Stiefvater: Forever
- Carolyn MacCullough: Always a Witch (05.04.)
- Joanne Harris: Gentlemen and Players (07.10.)
- Neil Gaiman: Neverwhere (05.13.)
- William Golding: Lord of the Flies (09.12.)
- Joe Hill: Heart-Shaped Box (07.29.)
- Jodi Picoult: Keeping Faith
- On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik (01.04.)
- Sarah Addison Allen: A csodálatos Waverley-kert
- Lugosi Viktória: Ajvé (04.27.)
- Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás (06.22.)
- Katherine Howe: A boszorkányoskönyv

Az alternatív lista pedig a következő:

- Audrey Niffenegger: Her Fearful Symmetry
- Galgóczi Dóra: Megszülethettél volna (02.22.)
- Alice Hoffman: Property Of (12.31.)
- Doris Lessing: Az ötödik gyerek (06.23.)
- Lian Hearn: A fülemülepadló
- Lian Hearn: Fűpárna
- Lian Hearn: Rikolt a kócsag
- Leiner Laura: Szent Johanna Gimi 1. - Kezdet
- Leiner Laura: Szent Johanna Gimi 2. - Együtt
- Dr. Csernus Imre, Pampuryk Péter: Felnőtt húsleves
- Daniel Black: Perfect Peace
- Sarah Dessen: Someone Like You (12.29.)

Polcon is vannak, ha valakit érdekel.

A könyvkupacok (kattintásra megnő).

És kiterítve is... :)


Most is elég vegyes-vágottat kreáltam, és próbálok itt-ott trükközni, pl. a két sorozat amiből betettem, nem hiszem, hogy ne tetszenének, akkor meg ugyebár könnyű folytatni is :)  De jelen vannak a rövidebb olvasmányok is, e-könyvek, illetve néhány olyan, amiért már most bizsereg épp a tenyerem, hogy kézbe vehessem. Némelyik már egy évtizede vár (a Hearn könyvek), de van, amelyik csak tavaly karácsony óta.
Néhány darab bekerült a 2013-as listáról is, hátha most végre sikerül őket is sorra keríteni (Niffenegger, Harris, Black). Na persze 24 könyvnél jóval többet tervezek összesen olvasni. :)

A posztban folyamatosan frissíteni fogom a linkeket azokhoz a könyvekhez amiket már elolvastam és írtam róluk bejegyzést. 

Sok sikert mindenkinek az újabb várólistacsökkentéshez! :)

11 megjegyzés:

  1. SAA könyve nekem tetszett, remélem, neked is fog. :) Emlékszem, miután kiolvastam, odaadtam tesómnak, ám ő egy idő után félretette. Anya megkaparintotta és elkezdte olvasni. Mikor Dorcsi (tesóm) megtudta, mérges lett és összevesztek rajta. :P Persze semmi komoly, de ilyen még sosem volt. Alice Hoffmanntól csak a Tizenharmadik boszorkányt olvastam, de az tetszett.
    Kíváncsi vagyok, az SzJG hogy fog tetszeni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Két éve vettem meg magamnak karácsonyra a SAA könyvet, aztán mégis előbb sikerült elolvasni a Sugar Queent meg a The Girl Who Chased the Moon-t tőle (ez utóbbi nem jelent meg még magyarul), és mindkettőt nagyon szerettem, előbbi kedvencemmé is vált. :) Szóval SAA-val szerintem nem lesz gond, biztos szeretni fogom :) Jók az ilyen kis "veszekedések" egy könyvön :D
      Alice Hoffman elég vegyes, hogy épp jó-e vagy nagyon pocsék lesz, nem tudom, olvastam már tőle imádnivalókat (mint a Tizenharmadik boszi), de borzalmasakat is (bár azok nagy része nem jelent meg magyarul).
      SZJG szerintem sikert arat nálam :) (de ki tudja... :D) Három része van meg itthon.

      Törlés
  2. Az ötödik gyereket még anno Magyar könyvklubosként rendelték meg nekem anyáék a 90-es évek közepén, évekig a polcon állt, majd 19 évesen megpróbálkoztam vele, pár nyögvenyelős oldal után feladtam. 4-5 éve vettem elő újra, akkor sem jutottam sokkal tovább. De az előirányzott könyvek listáján nekem is fent van, csak még 1-2 hónapig a Trónok harca van soron.
    Lugosi Viktóriát meg már szerintem éltettem itt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Pedig olyan kis rövid könyv, és amilyen nagyok a betűi, gyorsan is olvasható. :)
      Lugosit már bizony én is, amióta a Dafkét tavalyi vcs-ben elolvastam :)

      Törlés
  3. Most olvasom az Urak és játékosokat, nagyon tetszik.:)

    VálaszTörlés
  4. Ohh micsoda könyvek. :D Mostanában erőteljesen gondolkodom, hogy megint kéne játszani, hátha sikerülne. :D

    VálaszTörlés
  5. De jókat választottál :) A boszorkányos könyv nekem tetszett, kíváncsi vagyok hogy neked mi lesz a véleményed róla. A Joe Hill: Heart-Shaped Box - vagyis a Szív alakú doboza szerint nagyon jó, én Pécsen vettem még, amikor sokat jártam le (azok olyan jók voltak mindig, hiányzik is egy kicsit) és nem volt mit olvassak és ezen akadt meg a szemem. Kicsit félelmetes a borítója (a magyarnak) majd kíváncsi leszek angolul milyen benyomásod lesz róla!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szív alakúnak nem olyan ijesztő az angol borítója, de láttam a magyart én is, brrr. Érdekes lesz, már évek óta akarok valami Stephen Kinget olvasni, erre most mégis a fiacskájával fogok kezdeni. :)

      Törlés
  6. Drukkolok, hogy 2014-ben is olyan ügyes legyél legalább, mint idén voltál:)
    A felsoroltak közül az Ajvét, A legyek urát meg a SZJG-ket nagyon szerettem, ja meg látom, ott a Niffenegger is, az jó kis őszi könyv. A szív alakú dobozt már én is szeretném nagyon, itt van a polcon. Meg A boszorkányoskönyvet is, bár Amadea kicsit elrettentett tőle :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Remélem sikerül, igyekeztem jó könyveket összeszedni :)
      A boszorkányoskönyvet nem keverjük az Elveszett boszorkányok könyvével, az volt olyan vacak, nem? Vagy lehet hogy rosszul emlékszem.

      Törlés