2013. július 18., csütörtök

Kétszer tíz

Ketten is megajándékoztak nemrégiben a Liebster blogdíjjal, ezútoni s köszönöm mégegyszer Theodorának és Monalisának is!
Egy kicsit megkésve ugyan, de válaszolok a díjhoz kapcsolt kérdésekre. Továbbadni már nem fogom, mert lassan körbeért, de azért még bepótlom a lemaradásomat.




A szabályok, bár inkább csak zárójelesen:
  • Jelöld meg azt a kedves bloggert, akitől a díjat kaptad. 
  • Válaszolj a neked feltett 10 kérdésre. 
  • Nevezz meg tíz embert, akinek szívesen továbbadnád ezt a díjat. 
  • Tegyél fel te is 10 kérdést, ami érdekel a díjazottakkal kapcsolatban. 
  • A tíz jelölted blogján jelezd, hogy díjat kaptak.

Theodora kérdései: 

1. Amikor elkezdtél blogolni volt-e 'példaképed', aki miatt belevágtál?
Igen, sőt mondhatjuk, hogy csak miatta kezdtem blogolni, ő Lobo, és az ő Olvasónaplója, akitől az ihletet, és szerencsére bátorítást is kaptam. :) 



2. Mi az a könyv, amit szerinted mindenkinek el kellene olvasnia?
Szerintem nincs ilyen könyv, hiszen nagyon különbözőek az emberek, és nem szeretem ha valamit alapműnek, etalonnak, mindenképp elolvasandónak bélyegeznek mindenki számára. Persze az más kérdés, hogy a saját könyves berkeinkben szívesen ajánlgatunk egymásnak, de olyankor is figyelembe véve a másik fél ízlését. Ha mégis mondanom kéne igazán nagyon jó könyvet, amit "mindenkinek el kellene olvasnia", tekintet nélkül arra, hogy ezt kinek kell éppen ajánlanom, akkor természetesen közte lenne Rowling Harry Potter sorozata, a Pi élete, a Beszélnünk kell Kevinről, és Joanne Harris Csokoládé-sorozata.



3. Hol élnél a legszívesebben?
Nem tudom. Szeretek itt élni, ahol, de elég rugalmas vagyok, azt hiszem meg tudnék szokni egy tengerparti vityillót is :D ;-)



4. Van kedvenc magyar zenekarod, énekesed (ha igen ki, kik)?
Juj nem nincs, és utálom a zenei kérdéseket, viszketni kezdek tőlük :D
Amúgy rádióhallgató vagyok, és azokat szeretem aktuálisan, amit a rádióban adnak. 
Ha nagyon muszáj mondani valakit, a Magna Cum Laude nem rossz, és a megagigaxfaktorsztárok közül is soknak szeretem a zenéit, pl. Kocsis Tibi, Vastag Csaba, Janicsák Veca. De nnem a kedvenceim, nem veszek meg tőlük semmit, és nem alélok el, ha megszólalnak a rádióban. :) 



5. Mi volt a legemlékezetesebb élményed a blogolással kapcsolatban?
Hm-hm, sok ilyen van, de apróbbak. Az egyik ami elsőre eszembe jut például amikor Baráth Katalin kommentelt hozzám. De ugyanígy nagy nagy élmény a blogolással kapcsolatban az is, hogy a molyokkal találkozunk és eseményeken, könyvfesztiválon összejövünk, mindezt szintén a blog révén. 



6. Ekönyvolvasókról mi a véleményed?
Szeretem, kényelmes, praktikus, de nem helyettesíti a papír alapú könyvet.



7. Szoktál idegen nyelven is olvasni?
Igen, angolul. :) 

8. Kedvenc könyvkiadód?
Igazság szerint moly és blogger korszakom előtt nem is tudtam kiadókat sorolni, vagy azt mondani jé, most milyen jó kiadványokat hoz ez és ez. Nem ez a lényeg. A minőségi jó kiadások, a jó könyvek, jó történetek kellenek. Ezt sokan produkálják, nem nagyon szoktam kiadónként értékelni, nekem az olvasmányélmény a fontos (meg persze azért hogy ne essen szét a kötet :D)



9. Melyik könyvre vágysz most a legjobban?
Most épp az új Rowlingra, ami Galbraith néven fut, de nagyon szeretném az új Lauren Weisberger könyvet is, a Revenge Wears Pradát, valószínűleg hamarosan meg is fogom rendelni. ;)



10. Milyen filmet láttál legutoljára?
A Női szerveket Sandra Bullock-kal, oltári jó! 

Monalisa kérdései:

Forrás
1. Melyik az a legutóbbi film, amely nagy hatást gyakorolt rád?
Ha konkrétan a közelmúltban nézett filmet kell mondani, akkor egyértelműen a Pi élete. Régebbről a Forrest Gump, Számkivetett, Titanic voltak, amik "megrengették" a világomat. :) 

2. Mit vinnél magaddal egy lakatlan szigetre. 
Egy bazinagy generátooooort, internetet, laptopot, 100 évre elég kaját, kényelmi eszközöket (pl. mikróóóó) és egy könyvtárat. :D

3 Milyen idegen nyelveket beszélsz? 
Angolt és franciát. Kicsi németet megértek, plusz tudok oroszul pár mondatot, és máltaiul számolni! :D Useful skill. :) 

4. Ha lehetőséged lenne megválasztani, hol élnél a nagyvilágban? 
Valószínűleg ugyanitt. :) De ha már feltétlen kell mondani valamit, akkor USA, déli államok, kockaházak  kockahálóban, előkerttel :) 

5. Van-e olyan közismert, híres ember, akiért már régóta rajongsz? Ha igen, ki az, és mivel fogott meg? 
Hm, gondolom itt most nem írókról kéne nyáladzani, de nem tudom eltitkolni, hogy az első aki erre a kérdésre beugrik az természetesen Dr. Csernus Imre, akit végülis nem aposztrofálok íróként, hisz pszichiáter (is). Régóta rajongok írásaiért, gondolkodásmódjáért, és az egész paliért. :) 
De hogy mondjak mást is, pl. rajongok Barack Obamáért is, amikor (először) megválasztották, ő volt még az avatarképem is. :D 

6. Mi alapján választasz ki egy könyvet, hogy elolvasd? (Pl. szerző, témakör, kritika, reklámkampány, ajánlás, tartalom, borító, stb.) 
Összetett, és szinte az összes zárójelben felsorolt dolog számít. Barátok, bloggerek, hasonló ízlésűek ajánlása mindig fontos, a reklámoknak marketingnek nem mindig hiszek. A jól bevált szerzőktől bármit megveszek. Néha elcsábít a szép kiadvány, tetszetős borító is, gyarló vagyok. :) De elég vegyesvágott amit olvasok. :) 

7. Merre jártál külföldön és van-e vmilyen extrém repülős élményed? (Félek a repüléstől... :D)
Olaszországban és Horvátországban többször, Angliában, Walesben, Egyiptomban és néhány szigetkén, pl.: Máltán, Krétán.
Pacsi, én is félek a repüléstől! :D Egyszer voltunk nagyobb légörvényben, az rossz volt, egyszer voltam benyugtatózva is, az haláli élmény, egyszer pedig Mickey egeres sebtapasszal volt megragasztva belülről a Boeing amivel utaztunk :D haha. Ja, legextrémebb: 16 órát késett a járatunk... :S

8. Néztek-e már külföldinek akár itthon, akár máshol (más nemzetiségűnek mint amilyen vagy)? 
Nahát, ez egy nagyon jópofa kérdés, és szerintem még senki sem tette fel nekem, pedig a válaszom rá, igen! :) Nyaraláskor néztek már görögnek :) 
Azt pedig mindig szerettem volna tudni, hogy ismeretlenek az angol akcentusom alapján hova helyeznének a térképen, de erre még nem találtam megfelelő kísérleti alanyt, vagy addigra már tudták, hogy magyar vagyok. (amúgy UK-osan beszélek, vagy legalábbis szeretném azt hinni :D)

9. Szoktál-e nyomtatott újságot vásárolni? Ha igen,  mit? 
Ritkán és egyre ritkábban. Ha mégis, akkor az Éva magazint, főleg vízpartra, nyáron, vagy esetleg egy-egy sztáros lapot ha nagyon unatkozom, vagy valami felkelti az érdeklődésem a címlapon. 
Régebben előfizetője voltam az Elle-nek is, de már nem érdekel. Heti és napilapok szintén nem érdekelnek. 

10. Mennyit tévézel naponta, és mit nézel ha nézed? 
Ez változó, és igazából nem mérvadó, hogy mennyit megy a tv, mert az nem egyenlő azzal, hogy mennyit nézem. Esténként mindig megy pár órát, az biztos, de nem mindig figyelem, csak háttérzaj. 
A Barátok köztöt viszonylag rendszeresen követem. Szeretem nézni a Dr. Csont részeket is, illetve a Grace Klinikát (bár asszem ennek pont vége). Humoros műsorok közül a Bagi-Nacsát és a Showder klubot szeretem megnézni, vetélkedőkből a Magyarország, szeretlek!-et. Most egyszer kétszer láttam a Hal a tortánt is, de annyira nagyon nem érdekelnek, inkább netezek vagy olvasok. :) Az aktuális tehetségkutatókat általában figyelem. 
Ja, majd elfelejtettem, Forma-1 néző is vagyok :))) 

Köszi a kérdéseket! :) 



5 megjegyzés:

  1. Köszi a válaszokat! :) (A blogomnál mi nem működött? :( )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a lehetőséget! :)
      Felhozott egy felugró ablakot ami kérte a szülinapomat, meg a nememet, meg talán még valamit, és aztán nem folytattam.

      Törlés
  2. Én is köszönöm a válaszokat! :) Hát a repüléssel nem nyugtattál meg... Nekem az volt a legrosszabb, amikor Finnországból sötétben jöttem haza és még csak nem is az ablak mellett ültem. Mindent megpróbáltam a kisebb fajta pánikrohamom leküzdésére, de eddig még nem találtam meg a tökéletes módszert.
    Engem egyszer a budai várban néztek olasznak, Finnországban pedig orosznak (ezt végképp nem értettem, mert se kinézet, se akcentus nem stimmelne sztem) viszont amikor közöltem a pasival (aki amúgy egy helyijáratos buszsofőr volt és útbaugazítást kértem tőle), hogy magyar vagyok, széles vigyorra nyitotta a száját és megölelt, hogy jaj de örül nekem... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A repüléssel kapcsolatban nem én vagyok a jó választás, hogy megnyugtassalak sajnos, mert én is parázok tőle. :)) A nyugtató tényleg nem rossz, főleg ha soha semmilyen nyugattót nem szedtél, akkor elég jól kiüt egy szem. :)
      De jó, ezek a külföldi sztorik mindig viccesek! :)

      Törlés