2016. január 24., vasárnap

Bárcsak...: óhajtós book tag, avagy mit áhít a könyvmoly?

Forrás
Ismét Abstractelftől "loptam" egy book taget, ami a Bárcsak... nevet viseli, avagy angolul totally should have book tag... És hogy mégis mire áhítozunk ebben a tagben, mit kíván a könyvmoly? Lássuk a kategóriákat:


1. Bárcsak kapott volna folytatást!

Nehéz erre válaszolnom, mert szeretem az olyan egyedülálló regényeget, amik megfognak, magukkal ragadnak, kidolgozott a világuk, meghökkentenek a történetükkel, és van végük. Nem feltétlenül áhítok ilyenkor folytatást. Végignyálaztam most az olvasmánylistámat is, de kissé tanácstalan maradtam... Jók a lezárt dolgok, ha szépen elvarrják, akkor nem ácsingózom folytatásért.



2. Bárcsak lenne egy spin-off sorozata!

Hm, szintén nehéz, kicsit most elgondolkodtam, miért is loptam ezt a taget, ha nem is tudok rá válaszolni. :D Teljesen úgy érzem magam, mint aki túl kevés könyvet olvasott. Nem akarok spin-offot. :D aminek akarnék, annak már van: Moning Fever sorozatának és Carriger Tarabottijának is. :) 

3. Bárcsak több könyvet írna!

Igen, igen, két magyar szerző is van, akiknél már a bejegyzésemben is írtam, írjanak többet, ők pedig Lugosi Viktória és Tóth Olga
De szívesen olvasnék még Audrey Niffeneggertől, ha írna. :)

Audrey Niffenegger

4. Bárcsak ne vele jött volna össze!

Kicsit megint ide furakodik a Harry/Ginny páros, de ezt már kibeszéltük, és nem zavarnak már, annál sokkal jobban zavar Katniss választása Az éhezők viadalában, SPOILER: Peeta... SPOILER vége.

Peeta, Katniss és Gale

5. Bárcsak máshogy ért volna véget!

Érdekes módon betegségekkel kapcsolatos könyvek jutnak az eszembe, pl. rögtön a nemrég olvasott Girl in the Dark, vagy Lisa Genova könyve, a Still Alice. Azt hiszem normális hogy akár fiction, akár non-fiction, mindig drukkolunk a beteg szereplőnek, hogy kigyógyuljon, feloldozást nyerjen valamilyen formában a végére...



6. Bárcsak film készülne belőle!

Pacskovszky József és Zsolt krimije a Nő kutyával és holddal filmvászonra kívánkozik. Nem csoda, hisz a páros előbbi tagja forgatókönyvíró és filmrendező. :)



7. Bárcsak sorozat készülne belőle!

Mármint tévésorozat, gondolom. Szörnyű leszek talán, de egy, a Harry Potterből készült részletes sorozat nagy álmom, akár rajzfilmként, akár emberszereplőkkel, újragondolva, kibontva, évadokkal. Persze könyvhűen.


Flavia de Luce kalandjaiból is elnéznék egy jó kis sorozatot, mondjuk 1 óra/rész terjedelemben, ennyiben már ki lehet fejteni egy-egy gyilkosságot és megoldását. :)


Eszembe jutott még a Déli Végek trilógia, hú, abból milyen ijesztő filmsorozat lehetne! :) (nincs tervben?)



8. Bárcsak egy szemszögből íródott volna!

Szeretem a több szemszögű narrálást, nem igazán volt olyan, hogy azt kívántam volna, bár csak egy szemszögből íródott volna, inkább csak az talán, hogy ezt a szemszöget mondjuk kihagyhatták volna, vagy jobb lett volna más karakter szájával elmesélni. Pl. az Icedban Kat szemszöge nagyon unalmas volt, és hát ugye Macet is hiányoltam, hozzá kellett szokni, hogy Dani a fő narrátor.



9. Bárcsak megváltoztatnák a borítóját!

Egy nagy halom trashy borítót tudnék hozni, sajnos... Egy kis montázs a szörnyűségekről: 


Látszik, hogy mennyire tudnak taszítani a hasonlóan retek borítók, egyik könyvet se olvastam ezek közül... Pedig Tóth Krisztina érdekelne, de egyszerűen nem tudom elviselni ezt a malacfejet...
Amikor csúnyácskább, nekem nem annyira tetsző borítójú könyvet olvasok, viszont a sztori jó, általában megszépül valahogy a külseje is számomra, megbarátkozom vele.

10. Bárcsak megtartották volna az eredeti borítókat!

Louise Walters: Levelek a bőröndből című regényét bár nagyon szerettem, nehezen egyeztem ki a borítójával, a külföldi kiadások jobban tetszettek.



