2017. június 28., szerda

Apróhírek

Ismét egy kis hír-poszttal jelentkezem, amíg sikerül befejeznem számtalan megkezdett könyveim egyikét, és arról hozni értékelő posztot. 
Sajnos rossz hírek is vegyülnek a jók közé, jobb is talán, ha azokkal kezdem. 

Meghalt Michael Nyquist, aki Mikael Blomkvistot alakította a Millenium trilógia filmekben. (A tetovált lány, A lány, aki a tűzzel játszik, A kártyavár összedől - Stieg Larsson tollából készült adaptációk) A színész csak 56 éves volt. 

Michael Nyquist a film egyik jelenetében.

Nem új hír már annyira, de szeretném megemlíteni, és így megemlékezni róla, hogy hó elején elhunyt Jókai Anna is. 85 éves volt. Átvilágítás című önéletrajzi regénye megjelent a halála után az Ünnepi Könyvhétre. 
Halálhíre kapcsán sokan nézitek a Ne féljetek! bejegyzést az oldalon, aminek örülök, mert látszik, hogy sokatokat érdekelt Jókai Anna. 

Forrás.

Evezzünk kicsit vidámabb vizekre is. 2017. június 26-a nevezetes évforduló volt, és az egész internet ünnepelt, és díszbe öltözött hozzá. Most volt ugyanis a 20. (!!! nem tévedés!) évfordulója annak, hogy kiadták Rowling Harry Potter sorozatának első darabját, a Harry Potter és a bölcsek kövét. A széria mint mindannyian tudjuk, azóta elképesztő sikertörténetet futott be, és számtalan egyéb "ágat" növesztett magából. A Potter-generáció felnőtt, de a hatás nem csökkent azóta sem, és a Potterverzum azt hiszem mindig is rajongásunk tárgya lesz. Az eseménnyel kapcsolatban gondolkodom egy kis Potter-poszt megírásán is, és végre szeretnék belevágni az újabb újraolvasásba is. 

Rowling, a csoda megalkotója. :) 
Rowlinggal és a Potterekkel kapcsolatban persze mindig akadnak friss hírek, a mágikus világ sikere töretlen, annyi év után is... Érkezik októberben a Jim Kay illusztrálta verzió harmadik része is, a Harry Potter és az azkabani fogoly. >Itt< bele is tudtok lesni. Ha ilyen tempóban haladnak tovább, bizony hamarosan megtudhatjuk, végül a vastagabb kötetekből mekkora monstrumok lesznek képekkel együtt... :) 



A sorozat megjelenésének 20. évfordulója alkalmából a British Library HP témájú kiállítást is csinál, ami majd október 20-ától látható (ferbuár 28-ig). A kiállítás mellé egy új könyvet is kiadnak, eddig soha nem látott Harry Potteres tartalmakkal. :) A linken, Deszy blogján találtok még erről infót.



René Denfeldnek új regénye jelenik meg szeptemberben, The Child Finder címen. Az elvarázsoltak a tavalyi év egyik kiemelkedő olvasmánya volt, így erre az új könyvre is kíváncsi leszek a szerzőtől. 


Az Agavénál szeptember 19-re megjelenik Sylvain Neuvel sorozatának, a Themis aktáknak a második része, az Ébredő Istenek
Az első részről, az Alvó óriásokról >itt< olvashatjátok a véleményem. 

Remek lett ez a borító!

És végül itt van még ez az érdekes könyv, Linnea Dunne-tól a Lagom, ami a svéd életérzést hivatott bemutatni. Nem annyira szoktak érdekelni az ilyen könyvek, de ezzel az életérzéssel azt hiszem tudok azonosulni, elég sok rám jellemző dolgot tartalmaz azt hiszem. :) Szóval lehet hogy már eddig is nagyon Lagom voltam. :D Augusztus 21-én jelenik meg a könyv a Kossuth Kiadónál. 


Ti minek a megjelenését várjátok most nyáron-ősszel? Mit szóltatok a HP évfordulóhoz, "megünneplitek" valahogy, mondjuk egy újraolvasással? :) 

17 megjegyzés:

  1. A Lagomot már néztem én is, reménykedem, hogy berakják a Hygge-val valami akcióban. Tök jó lenne, mert hasonló a kettő témája. Michael Nyquist halála engem is elszomorított, kár hogy ilyen korán ment el, nagyon jó színész volt. Az összes HP könyv gyönyörű, az illusztráltat majd magyarul akarom, de a főnix madaras borítós is csodás. #musthave Jah és írj te is Potterről, mert az tök jó téma :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a Lagom szimpatikusabb így elsőre, mint a Hygge volt. Majd belenézek könyvesboltban. :) Igen, rakhatnák valami akcióba a kettőt együtt akár. :)

      Szerintem ez a főnixmadaras még csak a kiállítás plakátja, de lehetséges, hogy hasonló lesz a könyv borítója is. :)
      Oké, írok! A tiédet már olvastam, nagyon aranyos és nosztalgikus. :)

      Törlés
  2. Na, ez a Lagom éppen nekem való. :)) Bár szerintem tudat alatt én már egy ideje igyekszem azonosulni a skandináv életmóddal, főleg a szelektív hulladékgyűjtés-minimalista felfogás részével. Ezeket aktívan gyakoroljuk a mindennapokban. :)

    Michael halála engem is mélyen megrázott, olyan fiatal volt még. :'( Most már nagyon tervezem, hogy beszerzem az illusztrált Pottereket, mert érdekelnek. Ez a harmadik különösen, mert az egyik kedvenc részem. :) És írj mindenképp nosztalgia posztot, én is lehet, elcsábulok rá. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy elolvastam a leírást, én is több mindenben magamra ismertem. A szelektív hulladékgyűjtés nekem is nagy mániám már jó ideje, pedig soha senki nem biztatott, tanított rá. :)

