2023. október 8., vasárnap

Könyvfesztivál 2023 - képes beszámoló

Saját képek. A bejárat.
Szerencsére sikerült megoldani, hogy eljussak a Könyvfesztiválra idén is - bár nehezen tudom megszokni, hogy már nem a szokott idejében, áprilisban van, hanem megmaradt szeptember-októberi forgatagnak. Mondjuk az időjárás kb. ugyanolyan csalfa tud lenni illyenkor is. :D Mindenképp el akartam kerülni a nagy tömeget, így csütörtökön látogattam el a Millenárisra, de meg kell mondjam, az eddigiekhez képest már ez a nap is kezd zsúfolt lenni, annyi éve papoljuk ugye több csatornán, hogy menjetek csüt-pénteken, hogy egyre többen megfogadják ezt a tanácsot... Ergo már akkor is tömeg lesz!... Nem tudom mekkora hely kellene a fesztnek, de ennél nagyobb, az biztos. Mindenesetre a szokott épületben jobb volt azért, mint a labirintus-szerű másikban tavaly. (Milyen nagy épületek vannak, amiben ti el tudnátok képzelni a Könyvfesztet?)


A csütörtöki nap legeslegelején azért még tényleg csak szállingóztak az emberek, és a kiadók közt is voltak még félkészek, hahó, szerintem érdemes lenne tényleg 12-től cakkra készen állni! 14 óra után pedig valóban megsokasodott a nép, mindenki ellógott némi munkaidőt, és jött nézelődni "amíg még nincs tömeg" felkiáltással.

A holland díszvendégséget hirdető
kishajók.
A gyerekkönyves résszel kezdtem, kb 3x végigbogarásztam, és vettem is néhány jó kis könyvet a fiamnak. Szeretem ilyenkor kívül-belül megnézni, elolvasni az adott könyveket, mert nehéz jól választani ezekből online. Nagyon megörültem, hogy szép csendben jött egy új kötete a Tölgyerdő meséinek, a Pele megfázott, illetve láttam nagyon sok színes-szagos lapozót, hangeffektes könyvet, kihajtós nézegetőket is. 

A Szalay könyveknél ajándékot is pörgettem a szerencsekerekükkel, és persze hogy valami traktorosat választottam. ;) Náluk egyébként lecsaptam két jegyzetelős füzetre, tervezőre is, pedig van itthon ilyesmim, de nagyon megtetszett a dizájn (képeket ld. lejjebb).

Sajnos már a legelején rábeszélt egy szemfüles eladó egy járműves böszmenagy könyvre, és bizony meg is vettem... Adott hozzá papírszatyrot, és csak annak a méretét látva konstatáltam, hogy hát akkor papírszatyor cipelés is lesz, mert ez bizony nem fér be a hátizsákomba sem (pedig nagyobb zsákkal mentem, nem a szokásos minivel).


És a holland stand.

Vettem pár könyves meg cicás csecsebecsét is, és ajándékokat, aztán megnéztem a Csirimojó könyveket. Ahogy a zárós posztomban írtam, kissé zokon vettem, hogy még egy 5%-os kedvezményt se tűznek ki ilyenkor, még az is jobb lenne a "sajnálom nálunk nincs kedvezmény, mi nagyon kicsik meg nonprofitok vagyunk"-nál. De azért van egy Hanám tőlük, és megszemléltem a többi könyvüket is közelebbről (az Ema elvanról pl. így végre eldöntöttem, nem kell nekem). 

Amiket magamnak zsákmányoltam...

...és amiket a fiamnak. Közte a hatalmas jármű-hangos könyv. :D

A gyerekkönyves böngészés után átmentem a B-be a többi standhoz: megnéztem a Holland díszvendégség kiállított könyveit, leragadtam egy jó időre a Scolarnál, mert remek könyvek voltak ott, beugrottam az Agavéhoz is, és vásároltam a Jaffánál egy Szabó Magdáról írt könyvet az 1000 Ft-os állványról. Szembetaláltam magam egy Szabó Magda drámás kötettel is, erről eddig nem is tudtam. 
Aztán összefutottunk Nitával, jó volt annyi annyi év után végre újra találkozni, és együtt krúzoltunk tovább. ♥ :)) Láttuk Szabados Ágit rohangálni, beültünk a könyves foteles sarokba, megtapogattunk mindent, amit értünk, és lelkendeztünk, hogy megint van könyves ruci a GP-nél. A Geopen standja idén nem volt semmi extra, ahogy lenni szokott, viszont találtunk egy irodalom birodalom térképet, amire fel lehetett tűzni kedvenc karakterünket, és egy sor tépkedős, idézetes könyvjelzőből is téphettünk. :) 

A tépkedős könyvjelző-fal, és az irodalom-birodalom mellette.

