2021. március 29., hétfő

Az én könyves birodalmam - most megmutatjuk a polcainkat!

Saját képek, kattintásra megnőnek.
A szívemhez közel álló könyvek kis válogatása. ♥

Kukucskálni mindenki szeret... A könyvszerető emberek előtt pedig nem ismeretlen az a sóvár és kíváncsi sasolás, amivel bárkinek a könyvespolcait szemügyre vesszük egy-egy látogatás alkalmával valakinek az otthonában... még ha nem is illik talán, azért valljuk be, fél szemmel gyorsan körbefutjuk, mi is van a polcon, adandó alkalommal, vagy épp nyíltan, a polc előtt ácsingózva, nézelődve. 

Persze most ez nem annyira aktuális a járványban, de a virtuális térben továbbra is meg tudjuk mutogatni egymásnak a polcainkat, és hogy mit hogyan rendezünk el rajtuk. ;) A vloggerek bookshelf tour-jaihoz hasonló témát szavaztunk meg a Témázunkban erre a hónapra, ami Könyvespolc túra - mutasd a polcod, megmondom, ki vagy! címen fut. Szabados Ági is pont elindított egy ilyen sorozatot youtube-on - bár az épp aktuális ötletünket nem ő inspirálta -, ahol pl. Grecsó Krisztián polcait nézhettük meg. Mi nem vagyunk nagy író-celebek, de ha bekukkantanátok pár blogger otthonába, és könyvei közé, akkor tartsatok velünk! ;)
Bár nagy álmom egy igazi kis book nook, neadjisten egy olyan forgóajtós könyvespolc, ami további könyvekkel teli olvasózugba vezet, azért inkább a reális elvárásokat céloztuk meg, amikor lett egy nagy Billy polcunk itthon, ami az itt levő könyveim java részének ad otthont. Ezen kívül még van egy nagyobb álló polc, egy fali, "hordópolc", és két kisebb polc 3-3 polcrésszel. A szüleimnél is ott maradt a könyvtáram egy része, egy nagy polcnyi legalábbis biztosan...

Az egyik három polcos elem. Ezen vannak javarészt az eladásra szánt könyveim is.


A felső polc például teljes egészében eladósorba került könyvekből áll.

Lejjebb azért sokkal vegyesebb a kép. :)
Itt vannak például a Tracy Chevalier köteteim is, illetve klasszikus irodalom.
Nyugi, Apa, A Mester és Margarita nem eladó! :D

Amikor a polcokat rendezem, mindig próbálok valamiféle rendszerhez igazodni, de nincsenek kőbe vésett szabályok. Régebben talán leginkább méret szerint mentem, illetve hogy legyenek állított és fektetett könyvek is, a változatosság jegyében. Egyazon szerző könyveit, illetve sorozatköteteket már akkor is egymás mellé tettem. 

A nagy Billy polc. Azért még van rajta hely. ;) 


Agatha Christie polc, és egy vegyes angol polc chick-litekkel, könnyedebb könyvekkel.


Jodi Picoult polc, és szintén egy vegyes polc a fa naptárral, Alice Hoffmannokkal.
Még egy Ickabog is befigyel!

Angol mindenféle, illetve Joanne Harris életmű és SAA könyvek.

Itt is vannak cicaszobrok. :) 

Amikor a Billy polcon próbáltam kialakítani egy rendszert, akkor lett néhány újabb sarokkövem a rendszerezésben, a hirtelen előttem álló sok hely révén (most már nincs annyi hely, ajaj). Eldöntöttem, hogy lesz egy pszichológia tematikus polc (ami azóta eléggé betelt, szóval most nem tudom hogy bővüljön! :D ), egy Agave Kiadós polc - mert annyi van belőlük, és jól mutatnak egyben, ez azóta másfélre duzzadt -, egy Jodi Picoult polc - szintén ezen okok miatt -, és egy eladó könyvekből álló polcom. Az eladásra váró könyvek polca a sok szanálás miatt olyannyira felduzzadt, hogy az egyik kisebb álló polc több mint két polcát kitöltik ezek a könyvek... Ha mindet el tudnám adni, hirtelen jó sok helyem lenne új könyvek számára! :D 

Most már négy cica. :D Valamint megfigyelhető a másfél Agave polc. A felső szekció a férjemé.

Regények, sorozatok, Poketek, és a pszicho polc.

Két adag Harry Potter és társai. ;)


Egy kis vegyesvágott, férjem könyveivel megspékelve + egy helyen a
Douglas Adamsek, Alessandro Bariccók. 


KMK könyvek, Orhan Pamuk életmű, és ööö sok minden más, magyar nyelven. :D

Egy kicsit klasszikusabb válogatás. Monte Cristo, Orwell, Marquez,
Jane Eyre, útikönyvek.