      Írok, írok! A harmadik Potter nekem sokáig mostoha volt (persze még úgy is 5 csillag :D), de az utolsó újrázáskor én is megszerettem. :)

      Törlés
  3. Szia Pupilla!
    Láttad, nemsokára időszerű a Mid-Year-Freak-Out? ;)
    Én az illusztrált Harry Pottert várom magyarul. A kiállítás miatt kicsit morcos vagyok, mert akkorra hazajövök Londonból :( De a Stúdió túrát nem hagyjuk ki :)
    Amit nagyon várok, az a következő Backman könyv, a Beartown. Őszre ígérte az Animus. Sara Raaschtól a Jég, mint tűz is elvben ősszel jön. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én is gondoltam, hogy rádírok miatta, láttam igen, sőt! Képzeld ma meg is írtam gyorsan, 30-én megy ki a blogra. ;)
      Ó, sajnálom, hogy pont nem esik bele az az időszak is, úgy lenne aztán csak igazán potteres a kiruccanásotok. :)
      A Beartownt én is várom, és a Jég, mint tüzet is, remélem tényleg kijön ez utóbbi is. :)

      Törlés
    2. Nem kellett, a gépem, és a telefonom is jelzett két napja. Én is megírtam tegnapelőtt, ma ki is tettem :)
      Azért nem félek, hogy nem lesz jó az út, telepakoltuk könyves-filmes élményekkel. Több Harry Potteres dolgot is megnézünk: a piacot, amiről az Abszol-utat mintázták, a Kings Cross-t és a stúdiót. Szerintem így is a gatyánkat is otthagyjuk.
      Jók és Rosszak Iskolájának a végére érsz?

      Törlés
    3. Nem is azért, hanem a jelzés miatt, hogy na, akkor toljuk?! :D
      Mindjárt nézem a te posztod is. Rowling persze hogy tarol, bármikor, bármilyen mezőnyben! ;D
      Remélem írsz majd élménybeszámolót erről a jó kis útról. :)
      Ööö, nem olvasom az új részt, nem vettem meg/nem kértem most. E-ben gondolkodom, mert olyan nagydarab könyv. :S Te olvasod a harmadik részt?

      Törlés
    4. Na, most nézem, Rowling meg a tarolás, a másik posztnál levő kommentben van, hogy sikerült ide reagálnom rá? :D Túlságosan multitaskingolok. :D

      Törlés
  4. Naná, hogy az illusztrált HP-t! :D Nem igazán könyves, de az utóbbi pár napban többször belefutottam olyan Rowling fotókba, amin barna a haja. Ezek friss képek lehetnek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindjárt gondoltam! :D
      Hmm, jó kérdés, nem tudom. Azok nem inkább a régebbiek, amiket most előástak? Volt neki vörös és barna is a haja, de szerintem az utóbbi időben inkább szőkés. De nem tudom biztosan, ide csak egy olyan képet választottam, amin nekem tetszik, nem olyat, ami épp a legfrissebb. :)

      Törlés
    2. Hát nem tudom... Próbáltam rákeresni friss képekre, de nem igazán tudom megállapítani, hogy tényleg azok-e. :D

      Törlés
    3. Én se, pedig próbáltam direkt 2017-eseket keresni. :D Régen is egyébként pont így nézett ki, sőt, később mintha fiatalodott volna (jobbak lettek a ránctalanítói biztos :D ). Most is olyan kortalan. :)

      Törlés
  5. Jajj, de szuper!! Illusztrált HP meg kiállítás is - óó, valahogy meg kéne oldanom, hogy eljussak Londonba akkor. Ha mégsem sikerül, akkor -egyefene :) - beérem a könyvvel is.
    HP bejegyzésen én is pont gondolkodtam, hogy szeretnék egyet írni a jeles évforduló kapcsán, de szerintem majd csak hétvégén jutok oda. Nagyon várom a tiedet, úgy szeretem olvasni a rajongásodat :) És ahogy a HP-rajongó ismerőseimnek mondtam a héten: boldog publi-napot! :D (utólagosan is)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A könyvben is sok minden lesz a kiállítás anyagából, de persze nem ugyanaz, jobb biztos látni is, végigjárni. :)
      Jó lenne, ha te is írnál! Ez a "publi-nap" jópofán hangzik. :))

      Törlés
  6. Én meg a HP évforduló alkalmával arra gondoltam, hogy megvenném hónapról hónapra az új kiadást, a papírborításút és végre végigolvasnám a sorozatot :) Anno már nem voltam a HP-generáció tagja, öregnek éreztem már magam hozzá, így nekem csak a filmek voltak meg és eddig az első 3 részt olvastam csak el.
    És nagyon várom Rene D. új könyvét is :)
    Illetve a M. Nyquist halála nagyon elszomorított, annyira fiatal volt :(
    És köszi a tag-jelölést, megírom a hétvégén, még időben van a félévhez az is :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tök jó ötlet! Nagyon örülnék, ha végigolvasnád ezúttal, nagyon megéri, annyi izgalom és kaland van benne, és közben mégis annyi mélység. :) Én úgy imádom a sorozatot, annyira a részemmé vált. Ehhez meg nem kell feltétlen Potter-generációsnak lenni, bármikor el lehet benne veszni. ;)
      Rene Denfeld akkor várós. :) :)
      Engem is elszomorított a halála. :(
      Szivi, rendben, várni fogom! :)

      Törlés