A 21.század Kiadó idén is nagyon ízléses standot csinált.

A Livre-nél egymást felbujtva megvettük azt a könyves táskát, amit már mindketten régóta kinéztünk magunknak, sőt, én még egy új könyvtasit is vettem, macskásat. ;) Olyan rég nem örvendeztettem meg magam könyves csecsebecsékkel, most jólesett. Mivel a PIM-es, írók aláírásával díszített egérpadom megadta magát, és foszlik szét az alja, vettem egy új egérpadot náluk. Ezt is a híres szerzők aláírásai díszítik, de sajnos nem olyan színes, csak fekete, és nem is kerek formájú. Jó rég volt már az a kerek, ők is csodálkoztak, hogy azt keresem. :)) 

A könyves csecsebecséim: könyvszütyő, könyves szatyorka, egérpad, noteszek, tervezők, könyvjelzők, ceruzák és ajándék matricák.


Belülről is mutatom, miért is csábultam el. 

Nagyon szép dizájn. :) 

Rengeteg könyves vászonszatyrot lehetett kapni, sok-sok standnál, itt pl. volt Másodvirágzásos is, de annyi vászonszatyrom van (és inkább a magába hajtható bevásárlótáskákat használom mégis), hogy nem vettem.


A könyves ruha idén is pompás volt!

Kellemes, napsütéses idő. :)

Az angol és egyéb idegen nyelvű könyveket áruló standok mintha most nagyobbak lettek volna, na ekkor már volt tömeg bőven, és melegünk is lett, szóval ahogy végigjártunk mindent, inkább megcéloztuk a Lövőház utcát, és ettünk a FitCandyben, ami egy fantasztikus jó cukormentes (meg mindenmentes is) cukrászda. ;) Nem mentünk vissza meghallgatni a megnyitót, meg a "laudációt", nem kívántuk már a tömeget, jobb volt a szellős utca és a limonádé, meg a beszélgetés. :) 

FitCandy, az új álom-helyem. :)

Elégedetten távoztam, nem vásároltam sok mindent magamnak, de kinéztem még jó címeket, amiket aztán inkább Book24-ről rendeltem meg még több kedvezménnyel, és végül csak azt sajnálom, hogy elfelejtettem felmenni az emeletre, onnan is körülnézni, és esetleg fotózni párat. 

Remélem jövőre is eljutok, talán akár újra két napra is. ;) És persze szokás szerint: lapos cipő, hátizsák! (málhazsák?!) :D

7 megjegyzés:

  1. Így elolvasva a beszámolót, valahogy nem vágyom elmenni, egyre kevésbé bírom a tömeget, és ahogy mondod, hogy Book24-en meg milyen jó kedvezmények voltak, nem is tudom, megéri-e. Talán csak az élmény, a nézelődés, ilyesmi miatt.
    Banyatank, gurulós bőrönd vagy egy inas, aki cipeli a cuccaidat. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Együtt azért biztos jót nézelődnénk! :) A találkozások-beszélgetések, a standok böngészése, új könyvek felfedezése azért tök jó tud lenni. :)
      Volt amúgy, aki banyatankkal ment! :D

      Törlés
    2. Igazad van, erre tényleg jó. Hátha egyszer összejön. ;)

      Törlés
  2. Na nekem pont ezek az aprólékos nézelődések maradtak ki - nagyon szépek a tervezők, meg a könyves dolgok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, sajnálom, igen, a könyökölve nyomakodás nem annyira jó, meg a mindenki feje felett átnézés, miközben azt se tudod hova fogjad a táskáidat magadhoz...
      Eszembe is jutottál a tervezőkről, hogy biztos neked is tetszene! Innen tudsz rendelni, nagyon baráti az áruk is: https://szalaykonyvek.hu/Almodja-Tervezz-Valtsd-valora
      https://szalaykonyvek.hu/Azok-a-csodalatos-nok

      Törlés
  3. Olyan jó volt, hogy tudtunk találkozni. <3 És ez a csütörtöki nap istenes volt a szombathoz képest, akkor tényleg lépni alig lehetett, szóval örülök, hogy akkor körbenéztem veled. A könyves szatyrot pedig imádom és használom is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon jó volt, végre! ♥
      El se akarom képzelni azt a szombatot, tényleg testem-lelkem nem kívánta volna a furakodást, nyomakodást, tömeget.
      Örülök, hogy rábeszéltelek téged is, vagy hát rábeszéltük egymást a kis egyenszatyorra. ;)

      Törlés