2017. június 13., kedd

Könyvhét 2017

Zsákbamacskák a Tintakő Kiadó standjánál.
Az idei Könyvhetet nem vártam most annyira, mint szoktam, és végül beszerzéseim visszafogottságából is látszik, nem is jelent meg annyi minden, ami elcsábított volna. De azért persze mentem, és válogattam kicsit a napsütésben, és inkább a kevésbé zsúfolt napokon. 

Az akciók szerintem nagyjából a szokásosak voltak, és lehetett túrni most is olcsóbb dobozokban, helyenként pedig voltak nagyobb kedvezmények is a 20%-nál. Alexandra-hatás ide, vagy oda, azért azt olvastam, rengeteg könyv jelent meg az Ünnepi könyvhétre, és több mint egymillió forintra lett volna szüksége annak, aki minden frissen megjelent könyvet meg is akar venni. (Nem találom a forrást, de azt hiszem az Index írta meg.)

A könyvböngészés jólesett, és néhány szerzeménnyel természetesen gyarapodott a gyűjteményem, és hosszabbodott a várólistám. Íme, a rövidke, de annál tartalmasabb lista: 

- Veres Attila: Odakint sötétebb
- Neil Gaiman, Michael Reaves, Mallory Reaves: Ezüst álom
- Szabó T. Anna: Törésteszt
- Rejtő Jenő: Tatjána

A kupac.

Kiterítve a zsákmány.
JRI poszter.
Twister stand.
Az első kettő reci, az Agavétól, hamarosan olvasom őket, nagyon kíváncsi vagyok rájuk, csak előbb majd még a Borne-t fejezem be. 
Szabó T. Anna kötete komoly és komor, de erre is szükségem van mostanában, úgy érzem. A Senki madara után szeretném megismerni a novelláit is a szerzőnek. 
A Rejtő könyv pedig egy eddig kiadatlan kézirat, noir krimi, igazi kis csemege. Beleolvasgatva nagyon olyasmi volt, mint Simenon roman durjei. :) 

A Twister standja nagyon tetszett, jó volt az új Jók és Rosszak Iskolája kötet plakátja, le is fotóztam, és megjelent a csodaszép borítójú A kárhozott is. :) 
A Twisteren kívül a Deltás standnál és a Főnixnél voltak a legjófejebbek és legbeszélgetősebbek az eladók. Az új Gaura Ágnes könyvvel, a Túlontúllal szemeztem, de végül nem vettem meg mégsem, mert  még az összes többi Gaurám is olvasatlan itthon... Szóval próbáltam nagyon tudatos maradni. ;) A Tintakő standnál majdnem elcsábultam egy zsákbamacskára, de aztán mégsem. Viszont a fagyira elcsábulás az megvolt. ;) 

Volt sok dedikálás is, láttam is pár szerzőt, hírességet, például Bródy Jánost, Szendi Gábort, Hatala Csengét, Veres Attilát és Bárdos Andrást is, akivel az ekultura készített egy tök jó kis interjút is, nézzétek meg! Eddig nem is tudtam, hogy ő van a 21. Század Kiadó mögött... 



Ez volt az idei Könyvhét nekem, kicsit visszafogott, de remélem minden kis zsákmányomat élvezettel forgatom majd. :) Jövőre is megyek! :) 

U.i.: a májusi zárás elmaradt, lehet, hogy majd összekötöm a júniusival és a könyvheti szerzeményekkel. ;) 

A bejegyzésben levő képek a saját képeim. 

4 megjegyzés:

  1. Szép szerzemények, a Rejtőről nem is hallottam - most elkezdett érdekelni. Bárdosi szerepe nekem is új volt, megyek is megnézem az interjút ;)
    Remélem jövőre már én is újra eljutok Bp-re és fagyizhatunk együtt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Én se hallottam a Rejtőről eddig, izgalmas új felfedezés volt így. :) A Líra magazin címlapján szerepel amúgy, de azt csak utána láttam meg.
      Remélem én is! :)

      Törlés
  2. Azért így is jó lett a könyvheti élménybeszámolód, mindig olyan színesen tudsz mesélni. :) Remélem jövőre talán együtt is tudunk majd nézelődni egy kört!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök! :) Ó, én is remélem, ne hagyjuk ki jövőre! ;)

      Törlés