2012. február 20., hétfő

Suzanne Collins: The Hunger Games


"So, you’re supposed to give us advice,” I say to Haymitch.
“Here’s some advice. Stay alive,” says Haymitch, and then bursts out laughing.



Az éhezők viadala. Katniss. Mockingjay. Mindenhonnan "támadtak" az Éhezők viadalával kapcsolatos dolgok, és persze a nemsokára a mozikba kerülő film előzetese, amit nem akartam megnézni a könyv elolvasása előtt, de végülis olvasás közben erre is sort kerítettem. Egy barátom azt mondta megnézhetem nyugodtan, merthogy csak kis spoiler van benne, hát ehhez képest nagyon örülök, hogy nem tudtam már a legelején, mi történik a kiválasztáskor, mert számomra ez volt a könyv egyik legjobb jelenete. Na, de vissza magához a könyvhöz, amit eredeti nyelven, hangoskönyv formájában fogyasztottam el. Carolyn McCormick a felolvasó, és bár az elején furcsának tűnt a hangja, nagyon hamar hozzászoktam és megkedveltem a hanglejtését, akcentusait. Különösen Effi és Rue hangutánzása tetszett, és úgy egyébként a kiejtése végig szép tiszta volt.

A könyv, ha valaki még nem ismerné, egy disztópia, amiben a kapitólium (Capitol) irányítja az egykori USA területén létrejött körzeteket vagy állam-maradványokat, méghozzá barbár és zsarnoki módszerekkel uralkodva felettük. Az emberek sok helyen éheznek, és a megfélemlítés állandó, egy korábbi lázadás miatt. A lázadás óta a kapitólium az évente megrendezett éhezők viadalával tartja rettegésben, és szörnyű uralma alatt az államokat. A viadalba fiatal, 12 és 18 év közötti gyerekek kerülnek be, minden államból egy fiú és egy lány, hogy egy valóságshow-szerű arénának nevezett zárt területen túléljenek. A 12 állam 24 versenyzőjéből a végén csak egy maradhat élve. A harcot kamerákkal közvetítik csaknem 24 órában az egész ország területén. A versenyzők nem csak egymást irtják, ha a műsor túlságosan leülne, különféle természeti katasztrófákkal vagy mutáns lényekkel is felpezsdítik az izgalmakat a játékszervezők.

"May the odds be ever in your favor!"

A főszereplőnk, ahogy az hamar kiderül, a 12-es körzet, azon belül is Katniss Everdeen lesz. (imádom a nevét! :))

Mielőtt elkezdtem, csak azt tudtam a könyvről, hogy egy brutális verseny van benne, és ezt balga módon úgy képzeltem el, mint egy gladiátorharcot, aminek akkor és ott vége is van, és nem is értettem, hogy lesz ebből egy könyv, vagy hány "viadalt" nézünk majd így végig. Elég nagy meglepetés ért, amikor világossá vált számomra ez a valóságshow szerű forgatókönyv.

Ami nagyon furcsa volt az elején, az az, hogy a vadászó-gyűjtögető, éhezünk, nincs kaja, nincs pénz, nincs semmi fejletlenségből egyszercsak olyan környezetbe ugrunk, ahol stylistok, meg kamerák, tévé adás van, és nehezen passzintottam össze ezt a modernségében is részben elmaradott kitalált világot. Persze érthető, a kapitóliumban minden van, máshol semmi. Megszoktam a fura egyveleget, és már nem zavart, hogy megint ősemberi körülmények közé kerültek a versenyzők a szipi-szupi csillogó interjú, és a gyantázások meg sminkelések után :D...

Volt valami borzalom az egészben, hogy igen, itt igenis gyerekek ölik meg egymást, pusztán azért, mert csak egy maradhat életben, de viszonylag könnyen "túl lehet lépni" ezen, mert egymás után jönnek az izgalmak.

!!!SPOILERES TERÜLET!!!
Belépés csak saját felelősségre!

Kedvenc torokszorító jelenetek:
  • Amikor Primet húzzák ki a sorsoláson, és Katniss azonnal elordítja magát, hogy jelentkezik, helyette.
  • Rue halála, és az a fiatal fecsegőposzáta...
Kedvenc izgalmas jelenetek:
  • Amikor Katniss kilövi a malac szájából az almát
  • A lángoló jelmezek
  • A darázsfészek jelenet (!!!)
  • Az élelmiszerkészletek felrobbantása
  • Foxface halála
Kedvenc szereplők: Katniss, Rue. Katniss tökös csaj, és tényleg egy túlélő. Nagyon tetszett ahogy az íjjal bánik, eszes, fára mászik, fán alszik, csalikat talál ki, csapdát állít, mindent rendbehoz. :) Rue pedig egy édes kismadár volt :( Jobban örültem volna ha ő élheti még túl Katniss mellett. 
És szerettem még Cinnat is :) akiről végig azt hittem Sinner a neve, amíg meg nem láttam valahol leírva a neten. :))

Kedvenc nevek: Katniss és Primrose Everdeen.


"And it's not me. It's Primrose Everdeen."

Kedvenc tárgyak: Katniss kitűzője és a kis ezüst ejtőernyős csomagok. :)

Amit nagyon-nagyon-nagyon utáltam, az  a szerelmi szál és Peeta. Peetától egyenesen viszketek, rühellem :D Valószínű otthagytam volna a mocsárban meghalni :D Addig tetszett az a jelenetsor is, amíg azt hittem meghal, vagy hogy legalább a lábát le kell majd vágnia Katnissnek. Azt hittem, hogy a csomagban is fűrész lesz majd, miután megkapta az altató szérumot is. Alig vártam, hogy végre meghaljon, erre nem túléli? Mi több, nem hozzák azt a hülye szabálymódosítást, amitől majd a hajamat téptem, és vártam hogy mikor vonják vissza, aztán amikor visszavonják, Katniss "túljár az eszükön". -.-' És lépten nyomon érzelemmentes puszi, puszik puszik hátán, meg nagy színjáték, persze kinn már a kapitóliumtól való félelemben, aztán meg egy befejezés, aminek nincs igazán vége, és nem tetszik, hogy folytatódik ez a színjáték. Alapjában véve a stratégiával nem volt bajom, hogy tettessünk szerelmest, de eluntam a megvalósítást.

Nekem alapvetően nem hiányzott volna a szerelem ebből a sztoriból. Nyál.

!!!SPOILEREK VÉGE!!!

Nagyon várom a következő részt, hogy vajon innen hogy folytatják, és mi lesz a kapitóliummal...

Értékelés10/8 Engem is pofon vágott párszor, és nagyon izgalmas, újszerű, kellően borzalmas, de fenntartja az érdeklődést, viszont nem lett kedvenc, és konkrétan úgy érzem, hogy az írónő pofára ejtett a sárba az utolsó pár fejezettel és a befejezéssel.

A filmet is meg fogom nézni, bár Katniss nekem fiatalabb és csontosabb marad. Peeta-ról meg inkább nem is mondok semmit :D

A régi blogról áthozott bejegyzés, eredeti hely: KATT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése