2012. szeptember 13., csütörtök

A vörös copfos fruska

Lucy Maud Montgomery: Anne of Green Gables

Régi tartozásom ez a könyv. Mint megrögzött Váratlan utazás nézőnek, Avonlea rajongónak, és mint Hetty néni elkötelezett hívének, már rég olvasnom kellett volna az eredeti sztorikat, amik ebben a környezetben játszódnak. Az Anne könyvek sosem voltak meg, de a filmeket hellyel-közzel láttam, bár nem sok mindenre emlékeztem, csak a copfos, Anne-t játszó színésznőre és annak fantáziadús és csiripelő monológjaira. :)

Régi ismerősként köszöntöttem tehát Avonlea-t, Rachel Lynde-et, Marilla és Matthew Cuthbertet, Muriel Staceyt és még jópár személyt, helyet, na meg a hangulatot, ami a Váratlan utazás c. sorozatot idézi.  (De fontos leszögezni, hogy ez nem ugyanaz!)
A könyv első harmada ilyenformán teljesen magával ragadott, és nagyon élveztem hallgatni Anne szűnni nem akaró fecsegését, kedves gondolatait, Marilláékhoz kerülésének történetét.
Később viszont, talán valahonnan a felétől kezdve nagyon lapossá vált. Az egyik nagy esemény, amit megláttam előre, SPOILER! Matthew halála SPOILER VÉGE! tulajdonképpen egyik mondatról a másikra történt meg, és nem hatódtam meg rajta - részben mert tudtam, részben mert olyan semmilyen volt, ahogy leírták.
A kép forrása: picturebook.com

A könyv és a hangoskönyv is megtalálható itt. (Librivox.org felvétel, önkéntesek készítik) Ha a hangoskönyvet választjátok, ne lepődjetek meg, a szereplőket különböző személyek olvassák fel, plusz van egy narrátor, aki egyben Anne hangja is. Viszont elég elvetemült ötlet volt, hogy míg kb. mindenkinek a szereplő korának megfelelő hangja volt, addig Diana egy amolyan 80 éves nénike muffled mikrofonhangján hallatszott :D...
Gilbert hangja pedig kifejezetten egy mentálisan sérült ember benyomását keltette... Nem is lehetett így komolyan venni - de ezen túl is elég nevetségesnek találtam az Anne-el való csiki-csukit.

A kép forrása: weheartit.com

A kedvenc gondolat, a könyv végéről: "The beauty of life is not knowing what might lie behind the next bend in the road."

Értékelés: Talán kicsit kurtán nyilatkoztam, aminek az az oka, hogy pont az a varázs és "elvarázsolódás" maradt el, amire vártam. Vagy talán az a baj, hogy épp nemrég olvastam A padlásszoba kis hercegnőjét, amiben szintén egy bájos, színes képzelőerővel megáldott kislány szerepel- és ami most úgy tetszik, történetében, tanulságában, karakterábrázolásban, és egyáltalán, szórakozásban, sokkal többet adott. Anne középszerűnek tűnt mellette.
Lehet, hogy találtam valamit, aminél a film-verzióra szavazok a könyv ellenében?
10/7

Kérdés, hogy szerintetek folytassam-e?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése