2017. szeptember 25., hétfő

Dömping!

Forrás.
Igazi filmes és könyves dömping jön őszre, ezekből hoztam egy nagy csokornyit most, amik engem is érdekelnek. Olyan jó, hogy ennyi érdekes újdonság érkezik, teljesen feldobott. :) A vénasszonyok nyarának elmaradása sem szegheti kedvem, ez a szemerkélő esős, hűvös, őszi idő abszolút az otthoni olvasásnak és a kimozdulós mozizásoknak kedvez. Az elengedhetetlen alapanyagot pedig máris mutatom hozzá:


Először is: 

Néhány napja megjelent magyarul is Joanne Harristől a St. Oswald fiúiskola, ami - ahogy a a címéből is rögtön látszik -, az Urak és játékosok helyszínén játszódik, és remélhetőleg ugyanolyan csavaros, okos regény. Nekem már megvan angolul (Different Class).


2017. október 12-én jelenik meg az Animusnál Fredrik Backman új regénye, a Beartown (avagy The Scandal), Mi vagyunk a medvék címmel. Hát engem már ez a cím megvett kilóra, és jó előérzetem van. Talán kaphatunk megint egy Ovéhoz hasonló élményt (nekem az a csúcs Backmantól).



Apropó Ove! Van ugyan egy remek svéd filmünk már Ovéról, az amerikaiak mégis előállnak egy remake-kel. ... Húzhatjuk a szánkat picit, hogy minek, meg hogy jó az ami van... ugyanakkor... Tom Hanks lesz a főszereplő, szóval rossz nem lehet, az fix. :) Én nagyon várom! :))) Hanks az egyik all-time favourite színészem.

Forrás.
Anna Frank naplójából képregény készült. A híres kötetet Ali Folman és David Polonsky adaptálta az eredeti megjelenésének 70. évfordulója alkalmából. Magyarul is megjelenik, méghozzá jövőre, a Park Kiadó gondozásában. A naplóból készítenek egy rajzfilm változatot is, az 2019-re várható. 


Bár még mindig nem olvastam Lian Hearntől semmit (a várólista egyik legnagyobb matuzsáleme ő), most jelent meg az I.P.C.-nél a Sikanoko meséjének második kötete: Őszhercegnő, sárkánygyermek címmel. (Az első kötet a Nyolcsziget császára). Nagyon vonz magához, előbb utóbb úgy érzem elolvasom majd Hearn minden könyvét. :) 


Bár a Fellside-ban (A Fellside-börtön) nagyot csalódtam, a The Girl with All the Gifts (Kiéhezettek) olyan kellemes meglepetés volt annak idején a zombis téma ellenére, hogy megemlítem most M.R. Carey új könyvét is a The Boy on the Bridge-et, kíváncsi lennék rá.


E. Lockhartnak is új könyve van Genuine Fraud címmel. A We Were Liars (A hazudósok) nekem bejött, szeretnék még a szerzőtől olvasni, bár következőnek még nem ezt az új regényét, hanem a 
The ​Disreputable History of Frankie Landau-Bankst (Frankie ​Landau-Banks dicstelen tetteinek krónikája). De ez a frappáns című, hajas borító is csábítgat: 


UPDATE: a Genuine Fraudot kiadja ősszel a Ciceró Kiadó magyarul is, Szemfényvesztés címmel. :) 

Szeretem a rövidke köteteket, amikben nagyon is ütős történetek rejtőznek néha, és Antoine Laurain: Az elnök kalapja című könyve pont ilyesminek tűnik, ezért figyeltem fel rá. Fülszöveg >itt<.

Gail Honeyman könyvére még a Goodreadsen figyeltem fel, de most látom, hogy a Ventus Librónál időközben megjelent magyarul is az Eleanor ​Oliphant Is Completely Fine Eleanor Oliphant köszöni, jól van címmel. A borítók stílusa elég különböző mondjuk. Nektek melyik jön be? A sztori erről az introvertált, magányos nőről nagyon érdekel.


Utolsónak pedig egy kis átvezetés már a filmekhez az Aurora Borealis - Északi fény című kötettel, ami az azonos című film forgatásáról szóló filmes könyv. Az Athenaeumnál jelent meg.


A film előzetesét most láttam a hétvégén, és megtetszett. Mészáros Márta filmjében Tóth Ildikó, Törőcsik Mari és Törőcsik Franciska játszanak, de láttam a színészek közt Czinkóczi Zsuzsát is, aki annak idején Árvácska volt. 
Íme az trailer: 


A további filmajánlók előtt még egy kis átvezetés: egy kis interaktív Abigél program! :) "Szabó Magda születésének 100. és halálnak 10. évfordulója alkalmából interaktív Abigél kiállítás nyílik szeptember 12-én a budapesti Rádió- és Televíziótörténeti Kiállítóhelyen." A kiállítás november 30-ig látogatható.
Ezen gondolkodom, érdekes tárlat lehet. :) Bővebben a linken. 

