2012. április 6., péntek

Hugo Cabret


Brian Selznick: A leleményes Hugo Cabret

Hugo Cabret megint egy olyan olvasmány volt, amiről semmit sem tudtam előre, egy nagy meglepetés volt, egy kérdőjel. A nevet is, a könyvet is, a filmet is a molyon hallottam először, és szinte csak futólag. Boltban megnéztem a könyvet, amikor Miamona említette, hogy milyen vastag, és hogy csupa rajz az egész, de ott nem tudtam kinyitni sem, mert rajta volt minden példányon az a lezáró csík, amit nem mertem lehúzni az eladók árgus tekintetétől figyelve, mert sejtettem, hogy nem fogom tudni visszahúzni rá :D...
.
Végül Miamonától kaptam kölcsön a könyvet, nagyon köszönöm mégegyszer itt is. :) Valóban hatalmas példány, keményborítású, több mint 500 oldal, és telis-tele van 2 oldalas gyönyörűszép grafitrajzokkal, amik mesélik is a történetet tovább,  nem csak illusztrálják.

Hugo egy kisfiú, aki a vasútállomáson lakik, titokban szereli, állítgatja, olajozza és karbantartja az órákat. És még mást is figyel: a játákboltost. Akinek sorra tűnnek el apró alkatrészei, játékai, csavarjai, fogaskerekei... Vajon mire kell mindez Hugonak. Hogy kerül a képbe Isabelle, a játékos keresztlánya, és egy szív alakú kulcs? Ez derül ki Hugo történetéből. :)

Tulajdonképpen egy gazdagon illusztrált mese, ami bizonyos részletei miatt nagyon újszerű. Lekötött és tetszett, de meg kell hogy mondjam maga a filmes téma kicsit hidegen hagyott, és attól a bizonyos képtől, ahol a rakéta belerepül a holdba, hát én attól rosszul vagyok :D de már gyerekkoromban is rosszul voltam, bár nem emlékszem hol láttam. Az automata tetszett legjobban, Hugo titkos motoszkálásai, magánya, apjának története, majd pedig a sorsa, a végkifejlet.
A  rajzokon kívüli pluszképek, mások alkotásai, fényképei szerintem nagyon nem hiányoztak bele., teljesen elütöttek a könyv hangulatától.

Értékelés10/8,5 Öröm egy ilyen szépséget birtokolni, és kedves volt a története is, kifejezetten varázslatos élményként indul. Véletlen egybeesés volt, hogy pályaudvaron, vonatra szállva kezdtem el olvasni, ami nagyon passzolt a bevezetőjéhez. :)
A film előzetese.
Kicsit spoileres könyvtrailer.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése