2021. január 20., szerda

Philip Pullman: His Dark Materials - 2. évad

Tegnap, amikor befejeztem a His Dark Materials második évadát, ki is pattant a fejemből egy remek felvezető, amit aztán természetesen totálisan elfelejtettem, ahogy az lenni szokott, ha nem jegyezzük le rögtön az ilyesmit - főleg elalvás előtt. 

Tavaly nyáron láttam a Philip Pullman fantasy trilógiájából készült sorozat első évadát, és nagyon szerettem. Nem csak az előtte, 2007-ben készült mozifilmhez képest lett szuper, de abszolút méltó volt a könyvhöz is, és a kis hibákat gördülékenyen elsimítva mutatta meg a vásznon ezt a gazdag fantáziavilágot, ami már gyerekként is elvarázsolt. Mindig is a második kötet, A titokzatos kés (The Subtle Knife) volt a kedvenc részem, így nagyon vártam a második évadot, ami főleg ennek a kötetnek a történéseit meséli el. Sajnos csalódnom kellett. Szerintem közel sem sikerült olyan jól a 2. évad, mint akár az 1., akár maga a 2. kötet... Akárhonnan nézem, nekem valahogy lapos lett a második rész feldolgozása. 

Nehezen, lassan indulnak be az események, és bár a felnőttek nélküli Cittàgazze városkája a Torre degli Angelivel, és a kis kávézóval a maga elhagyatottságában hangulatos és szép lett, mégis sokszor untam az ottani bolyongást, meg Will szenvedéseit, szenvedő kutyaképét. Will sokat vesztett nekem a könyvben megismert karakteréből, valahogy olyan fura, és nem tudok hozzá igazán kötődni... 


Mrs. Coulter is vesztett valamit a varázsából, nem tudott úgy megrémíteni mindig, talán egyedül a fantomokkal volt ijesztő a kapcsolata (specter, nem biztos, hogy fantom volt a magyarban). A Magisztériumos részek egyenesen unalmasak voltak, a boszorkányos részek se annyira tetszettek, és a  fontos Lee Scoresby jelenet sem sikerült annyira jól, mint vártam. Will apját nem tudtam megszeretni, és ezen az se segített, hogy a Sherlockos Moriarty játssza, az őrült tekintet túl jól megy ennek a színésznek... 

Mrs. Coulter

Lord Asrielnek egyetlen kósza jelenete volt csak. Ennek az az oka, hogy lett volna egy vele foglalkozó 8. rész is, de pont akkor jöttek a korona miatti lezárások, így ez az epizód befejezetlen maradt, nem tették bele az évadba. Nincs azonban kizárva, hogy majd láthatjuk, beépítik, hozzárakják (?) a harmadik évadhoz.
Csemege a castingban Bella Ramsey, a Trónok harcából Lyanna Mormont, aki itt Angelicát játssza. 

Angelica és Paola.

Giacomo Paradisi Will-lel és Lyrával.

Amit igazán szerettem, az az volt, hogy Lyra kicsit megszelidült, illetve abszolút kedvenc volt Mary Malone, a másik Oxford tudósa, aki a sötét anyag kutatásával foglalkozik, és akihez az alethiométer irányítja el Lyrát. A legjobb jelenetek a Mary Malone-osak voltak, valahogy több izgalom is volt bennük a kapocs és a rejtély miatt, mint a menekülős vagy feszültebb akcióknál. 

Mary Malone


A Mary Malone-nak castingolt színésznő - Simone Kirby - egyébként úgy néz ki, mint a szegény ember Susan Sarandonja és Sigourney Weavere egybegyúrva. :D Nagyon kedveltem, a könyvben is régebben, és most a filmen is. 

Már picit elfelejtettem, hogy mire A borostyán látcsőhöz érünk, melyik szereplőt hol is találjuk, szóval néhány dolog a meglepetés erejével ért. Mindenesetre a satnyább középső évad ellenére nagyon várom a következőt, kíváncsi vagyok, újra be tud-e rántani. Nagyon várom a mulefákat is! :) 

Gondolkodom egy újraolvasáson - főként a 3. részt kellene újrázni, mert azt lehetséges, hogy csak egyszer olvastam összesen, és nem sokra emlékszem... de a 2.-at is lehet, hogy hozzácsapom. ;) 

Összességében nem lett rossz a második évad, de nem az az igazán magához láncolós, elvarázsolós, rácsodálkozós jelleg jött el, mint az elsőnél. 

Nektek hogy tetszett?

Lyra és az alethiométer

5 megjegyzés:

  1. Háhh! Végre egy sorozatajánló, amivel naprakész vagyok :D Múlt héten fejeztem be ezt az évadot, és szerintem is lassan indult be - látványos volt, de nem volt az igazi.
    Andrew Scott nekem mindig Moriartyként ugrik be, nem tudja levetkőzni az őrült szerepet - bár itt jó őrült kutató volt :D
    "szegény ember Susan Sarandonja és Sigourney Weavere egybegyúrva" :D ezen nagyot nevettem
    Nekem is a kedvenc részem a második, de csak a második felétől élveztem - bár nekem összességében jobban tetszett, mint az első évad. Ott még nagyon a fejemben élt az első mozifilm és az az alapján elképzelt Lyra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juhé! Akkor majdnem egyszerre néztük. :) Igen, látványosnak látványos, de valahogy mégsem sikerült olyan jól egészében véve.
      Moriarty akkor Moriarty marad. :D
      Nekem annyira nem zavart be az előz film Lyra-képe szerencsére, már rég volt. :)

      Törlés
  2. Én még csak pár részt láttam, de az alapján veled értek egyet, nekem is jobban tetszett az első évad. És most egy kicsit le is estem a lóról, mert nem mindenhol értem, hogy hol, ki, mi, merre... De azért nézem tovább. :) "Will" játszotta a Levél a királynak főszerepét is, az meg úgy el lett szúrva a könyvhöz képest, hogy nekem meg mindig az jut eszembe róla, ha ránézek. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes azért megnézni, de kicsit sántít az első évadhoz képest. Valahol örülök, hogy más is ezt írja azért, és nem csak én éreztem. A kritikák, pontszámok amúgy tökre hasonlók a másodikra is, ahogy néztem, érdekes.
      Én nem láttam másban Willt, de őszintén szólva nem is nagy húzóerő számomra, hogy lássam. :D

      Törlés
    2. Biztos, hogy végignézem most már. :)

      Hát, tényleg nem egy nagy szám a srác... Nem tudom, a könyvben milyen, mennyire hiteles ahhoz képest.

      Törlés