A Csernobili ima nincs egy síkban a többivel, és ez most végtelenül idegesít, hogy így maradt... mindig kiegyenesítgetem a könyveket, egy vonalban kell lenniük, ez ilyen kis könyvespolcos "bogaram".

Aztán eldöntöttem még, hogy egy helyen lesznek a Szabó Magdák, egymás mellett, és a Georges Simenonok is megkülönböztetett helyet kapnak - időközben utóbbiak annyira felszaporodtak két nagyobb felvásárlást követően, hogy már két polcon terpeszkednek. ;) Egyiken az új Agave+régi sárga ás egyéb kiadások, a másikon pedig a Parkosak szépen egymás mellett. A Parkosakat egyébként mintha csak így tervezték volna a polcot hozzá, PONT kitöltik a rendelkezésre álló helyet széltében. :) 

Szabó Magdák, Parkos Simenonok.

Kukkantsunk a Szabó Magdák mögé! :) Még néhány manga is van itt. ;)

Simenon gyűjtemény.

Nézzünk a Simenonok mögé! Itt bujkál még Rowling többi könyve is, nem dugdosni akarom őket, a nagy részük ki is látszik, bár picit káoszos... A férjem meg is kérdezte mit keres rajtuk A titkos történet... Nos, nem tudom, odamáászoott!

Az Agavés Simenonok mögötti rész. Jééé, itt is vannak
HP-related könyvek, erről meg is feledkeztem!


Kitaláltam még, hogy szétválasztom az angol és magyar nyelvű könyveimet is a Billy egyik és másik felére, és bár ez valamennyire sikerült is, jöttek a "maradékok", amik megborították a rendszert, meg az olyan életművek, amiknél vegyes a nyelv: Alice Hoffman, Orhan Pamuk, Joanne Harris és Agatha Christie kötetekből van angol és magyar nyelvű is, és őket nem akartam egymástól távol rakni, mert azt nem érzem logikusnak. 

Ez egy alsó polc, rajta Pullman sori, mesekönyvek, és véletlen egy kicsit
jobban tömörülnek az idei vcs-re választott könyvek is.

Nézzünk a dolgok mögé! Jacqueline Wilsonok a háttérben.

Krimik meg nem krimik.


Nem tudnám úgy szervezni, rendezni a polcaimat, hogy az olvasott és az olvasatlan könyvek külön legyenek, egyrészt furán nézne ki szintén az életművek, sorozatok, témák szétszaggatása, másrészt olvasás után is nehezebb lenne egy-egy könyvet jól beilleszteni valahova máshova, hogy aztán ott tobzódjon a társai közt. 
Szín szerint sem tudnék jól kialakítani egy rendszert, bár az igaz, hogy előszeretettel keresem azért a színharmóniát, de csak az egyedülálló, meg "maradék" könyveket rendezem így el, ha tudom (pl. több fekete egy helyen). 

Mögöttük Főnix könyvek, és egyéb vegyes dolgok.
Még egy jó kis elavult helyesírási szabályzat is.


Van három-négy Harry Potter polcom is, amiket jó lenne valahogy összehozni, de ahhoz eléggé át kéne rendeznem az egész felállást... :) Az angol és magyar sorozat (előbbiből kettő is, mert a férjemnek is van persze), az illusztrált kötetek, kiegészítő kötetek, életrajzi és egyéb írások rengeteg helyet foglalnak, és alaposan ki kéne gondolni, hogy férnének el egyetlen polcon, valamiféle Harry Potter shrine-ként. Igényem amúgy nincs feltétlenül erre, így is jó, ahogy most vannak, és mindenhol van mellettük néhány egyéb HP tárgy is, mint pl. gyertya, varázspálca, Luna Lovegood Funko Pop figura, bagoly szobrok. 

A hordópolc. Itt vannak a kölcsönkönyvek is + egy helyen a Gavaldák, rövidke szépirodalmi kötetek, és Gerald Durrell könyvek is. Nyomokban baglyokat és lajhárt is tartalmaz a polc.


Ha már nippek, a könyvek mellett persze én is rakok ezt azt dísznek a polcokra, de nem szeretem túlzásba vinni, a polc elsősorban a könyveknek van, nem virágoknak, fényképeknek vagy egyéb csecséknek. Nagy dísztárgyak szóba sem jöhetnek, hát mennyi helyet vennének el a könyvektől?! Illatgyertyák és macskafigurák a jellemzőek nálam, de a Poket könyveimen trónol egy plüssmaci is, és van egy Simon's Cat plüss is, ami jobb híján a polcon kapott helyet. :D Ami még fix a polcon, az egy kis fa naptár, a forgatható számokkal, rajta egy kis teknőssel. 

