2023. november 5., vasárnap

Október 2023

Saját képek. Az ehavi stóc.
Íme, itt a beígért másik hónap, amikor kigurul a szemetek, mint a csigának (illusztrációt ld. lentebb!), ha meglátjátok mennyi könyvvel gyarapítottam megint a könyvtáramat! Arról már ne is szóljunk szerintem, hogy még egy rendelést leadtam azóta, ami novemberben fog megérkezni, szóval ez az egész ősz ilyen kiguruló szemű csigás marad már. :P Semmi megbánás nincs bennem ezzel kapcsolatban, mert egyrészt vannak, amiket nagy kedvezménnyel vettem meg, másrészt a Simenon életmű beszerző projekt (tegyetek bele valahova egy kötőjelet, én már nem tudom hova kéne :D) kiteljesítése fontos volt számomra, és már pár éve húzódik, ideje volt gyorsan rövidre zárni, mielőtt valamit már végképp nem lehet megszerezni az antikváriumokból sem, harmadrészt pedig Rowlingos könyveket vettem még meg, és ezek közt is voltak már régóta áhítottak, különleges kiadások. A könyv a szenvedélyem, ennél károsabb sose legyen, és ez most egy olyan év, amikor nem annyira a tudatos vásárlásé a főszerep. ;) Cserébe boldog malacvisongások közepette vettem át, és bontogattam ki a kis(nagy) könyvcsomagjaimat!


Lássuk, miket is szereztem be októberben (szám szerint 13 könyv):

- Baráth Katalin: Aki gróf úr akar lenni - ajándék a férjemtől. Kata új könyvére nagyon kíváncsi vagyok, de azért ne számoljatok a kritikával még, mert az Afáziára is nagyon kíváncsi voltam, vagyok, és az is már itt pislog a polcon két éve, szóval annyit tudok ígérni, az elkövetkező 10 évben sorra kerülhet! :D
- Georges Simenon: Hosszú út - a Simenon-projekt legdrágábban beszerzett antikváros könyve, 4390 Ft. A többi szerencsére inkább 8-900 Ft magasságában mozgott. 
Kigurulós szemű csiga. :D Forrás.

- Georges Simenon: Maigret fél
- Georges Simenon: A besurranók
- Georges Simenon: Az örökös 
- Georges Simenon: Maigret karácsonya / Hét kis kereszt - ezeket a Simenonokat a Bookline antikváriumon keresztül szereztem be.
- Szabó Magda: Kiálts, város! 
- Nyers Gyula: Az élményelemekre ráülni tilos!
- Kertész Edina: A lány, aki szavakkal varázsolt - Ezt a hármat a Book24-en szereztem be a Könyvfeszt alatti -31%-os akcióban. :) 
- Robert Galbraith: The Ink Black Heart - elcsúsztatva vesszük meg a Strike-köteteket (mert Audible-ön hallgatjuk őket), most már ez se volt olyan drága, mint frissen. 
- J.K. Rowling: The Christmas Pig - magyarul már megvan, és olvastam, de angolul is szeretnék vele megismerkedni + a gyűjteménybe is kell. ;)
- MinaLima: The Magic of MinaLima - ez egy kicsit impulzusvásárlás volt, nagyon szép kiadvány, csak legyen is valamikor időm még nyugdíjas korom előtt végiglapozni. 
- J.K. Rowling: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (MinaLima kiadás) - folytatom a sorozat gyűjtését ebben a kiadásban is, ami egész egyszerűen káprázatos! - Ezt az utóbbi négy könyvet Libristóról rendeltem. 
A Simenonok kiterítve. 

A blogon októberben 4 bejegyzés született, de ezt most teljesen jónak tartom, és amúgy is meg van írva még egy Maigret ajánló is, csak hozzávárom még a következő Maigret-élmény(eke)t is. :) Sikerült írni a Könyvfesztről is egy kis képes beszámolót, és most nem vagyok nagyon elmaradva a könyves posztokkal sem (ma fejeztem be még egy hangost, nemsoká írok róla).  

Olvasás-ügyileg úgy alakult a hónap, hogy 2 könyvet fejeztem be, de adminisztráltam még 23 gyerekkönyv-olvasást is, ezek egy részét tényleg ebben a hónapban ismertük meg először, egy másik részét meg csak most írtam fel, pl. Boribonokat. :) 
A 2 könyv-könyv, amit olvastam az meg ráadásul nem is könyv volt, mindkettőt hangosban hallgattam meg, látszik, hogy nem volt időm ücsörögve olvasni, gyakorlatilag semmi. 

A csodás Libristo rendelésem darabjai.

