2020. szeptember 22., kedd

Könyvfüggőség book tag

Dórinál láttam ezt a book taget, és mivel kicsit lassan haladtam az olvasmányaimmal mostanában, gondoltam kitöltöm a következő könyves posztig. 


1. Mi a leghosszabb idő, amíg kényelmesen elvagy könyv nélkül?

Könyv nélkül, vagy olvasás nélkül? :D Csak mert érdekes módon könyv nélkül tényleg nem tudok ellenni, mindig van nálam könyv, még ha tudom, hogy esélyem se lesz olvasni - mert mi van, ha mégis?! Olvasás nélkül sem sokáig bírom természetesen, de sajnos sokszor előfordul, hogy nincs lehetőségem olvasni néhány napon át. 2-3 nap után már nagyon hiányzik, ha nincs rá alkalmam, hogy olvassak. 

2. Hány könyvet hordasz magaddal egyszerre?

Rendszerint egyet, bár a telefonomon ott vannak a hangosok is, ha az számít, illetve, ha a Kindle van nálam épp, akkor több százat. :) Nyaralásra, hosszúhétvégére hajlamos vagyok 4-5 könyvet is elspájzolni, mert mi van, ha megtáltosodom, és mindegyik aktuálisan olvasottat befejezem?!

3. Minden könyvet megtartasz, amit vettél/kaptál, vagy szívesen továbbadod őket, hogy több helyed legyen?

Szívesen továbbadom őket, szoktam ajándékozni is, hagytam már teázóban is könyvet, illetve adtam könyvtárnak. Meg persze el is adogatom őket, ha sikerül. Amik nem tetszettek, vagy annyira nem tetszettek, hogy muszáj legyen a polcomon tudnom őket, azoktól általában könnyű szívvel válok meg - kell a hely a többinek. :) 

4. Átlagosan mennyi időt töltesz egy könyvesboltban?

A covid óta semennyit... De régebben, amikor szabadon mászkáltam, és nem támadt kézfertőtleníthetnékem minden megfogott könyvtől, akkor kb. fél órát töltöttem átlagosan a könyvesboltban böngészve, ha beszabadultam. :) 

5. Naponta átlagosan mennyi időt töltesz olvasással?

Nehéz ezt megmondani, mert annyira változó... Van, hogy csak 5 percet, és elalszom a könyvön, van hogy egy órát, van hogy több órát olvasok. Mindenesetre ideális esetben kb. 0,5-1 órával naponta elégedett tudok lenni, ha utána valamelyik hétvégi napon ennél jobban elmerülhetek a könyveimben. 

6. A napi To-do listádon hol jelenik meg az olvasás?

Fix pont! 

7. Összesen hány könyved van nagyjából? (Az ebookokat is beleszámítva)

Nehéz kérdés, sose számoltam össze, és mivel egy jó része (mesekönyvek is pl, amiket nagyon rég nem láttam, felbecsülni is nehezen tudnám emlékezetből) a szüleimnél van, még nehezebb saccolni. De szerintem valahol 2000 db környékén lehet. 

8. Milyen gyakran hozod fel a könyveket egy beszélgetés alatt?

Az attól függ, kivel beszélgetek. Sajnos sok korlátolt és más témában mozgó emberrel is kell beszélgetni napi szinten, és velük kizárt a könyvekről való társalgás... De egyébként gyakran, és nagyon szívesen beszélgetek könyvekről. 

9. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha végigolvastál?

Anna Karenina, Nagy indiánkönyv (bár az 5 az egyben), A Gyűrűk ura (az meg egy, háromfelé :D), Trónok harca... Azt hiszem ők. Nem nagyon szeretek monstrumokat olvasni amúgy. 

10. Van olyan könyv, amit muszáj volt megszerezned, pedig lehetetlennek tűnt?

Az túlzás, hogy lehetetlennek tűnt, de sokáig "vadásztam" a Maigret Vichyben kötetre, amit idén sikerült megszereznem végre. :) 

11. Van olyan könyv, ami végigszenvedtél, mert nem akartad félbehagyni?
Forrás.


Van, több is. Most hirtelen illusztris példaként a Gyönyörű sorscsapás jut eszembe, ami tényleg egy sorscsapás.

12. Mi a 3 fő könyves célod 2020-ra? (vagy 2021-re, ha már elkezdted tervezni)

Már talán inkább tényleg 2021-et kéne tervezni. :) 2020-ra is voltak persze elképzelések, amik közül már sok mindent megvalósítottam: vcs kihívás, újraolvasások, kedvemre olvasás. Belőttem az 50 alatti új beszerzést is, nos ez nem biztos, hogy sikerülni fog (biztos nem...  :D), többek közt egy nagyobb Maigret zsákmány miatt... :) Amit már két éve ígérgetek, az pedig az állatos témákhoz és könyvekhez való visszatérés... Jó lenne legalább egy ilyet még beszorítani idén, de ha nem, akkor majd kikiáltom állatos évnek 2021-et. ;) 

13. Ért valaha az a megtiszteltetés, hogy valakiből könyvmolyt faragtál?

Ilyen egyértelműen ezt nem tudom kijelenteni, de arra büszke vagyok, hogy több mindenkit rávettem a Harry Potter olvasására, a Cormoran Strike krimikre, Maigret-re, Tündérkrónikákra. :) Mindig öröm, amikor valaki elolvassa és nagyon megszereti, amit ajánlok neki. ♥ 
Lehet jelentkezni, ki olvasott el miattam mit, és hogy tetszett neki, ez mindig nagyon érdekel! :) 

14. Mit jelentenek neked a könyvek 5 szóban?

Mentsvár, fantázia, nyugalom, hobbi, motiváció. 


Akinek van kedve, töltse ki a taget! :) 


9 megjegyzés:

  1. Jaj, most már nekem is ki kell előbb-utóbb töltenem! Olyan jókat írtok:)
    Menstvár - de jó kifejezés, igen az.

    VálaszTörlés
  2. De jópofa ez a tag! Még a végén nekem is megjön hozzá a kedvem - már Dórinál is megtetszett. :)

    És jelentkezem, a Mielőtt a kávé kihűlt neked és Dórinak köszönhetem, míg a Levelek Skye szigetérőlt szinte biztos, hogy neked. :) Mindkettő kedvenc lett! <3 Sőt, miattad került fel az őszi TBR listámra Harristől az Urak és játékosok, amit mindenképp sorra szeretnék keríteni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, Sister, de jó, hogy megírtad, köszi! ♥ :* Nagyon-nagyon örülök, hogy kedvencekre találtál így! Az Urak és játékosok is remélem tetszeni fog. ;) A taget töltsd ki te is, ha lesz kedved, kíváncsi vagyok a válaszaidra! :)

      Törlés
    2. Awww, töltsd ki te is - kíváncsi vagyok!! :D

      Törlés
  3. Jó volt olvasni a válaszaidat, én is több mindent olvastam már miattad - legutóbb a Stepsistert ;)
    2000 könyv :O asztaaaa! Nem is gondoltam, hogy ennyi van - oké h két helyen, de akkor is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, a Stepsister a legfrissebb ilyen! :D Tök jó, hogy szoktunk egymástól válogatni. ;)
      Hát, ez saccolás persze, de ha belegondolok, hogy az eddig olvasott 1400 könyvem nagy része megvan, és a várólistám majdnem 500 tagja is fizikailag várakozik rám, és ehhez még hozzáveszünk e-t és hangost, akkor villámgyorsan 2000-nél vagyunk. :D Már tervezzük a következő könyvespolc helyét! :D

      Törlés
    2. igazi könyvtárszobád lesz O.O <3

      Törlés