Ez a polc kicsit eldugottabb helyen van, vannak rajta DVD-k is, a legfelső polcán pedig iratok, papírok, képesaprendezők. Ez az én angol HP sorozatom, a Billyn a férjemé van, mert az jobban néz ki egy fokkal. :D Itt nem fotóztam az első sor mögé, vegyes nagyon, csomó angollal.

Nem tartom ördögtől valónak több sorban tárolni a könyveimet, benézek hátulra is egyrészt, ha kell valami, és nem kell, hogy minden szem előtt legyen. Általában meg tudom mondani mi hol van, még ha a második sorba is tettem, nagyrészt emlékszem az elrendezésre. A Billyn nincs kétsorozás még. :) 

Ezeken a könyveken kívül persze azért a dohányzóasztalon és az éjjeliszekrényemen is képzeljetek még el egy-egy stóc könyvet konstansan módon, és állandó körforgásban. ;)


Polcrészletek - Simon's Cat a távolba réved.

A Nápolyi regények, többi Ferranték, Poketek, és a maci. :) 

Elefántos részlet. 


Megmutatnátok ti is a polcaitokat? Nosza! :) Mi alapján rendezitek, rendszerezitek a könyveiteket? Hány sorban állnak? Mikkel díszítitek még a polcokat? A témához bátran lehet csatlakozni poszttal!

A többiek könyvespolcait is lessétek meg:



Utóvéd (később csatlakozók):

Nita,

Ez pedig a kis sarok, ahol alkotok. Ékszerdoboz, cicák, HP, tollak... Persze azóta kicsit át is pakoltam, és a négy illusztrált nagy HP lejjebb került egy polccal, ahol elraknivaló papírok voltak amúgy is. :) Jobbra fenn a KULT könyvek sorakoznak, bár A familiárisok valamiért átkúszott a Billy polcra, majd visszateszem. :)
Az asztalt Katacitának köszönhetem - mármint az ő hatására vettem én is ilyet, nem bántam meg. :*


14 megjegyzés:

  1. Ó ez a csodás Billy polc! Nekem most Hemnes van, de én is egy Billyre áhítozok, mert itt az új lakásban valóban sarokba fog kerülni egyszer majd, és a Billy sarokmegoldása nagyon tetszik!
    Ó emlékszem, valahova egyszer raktál fel képet a még elég üres polcodról ( most nem emlékszem minek az aporopóján) és mikor megnyitottam most a bejegyzést, ez volt az első gondolatom, hogy wow hogy megtelt PuPilla polca :) csodaszép és nagyon hangulatos a könyves kuckód, és külön szuper hogy ennyire részletesen bemutattad! Tényleg mintha végigböngészhettem volna élőben. Az alkotósarkod is nagyon szép, öröm lehet itt bejegyzést írni. :)
    A kedvencek polcánál meg nagyon menő az a könyvtámasz!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Hemnes is nagyon szép, nekem az is tetszik, de ide mindenképp Billy kívánkozott! :) Nektek is biztos nagyon jól fog mutatni. ;)
      Lehet, hogy mutattam üresen, igen, rémlik. :D Most más nincs annyi hely...
      Köszönöm, szeretek innen írogatni, de ez is kicsit most lett épp átrendezve, szóval még új megint (egy darabig l volt dugva a sarokba és nem használtam, most megint van kis alkotórészem viszont. :) )
      Olvashopról van a támasz!

      Törlés
  2. Hú, itt aztán van választék! Mennyi könyv van kb a képeken? A kedvencem a Billy hármas - nagyon jól mutat ez a sarok! :) A Szabó Magdák - Simeonok nagyon szépek - vidámak egymás mellett!Ohh és az utolsó kép - emlékszem volt egyszer egy ilyen bejegyzést sorozat is, hogy honnan blogolunk! A nippekről - díszekről nem is írtam, pedig nekem is van néhány fix elem - ill. próbálom az évszak szerinti dekorokat cserélgetni. A túlzsúfolt (gyertya, Funko figura) polcok nem jönnek be - én is csak itt-ott halmozom ezeket a tárgyakat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van-van! Hát nem tudom mennyi, nem álltam most neki összeszámolni, saccolni megint, de ami a szüleimnél maradt, azzal együtt nemrég egy book tag kérdésére 2000-re becsültük meg a férjemmel. Ez amit itt látsz persze ennélfogva kevesebb annál, remélem egyszer egy helyen lesznek majd. :)
      Igen, de az még Témázás előtt volt, hogy honnan blogolunk. ;)
      Én is szoktam néha a dekort cserélni, karácsonykor kikerül még pár gyertya, meg figura, húsvétkor meg egy-egy nyúl. :)
      A túlzsúfolás nekem se tetszik, meg amikor a nippek szinte eltakarják a könyveket.

