2023. december 4., hétfő

November 2023

Saját képek.

És máris itt van a harmadik őszi hónap lezárása, de azért már csak mérsékelten fog kigurulni a szemetek, mint a csigának, ugyanis itt már visszafogottabb voltam, ha összegben nem is, de a könyvek számában biztosan. ;) A Libristóról érkezett meg még egy rendelésem novemberben, amiben benne volt két igencsak vaskos HP kötet is. Nagyon örülök, hogy idén ősszel kiegészíthettem mindennel a Rowling és a Simenon életművet, amivel szerettem volna. ♥

Novemberben 5 könyvvel lettem gazdagabb:

- J.K. Rowling: The Ickabog - Libristo rendelés, magyarul már megvan, és olvastam is, de szeretném angolul is. :)
- J.K. Rowling: Harry Potter and the Order of the Phoenix - Libristo, a Jim Kay-féle illusztrált kiadás, kiegészítettem vele a gyűjteményt, hiába nem lesz több ebből a verzióból, azért így kerek.
- The Harry Potter Wizarding Almanac - Libristo, mindenki vágyakozásának tárgya mostanság, az almanach! Már olvasom is, és nekem is, mint sokaknak, vegyesek az érzelmeim. De azt meg kell hagyni, a könyv igazi eye-candy, csodás kivitelezés. Csak hát a tartalom... meg a célja? Na de erről majd konkrétan a könyves bejegyzésben.
- Lugosi Viktória: Akit itt felejtettek - úgy alakult, hogy előkarácsonyozás során kaptam már két ajándékkötetet már novemberben, ez az egyik. Lugosi Viktória azon kevés kortást magyar szerzők egyike, akit nagyon kedvelek. Kíváncsi vagyok erre a könyvére is, bár még a Vándorhomárral is adós vagyok. 
- Marie Aubert: Igazából nem ilyen vagyok - ez pedig a másik ajándékkönyv. Marie Aubert-t idén kedveltem meg, a Felnőtt emberek nagyon tetszett tőle.

A blogon a hónapban 5 bejegyzés született, ez most abszolút boldoggá tesz, úgy éreztem volt elég időm írogatni, és jobb eloszlásban is tudtam posztolni most. 
Jó lenne a harmadik ponthoz is egy 5-öst hozni, de sajnos végül csak 4 befejezett könyvem lett novemberben. Ezek közül az abszolút legrosszabb - éves szinten is - a Vera volt, ami igencsak mellbevágott, jó élményre számítottam. A The Butterfly Girlről még nem sikerült írni, de hamarosan fogok. 

Novemberi kis tervlistám a következőképp alakult:  

befejezni a Maigret New Yorkbant
x elolvasni még egy Maigret-t a listáról (a Ködös kikötő van tervben)
x és hozni egy tripla Maigret posztot ;) - most már csak sikerül ;) 
✓ örvendezni az újabb Libristo rendelésnek :D
 nem rendelni könyvet a hónapban
 befejezni Grecsótól a Verát
x legalább egyszer olvasni a Stephens-Sarlós könyvből egy kicsit
 elkezdeni Donna Tartt-tól A titkos történetet, ami pont erre az őszi időszakra illik
✓ legalább 4 posztot hozni a hónapban

A Maigret-s tripla posztot végülis elvetettem, inkább kitettem csak kettőről egy zanzát, de azért még tervezek olvasni egy Simenont idén. :) A Libristo rendelésnek nagyon örültem, és halleluja, nem rendeltem könyvet már a hónapban, csak másoknak ajándékba. ;) A Stephens-Sarlós könyvet nem tudtam olvasni, sőt hát szinte semmit, mihez le kellett ülni a fizikai könyvhöz, a Tarttot is épp csak elkezdtem, a bevezetőt olvastam el, ami konkrétan 2 oldal, szóval sehol sem vagyok vele, de feltett szándékom elmerülni benne decemberben még. 

Forrás.