Októberi mini-terveim így alakultak: 

 az a fránya felső polc pakolás legalább, ah, már csak sikerül
x befejezni a Maigret New Yorkbant
x elolvasni még egy Maigret-t a listáról
x és hozni egy tripla Maigret posztot ;)
 posztolni a The Book of Two Waysről
✓ élménybeszámolni a Könyvfesztiválról
x elkezdeni a Haragos Balatont
 örülni a megérkező könyvrendeléseknek ;)
 semmi különösebb spooky vagy halloween témájú könyvet nem olvasni :D

Szinte hihetetlen, de összejött a polcrendezős mission, és nem is csak a felső, hanem kb 4-5 polcot átrendeztem, variáltam, sokkal jobb lett. Eldöntöttem azt is, hogy az eladó könyveimet el fogom dobozolni inkább, hogy ne foglalják a polcon a helyet. Az alkoholos kabinetben is tartottam egy szanálást, amúgy is sokkal jobb az könyvszekrénynek, mivel zárható üvegajtaja van, szóval fognak oda is könyvek költözni. ;) Ugyanitt, alkohol selejtezési irányelvekkel megdobhatna valaki, avagy, ha egy abszint/pálinka/likőr állt 6-8-12 évet, azzal pl. mi a helyzet? :D 

A Maigret-terv nem valósult meg, de most már nagyon szeretném elolvasni a NY-os kötetet végre, novemberben ez mindenképp prioritás lesz. 
Sajnos a Haragos Balaton betervezését el is felejtettem, de szerintem már csak a jövő évbe fog az beleférni. Most mást vettem előre, pl. Grecsótól a Verát. 
Nem mertem tervbe venni, hogy befejezem a Running Grave-et, dehát kishitű voltam, és nem vettem számításba, hogy ez egy ROWLING ugye, szóval nyilván egyfolytában érdekelt, és baromi jó volt, és gyorsan befejeztem még októberben, sőt, még posztoltam is róla, igazi, hamisítatlan fangirlködős stílusban. Az év egyik legjobbja. 

Forrás.

Novemberre a kis tervlistám pedig a következő: 

- befejezni a Maigret New Yorkbant
- elolvasni még egy Maigret-t a listáról (a Ködös kikötő van tervben)
- és hozni egy tripla Maigret posztot ;) - most már csak sikerül ;) 
- örvendezni az újabb Librist rendelésnek :D
- nem rendelni könyvet a hónapban
- befejezni Grecsótól a Verát
- legalább egyszer olvasni a Stephens-Sarlós könyvből egy kicsit
- elkezdeni Donna Tartt-tól A titkos történetet, ami pont erre az őszi időszakra illik
- legalább 4 posztot hozni a hónapban

Meglátjuk mi sikerül. ;) 

A többiek októbere: 


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a Minalimás könyvek! Nagyon várom én is az új Cormoran Strike könyvet, novemberben elő fogom rendelni. Uhh A titkos történet nagyon jó - főleg a borongós napokon (még nem olvastad? :O)

    VálaszTörlés
  2. :D Használni fogom a csigás hasonlatot, teljesen megvett. :)
    A minalimás Fantastic Beasts még nekem is nagy vágyam, de majd egyszer. :)
    Szép hónap ez is. Velem is megint elszaladt a ló októberben is, és még van egy halom előrendelősöm, ami hamarosan megjelenik, szóval még nincs vége.
    Csak reménykedni tudok, hogy a MinaLima-féle HP-kat végig is fogják vinni, mert ebben a formában szeretném elolvasni a sorozatot angolul. Nekem eddig a 3. rész illusztrációi tetszenek legjobban, de még csak átlapoztam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úh, tényleg, nehogy a MinaLimás kiadás valahogy félbeszakadjon! :O
      Na, akkor neked is sok vásárlásod volt mostanában. :))

      Törlés
    2. A 2. és 3. rész között is már 2 év telt el, és ahogy egyre vastagabbak lesznek, gondolom, még több időbe fog telni. Poénkodtam még a Jim-Kay-féle illusztrálttal, hogy nyugdíjas leszek, mire mind kijön (aztán vele a 6-7. már soha. :((), de ha ezek kétévente (vagy ne adj'isten több) jönnek ki, akkor már tényleg úgy lesz. :D
      Vot is, lesz is. :) Le kéne állnom. :D Majd karácsony után. :)

      Törlés
    3. Én annyira nem tudok figyelni az ilyenekre, egyszercsak megjelenik, akkor megveszem, aztán kész. :D Nem tűnt fel a sok kihagyás. Hát igen, a Jim Kay-féléből nem lesz már sajnos 6-7... De a MinaLimáért tényleg szurkolok, szeretném végiggyűjteni. :))
      Aha, én is majd inkább már csak jövőre állok le! :D A héten megjött még egy adag! :D

      Törlés