      Törlés
  3. No, már nagyon kíváncsi voltam a PuPi rezidenciára, és hát nem csalódtam, a sok-sok cicaszobor pláne levett a lábamról! :)

    A dolgozósarkod is nagyon hangulatos - oda még el tudnék képzelni valami zöldet, egy kaktuszt, vagy valami csüngős növénykét, szerintem tökre feldobná a teret! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy nem csalódtál! :D Cica szoborból jó sok van! :D
      Igen, lehet, hogy jól mutatna itt egy kis növényke is, csak nem tudom kapna-e elég fényt... Még épp alakulóban van újra ez a rész. :)

      Törlés
  4. Ahh, az a helyesírási szabályzat nekem is megvan :D, SOSEM dobom ki. És van az a kép, ahol a Csernobili imával van valami, hát a szemem gúvadt ki, de percekig nem értettem, mi a probléma. Azért valljuk be, rengeteg könyved van, de azért úgy látom, még igencsak fér ;) .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok mindenre nem jó már sajnos ez a kiadás, de nem hinném, hogy beszerzek egy újat... :D
      A Csernobili ima beljebb csúszott így nincsenek egy síkban a sorban levő könyvek!!! :D Nincs hátratolva a polc hátuljába a sor, ezért kell figyelni, hogy szépen síkban legyen, de ezt valószínű csak én látom. :D

      Törlés
  5. Kedves PuPilla! Ezekhez a témákhoz lehet csatlakozni? Mármint úgy értem, nem utólag, hanem hogy esetleg én is tudjam előre, hogy mi lesz a téma, vagy ez egy zárt klub?

    Köszönöm a válaszod,
    Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melinda! A témákhoz lehet csatlakozni igen, bármikor, és várjuk is a csatlakozó posztokat! :) A csoport viszont zárt, mert nem csak témázásról szól, illetve nem arra jött létre, illetve nem is csak én menedzselem. :) Meghívni szoktunk külsősöket is az eredeti körbe, ha úgy gondoljuk érdekes lehet számukra is az adott havi téma, ők emailben kapnak információkat. Mi a blogod címe egyébként? Nem tudom megnézni a profilodat.

      Várjuk a posztodat, ha megmutatnád a polcaid te is! :)

      Törlés
  6. Mennyire jó polcaid vannak, szemet gyönyörködtetőek :) A fektetett elrendezést én is sokáig próbáltam, de valahogy rájöttem, ha a legalsó könyvet szeretném, nehéz hozzáférni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Engem is néha zavar a fektetett elrendezés, de néha praktikus, meg jól is néz ki így váltogatva.

      Törlés
  7. Na végre eljutottam ide, hogy megnézegessem a polcaitokat :D nagyon élvezetes kis túra volt, nálad a cicaszobrok külön imádnivalóak :D olyan forgatós fa naptáram nekem is van, katicás, az irodában volt, aztán hazaköltözött ő is home office-olni ;) még gondolkodom hogy ha visszamegyünk akár részben, akkor visszavigyem-e.

    Vicces hogy a Billy polc mindenkinél ott figyel :D nálunk a nappaliban egyik falon Billy, másik falon Hemnes sor van, a dolgozó full Billy. Anno érettségikor csináltunk az osztályfőnökünknek olyan fotóalbumot amin mindenkiről volt egy babakori meg egy akkori 18 éves kép, és roppant jól szórakoztunk rajta, hogy a babakori képeken mindenki ugyanazon a csíkos egyenkanapén, ugyanolyan babaruhában, ugyanolyan beállítással volt fotózva (a nyolcvanas évek gyöngyszemei...) mindig ez jut eszembe amikor lakásfotókat nézegetek, 20-30 év múlva ugyanilyen vicces lesz visszanézni a mindent ellepő Billykre :D

    Azzal azért jól megleptél hogy nincs egy helyen minden ami HP :o azt hittem, külön kis szentélye van a gyűjteményednek :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)) Szerintem ilyen forgatható fa naptára kb. mindenkinek lett legalább egy 2009 és 2012 közt. :D
      Látszik, hogy népszerű az IKEA! :D Amúgy szerintem ez egy tök jó polc.

      Ne is mondd, engem is zavar, most össze is szégyelltem magam hirtelen. :O Valahogy összehozom a HP gyűjteményt. ;) Meg most kis átalakulás is volt, azért fura a dolgozósarkom is kissé, na ott még voltam HP legók is, meg Göthe Salmander, de még benne ragadtak a dobozban, amibe lepakoltam őket.

      Törlés