Deborah Moggach Tulipánláz című regényét én még gimnazista koromban olvastam, és akkor nagyon szerettem. 17. századi Amszterdam, festészet, titkos szerelemé s tulipánhagymák... Kell ennél több? Most elkészült belőle a film, a nagyszerű Christoph Waltz, Judi Dench és Alicia Vikander játszanak benne, és feltűnik Holliday Grainger is (Robin Ellacott az új Cormoran Strike sorozatból :)).





Megfilmesítették Kondor Vilmos Budapest Noir című regényét is, amit az Agave adott ki. Csupa remek színész: Kulka János, Tenki Réka, Dobó Kata, Kováts Adél... :) 
Íme az előzetes: 



Az új, Kenneth Branagh féle Gyilkosság az Orient Expresszen filmről már korábban is hírt adtam, de most még egyszer beveszem a felsorolásba. November elejétől lesz látható. Mondanom sem kell, sztárparádé ez a film is: Judi Dench, Michelle Pfeiffer, Johnny Depp, Penélope Cruz
... 


Íme a szinkronos előzetes: 




És nem filmes vonatkozásban is csomó jó film jön: Darkest Hour (pardon, közben kiderült számomra, hogy ez is könyvből készült... :)), Downsizing, Fűrész - újra játékban, HHHH - Himmler agyát Heyndrichnek hívják, Kedi - Isztambul macskái... :) :) :) Ezeket mind látni szeretném! Azt hiszem mostanában állandóan a moziban fogok ülni... :D
Nektek mi tetszik legjobban az új filmek és könyvek közül? Mire vagytok leginkább kíváncsiak? :) 

24 megjegyzés:

  1. Hű, mennyi mindent összeszedtél! :)

    Az Őszhercegnő borítója gyönyörű, bár a szerzőt nem ismerem, de utána fogok nézni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sok minden jön! És persze végre összeállítom a posztot, erre a Gabo bejelenti az új Pullman könyv borítót-fülszöveget-megjelenést... :D
      Tényleg szép, és a cím is olyan igéző. :) A szerző az Otoriak története miatt ismert, de még nem olvastam én sem... viszont annak első kötete, A fülemülepadló szinte beszerezhetetlen kincs.

      Törlés
  2. Az Eleanor Oliphantról nem hallottam, rögtön felpakoltam a kívánságlistára, bár inkább könyvtáresélyes.

    VálaszTörlés
  3. Wow de jó a Gyilkosság az Orient Expresszen plakátja!
    (megragadtam a lényeget, tudom...:)
    Innen Harris mellett az új Backman kötleező, nyilván ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs "lényeg" meg "nem lényeg". :D Nekem is nagyon bejön amúgy, ötletes ezzel a piros füsttel. :))
      Igen, ők abszolút kötelezőek!

      Törlés
  4. Innen ezek:
    Fredrik Backman: Mi vagyunk a medvék
    Joanne Harris: St Oswald fiúiskola
    Gail Honeyman: Eleanor Oliphant köszöni, jól van
    És még:
    Liane Moriarty: Hatalmas kis hazugságok
    Emma Donoghue: Wonder magyarul
    Harry Potter és az azkabani fogoly (Illusztrált)

    Filmek:
    Nekem nem tetszett az Ove-film eleje, ki is kapcsoltam. Remélem, ez majd jobban megfog. (Amúgy remake, ha újra adaptálnak egy könyvet? Senki se nevezi az X+1. Anna Kareninát remake-nek...)
    A Viktória és Abdul is érdekel, és az Orient Express is, bár félek, komikus az a bajusz nagyon... A Tulipánláz is érdekesnek tűnik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor jó sok! :D
      Jaj igen, az illusztrált HP természetesen nekem is kell majd. :) Liane Moriarty-tól is van itthon olvasatlanom, a What Alice forgot (Add vissza az életem!), még régebbről.

      Hmm, nem tudom, jó kérdés, lehetséges, hogy a remake szóval illetni csak manapság lett divatos ezeket a filmeket.

      Óóó, nem tetszett Ove? Miért nem? Pedig nagyon-nagyon jó lett! Szétbőgi az ember magát a végén. :))) Érdemes megnézni. Tom Hanksben több bizodalmad van?

      A bajusz valóban túl komikus, de azért kíváncsi vagyok erre a remake-re (!) is. ;)

      Törlés
    2. Én Moriarty-tól csak egyet olvastam, a Férjem valamit titkol-t, de az felemás élmény lett. Várom, hogy ez rácáfoljon.
      Igazából az agyonmaszkírozott színészt nem tudtam valahogy komolyan venni, meg valahogy nem az a hangulat volt, ami a könyvben, így kikapcsoltam, mielőtt elrontotta volna. Remélem, ebben jobban indul majd.
      Én is kíváncsi vagyok a bajusz ellenére, bár előbb a könyvet kéne elolvasnom. MEg előbb újra belerázódni az olvasásba.