Decemberre a következőket tervezem: 

- befejezni Donna Tartt-tól A titkos történetet 
- legalább 5-öt posztolni a hónapban - ezek közt sok az ilyenkor "szokásos" poszt, mint az éves olvasmánylista és a jövő évi vcs-lista is
- elolvasni Simenontól a Ködös kikötőt
- karácsonykor többet olvasni, békében olvasni 
- befejezni a HP varázsalmanachot
- összeállítani a vcs-listát
- összeállítani a jövő évi könyves tervet (új molyos funkció)
- adminisztrálni még a maradék gyerekkönyv olvasást idénre
- posztolni a The Butterfly Girlről
- befejezni a The Seven Day Switch-et
- meghallgatni Tracy Rees karácsonyi könyvét - szerintem ez lesz az utolsó hangoskönyv idénre talán, és ez lenne a karácsonyi olvasmányom idén
- vázlatolni az idei összegzőposztot, hogy lehetőleg még január első napjaiban tudjam hozni azt is ;) 

Talán a legtöbbje bele is férhet. :) 

A többiek novembere: 


3 megjegyzés:

  1. Azért szép kupac ez, meg az olvasási-blogolási mennyiség sem rossz. :) És egész sok mindent el is végeztél a havi tervből.

    Én is olvasom a HP-almanachot, már ha az olvasás jó szó ide, inkább csak minden nap megnézegetek pár oldalt, meg elolvasom a hozzájuk tartozó szöveget. Nekem is vegyes a véleményem, kíváncsi leszek a posztodra róla. :)

    Ez a Stephens-Sarlós nem adja magát könnyen, lehet, én már feladtam volna.

    A karácsonyi Tracy Reesben annyira reménykedtem magyarul, de nem lesz. A kiadó azt írta, jövőre terveznek tőle valamit, de nem tudom, mit és mikor. Egy újabb szerző, akit fel kéne vennem az angolul olvasási listára. Egyre hosszabb az is.

    Drukkolok, hogy a decemberi terveid összejöjjenek! :) Főleg a többet és békében olvasás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, jó kis kupac, és a két HP könyv elég hatalmas! Én is nézegetem, de néha úgy érzem, hogy szép, szép, de jó nem sok van benne, újdonság kvázi semmi, és ebből a szempontból kicsit olyan, mintha én gyerekként összeírtam volna, hogy hú, ezek a szereplők, a helyszínek, kinek milyen pálcája van, meg mi a patrónusa, és az egészet nagyon profi illusztrátorok színe-szagossá varázsolták volna.

      Stephens-Sarlós: egyszerűen csak agy kéne hozzá. Novemberben viszont egy sort se olvastam belőle, most megint ettől úgy érzem, kb kezdhetném elölről. :/ Mindenesetre nem viszem át jövőre, ha nem sikerül olvasni, akkor majd újrakezdem jövőre talán.

      Tracy Reest sajnálom, szerintem magas labdát hagynak ki, hogy nem hozzák a karácsonyit most. :( Van neki egy olyan, hogy The Little House by the Sea? Talán azt hozzák? Az nem a Hopley sorozat része, hanem a Pennystrand Village Book 1. Audible-ön néztem őket.
      Láttam még van egy Libris 2022-es Tracy Rees is, A rózsakert!

      Köszi, igyekszem, hogy minél több összejöjjön ezekből, nagy részét nagyon várom is, pl. imádom összeszedni a vcs-hez a könyveket, csak legyen egy kis nyugim is hozzá. :D
      Remélem neked is jól fog telni ez az időszak, és a készülődés!

      Törlés
    2. Egyetértek veled almanach-ügyben.

      Szerintem is kár volt kihagyni. Nem tudom, melyiket adják ki tőle, de az a sorozata is érdekelne. Hallottam A rózsakertről, tervben van az olvasása.

      Remélem, én is, hogy lesz némi nyugalom. Jól jönne. :)

      Törlés