11. Bárcsak ne is folytatódott volna!

Az éhezők viadala szerintem jobb lett volna egyedülálló regénynek, a második rész ugyan még so-so, de már kevésbé jó volt számomra, harmadik meg egyenesen mélyrepülés egy nagy kupac trágyába...



Akinek van kedve, nyugodtan vigye a taget, most nem jelölök néz szerint senkit. :)

A képek illusztrációk. Forrás: pinterest, google. 

11 megjegyzés:

  1. Van tervben Expedíció filmesítés, Alex Garland rendezné (Ex Machina) és Natalie Portmant hozták hírbe vele. De ez egyelőre nagyon-nagyon-nagyon kezdeti stádium szóval még bármi lehet :)
    Amúgy úgy tűnik, én vagyok az egyetlen, aki totál megértette Katniss választását :D
    A Harry- Ginny páros jobban zavar még mindig :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó ez szuper! :D Addigra csak elolvasom a befejező részt is... :)
      Szerintem Éhezők viadala SPOILER!!! Peeta elég nagy közutálatnak örvend úgy nagy általánosságban... :D de persze nem tudom, azt tudom, hogy én a karakterrel sem szimpatizáltam, a történet végét gyűlöltem, és a döntés maga, hogy Peeta mellett marad, beletörődőnek tűnt, mintha csak hát jó, ha már így esett alapon történt volna. SPOILER VÉGE!

      Törlés
    2. SPOILER!!!
      Ja, hát Peeta nekem sem szimpi alapból, de Katniss ugye békére vágyott és nyugodt családra - ami lehet megalkuvás, de azok után amit átéltek, hmmm... És sosem tudta megbocsátani Gale-nek, hogy az ő egyik fegyvere ölte meg a húgát. Ez sajna érthető nekem. Ettől még mondjuk nem kellett volna okvetlenül összejönnie "ha ló nincs jó a szamár is" Peetával, kereshetett volna egy harmadik palit magának:P
      SPOILER VÉGE!!!

      Törlés
    3. SPOILER Először is megvakulást olvastam, semmi értelme nem volt, asszem mennem kéne aludni! :D másrészt, hú, én erre már nem is emlékszem... jó rég volt. :O :)
      Az előző, népszerűtlen könyves véleményes tagnél beszéltük, hogy akár Haymitch-csel is összejöhetett volna :D
      Jók az érveid, de én akkor sem tudtam kibékülni ezzel a döntéssel. SPOILER VÉGE!

      Törlés
    4. TEAM HAYMITCH!!! :D
      SPOILER
      Amúgy én is megértem a választását, viszont amikor olvastam, már tudtam, hogy ki játssza a srácot és áááá, miért?? Ha nem égett volna bele a fejembe, lehet, hogy kellemesebb alaknak képzeltem volna el, és szerintem tök más karakter a filmes meg a könyves Peeta.

      Az eredeti borítós kérdésre a kedvenc példám A hóleány, aminek valami förmedvény lett a magyar borítója, a külföldiek viszont gyönyörűek és ezerszer jobban illenek a regényhez, mint az a giccs, amit itthon összehoztak.

      Törlés
    5. Tényleg a Hóleány... blöeee...

      Team Haymitch +1 szavazat :D

      Törlés
    6. Katacita, én is nagyon utálom ezt a színészsrácot, tenyérbemászó... :( Mégis egyébként a filmbéli Peetát jobban szerettem, mint a könyves karakterét, a srác ellenére... :D
      SPOILER mondjuk így se nagyon, hisz én már az első kötetben azon drukkoltam, hogy haljon már meg! :D SPOILER VÉGE.

      Hóleány, tényleg!

      Törlés
  2. Ezt most biztos nem írom meg külön, csak egy dolgot emelnék ki, A hollókirály vagy folytatódhatna, vagy más vég kellene neki (bár csak a sorozatot láttam, és nem tudom, a könyv vége is ugyanez-e), mert ahogy vége lett, az elfogadhatatlan, értelmetlen marhaság, és méltatlan az addigiakhoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm, és folytatása nem volt tervben? Nem ismerem a történetét amúgy, valahogy taszít engem az a regény. :)

      Törlés
    2. Emlékeim szerint A hollókirály könyv úgy kerek ahogy van, nem tudom, a filmen mennyit változtattak, de ugye a filmesek elég gyakran tekerik meg pont a véget hogy nyitva hagyják a folytatások előtt a kaput :/

      Törlés
    3. Nem tudom, de épp Zenka is ezt mondta, hogy olyan lett a vége, mintha az írónő folytatást tervezett volna, pedig ő olvasta a könyvet.
      A sorozat nekem nagyon bejött, de egy akkora állatság volt a vége, amin totál kiakadtam, a könyv érdekes módon engem is taszít.

      Törlés