      Törlés
    3. Ó, pedig remekül játszik a színész, és hát külön érdekesség, hogy végig ő játszik. :) Nekem ez is nagyon bejött. :)

      Nem olvastad még az Orientet? Érdemes még a film előtt. :)
      Miért nem megy az olvasás? Vagy csak az utazásotok volt előtérben, és azért? :)

      Törlés
    4. Nekem olyan fura volt...
      Még nem. Elkezdtem idén, de valahogy nem volt hangulatom. Ami késik, nem múlik.
      Amíg úton voltunk, annyi új élmény volt, rengeteget mászkáltunk, estére eléggé elfáradtam. Nálam volt a tablet, meg egy könyv, ők látták a világot, de egy sort sem olvastam...
      Már megy az olvasás itthon, csak az út miatt annyi dolog van még mindig itthon, még a normál kerékvágásba nem rázódtam vissza. De tegnap este már olvastam :)
      Meg bejegyzést is szeretnék írni (bár nem tudom, hogy kell útról írni), nyereményjátékot tervezek, mosok, főzök, takarítok, képeket dolgozok ki, rengeteget játszom az állatokkal, szervezem a következő látogatásokat. A világ ideje nem elég per pill :D

      Törlés
    5. Ez természetes, ilyenkor a sok élmény mellett nem fér bele még az olvasás is. :) Majd lassan visszarázódsz a normál kerékvágásba. :)
      Szerintem úgy írsz útibeszámolót, ahogy csak akarsz.

      Törlés
  5. Az új Joanne Harris könyv engem is érdekel, azonban az Urak és játékosokat nem olvastam, úgyhogy ki kell majd vennem a könyvtárból, ha megyek :) Remélem, bent lesz.

    A tulipánláz kezd engem is nagyon érdekel, Vermeer óta szeretem Hollandiát :)

    A Budapest Noir is érdekel annak ellenére, hogy a könyvet félbehagytam. Szeretném majd moziban megnézni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem meglesz az Urak és játékosok, és hogy tetszeni is fog. :)

      Én is Vermeer óta szeretem ezt a témát-korszakot-helyszínt. :)

      Én nem olvastam semmit Kondor Vilmostól, csak azt tudom, hogy kissé titokzatos, és nem tudjuk ki is ő.

      Törlés
  6. Milne életéről is jön egy film, Bill Weasley (Domhall Gleeson) lesz a főszereplő, nekem ígéretesnek tűnik. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nem is tudtam! Jónak hangzik és kedvelem a színészt. :)

      Törlés
  7. Tom Hanks mint Ove, ojjéé :) A Beartown állítólag picit más hangvételű, mint az Ove, de annyira nem térhet el, szerintem.

    Novemberben jelenik meg Ferrante nápolyi tetralógiából a 2-4 kötet magyarul, amit szintén nagyon várok. Nem nagy szenzáció irodalmi szempontból, de olyan, mint egy jó hosszú és főleg büntetlen ízes pletyka, épp jó őszi estékre :)

    Egy másik friss megjelenés az óceánon túlról várható, a jövő héten, Jennifer Egan National Book Awardra jelölt történelmi regénye, a Manhattan Beach. Annyira nem várom, mert már olvasom is a Scribner kiadótól kapott recenziós példányt. Eddig nagyon jó, írok majd róla a Kékharisnyákon, ha sikerül időre befejezni... :)

    Az Orient Express is ínycsiklandó! Csak ideje legyen az ember lányának mindenre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy te is örülsz Hanksnek. :) Nos, mindegyik könyve picit más volt azért, de nekem eddig Ovénál csak rosszabbnak, "kevesebbnek" tűntek, szeretnék már valami felívelést a Beartownnal.

      Ferrante könyvsorozatával én is szemezek egy ideje, úgy érzem meg kell ismerkednünk.

      Jó szórakozást a Manhattan Beachhez akkor. :) A Kékharisnyák egy blog?

      Na igen, minderre a sok jó könyvre és ígéretes mozira időt is kell szakítani. :)

      Törlés
  8. A Ferrante letehetetlen! Mint említettem, irodalmilag nem mondanám kiemelkedőnek - lehet, hogy a nyugatiak szemében látványos az olasz nyomortelep élete, ezért is olyan felkapott angol nyelvterületen, de kelet-európai szemmel nem annyira új. Ennek ellenére nagyon élvezhető, s a két lány barátságának a dinamikáját nagyon ízletesen, érzékletesen mutatja be.
    Igen, a Kékharisnyák egy kultúrblog, guglizz rá, nem szeretnék reklámot írni ide :)
    Lassan már az időre is időt kell szakítani, ugye?...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekel engem is. :)
      Hát, nem tudom miért lett volna nagyobb reklám a megemlítésnél a link, de őszintén szólva link nélkül meg nem találtam meg, csak mindenféle más kékharisnyákat. (pl. regatta)

      Az időre időt szakítani, szép gondolat. :)

      Törlés
    2. Nem tudom, hogy kezeli a rendszer a linkeket, erre gondoltam, bocsi :) Itt a cím, örömmel látunk, többnyire könyv, de egyéb kreatív írás is: kekharisnyak.wordpress.com

      Törlés
  9. A Viktória és Abdul zseniális lett! Egyszerre vicces és komoly, szuper színészekkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is! Nagyon megtalálták az egyensúlyt benne, igazán tökéletes lett!

      Törlés