2021. augusztus 1., vasárnap

Trópusi július

Forrás.
Pára, pára és pára. Régebben csak egy-egy nyaraláskor, a repülőből kiszállva éreztem ilyen levegőt, mint ami mostanában megcsap, ha kilépek az ajtón, itthonról... Az augusztus talán kegyesebb lesz már, persze a klímahelyzet egyáltalán nem oldódik (se meg, se fel, se semmi). De beszéljünk inkább arról, amiről a blog hivatott szólni, jelen esetben a júliusról, nem meteorológiai, hanem könyves szempontból.

Ebben az időben én nem megyek kvázi sehova, szóval még jó, hogy a könyvek házhoz jönnek. ;) 
Öt kötettel lettem gazdagabb, egy ajándék volt, a másik négy pedig az Európa nagy akciójából vándorolt hozzám. Ezen kívül még zsákoltam egy csomó gyerekkönyvet is (Scolar akció, Book24 kupon), amiknek egy részét megkapta az illetékes, a másik részét tartogatom majd későbbre (pl. karácsonyi téma, vagy nagyobbaknak való), és természetesen vannak, amiket már el(ő) is olvastam, vagy közösen nézegettünk.  Egy kis dilemmát okozott bennem, hogy hogy is kezeljem ezt a könyvállományt, meg az olvasásokat, de végül úgy döntöttem, folytatom úgy, ahogy kb. eddig: egyszeri olvasásként fel fogom vinni az ő könyveit is, nyilván az ezerszeri újraolvasásokat mellőzöm. Csak több lesz az olvasmánylistámban a lapozó, mesekönyv is, most ráadásul egy kupacban. Előbb-utóbb úgyis jönnek majd hosszabb mesék, meseregények is. Beszerzésnek nem vagyok hajlandó saját magamhoz számolni őket, sajnálom. :D Ez egy külön "fül", egy külön kategória, az ő könyvei, az én statisztikámat túlságosan elrontaná. ;D

Saját kép

Na de elég a rizsából, mi volt még júliusban: 
- befejeztem 3+9 könyvet, 3 normál és 9 lapozó/gyerekkönyv/mondókás könyv
- a három rendes közül kettő hangoskönyv volt, amikről sajnos még nem sikerült írnom sem, de ami késik... az késik tovább :"D
- 5 bejegyzés született a blogon
- csatlakoztam a júniusi, nyári könyves témázáshoz,
- és ünnepeltem 12. blogszülinapot is ♥
- a nyári tervekkel nem haladok, egyelőre egyet fejeztem csak be közülük, és az már amúgy is folyamatban volt, de talán augusztusban majd megtáltosodom (nem) :D
- a fent emlegetett 5 zsákmánykönyv pedig a következő: 
- Popper Péter: Felnőttnek lenni...
- David Foenkinos: Charlotte
- Dimitri Verhulst: Elcseszett napok egy elcseszett bolygón
- Joyce Carol Oates: Pikk Bubi 
- Karen Blixen: Távol Afrikától 


Saját kép.

Annyira nem sikerült "kiseperni" az aktuális olvasmányokat, hiszen szegény Maigret és a varázslatos sziget még mindig folyamatban van - kétszer újrakezdtem, mert kiestem a hangulatból, de most már végre tényleg el fogom olvasni pár napon belül. Röhej, mert olyan rövidke, de most így alakult. Amúgy persze nagyon tetszik. ;) 
Tervezem megírni a félévzárást is, a szokásos irányított kérdéssor alapján, de egyelőre addig jutottam, hogy bemásoltam a pontokat egy piszkozatba. *szolid hajtépés* :') 
Egyébként kissé szenvedek, csomó minden nekem egyszerűen túl kényelmetlen telefonon, ami mindig kéznél lenne, de mégse elég praktikus; gépelni, böngészni, blogolni csak a laptop... Azért majdcsak utolérem magam, meg lesz még kellemesebb, hűvösebb idő, ami úgy érzem lendületet adna sok mindenhez - egy szellőztetés, amikor friss levegő jön be, wáw, micsoda ábrándok... ;)

A többiek kánikulája: 



8 megjegyzés:

  1. Jó, hogy írsz a könyvmolyság olyan vetületeiről, amiket a szülői lét - az anyaság hozott el :D Nekem tetszik ez a megoldás: közös poszt a jó - vagy majd paprikás poszt a béna - gyerekkönyvekről? ;)
    A Távol Afrikától nekem is régóta tervben van - majd szeretném megnézni élőben ezt a Kapszula könyvtárt, képen egyelőre nem győzött meg hogy jól néz ki :D
    Frissítő augusztust kívánok ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt minden a könyvmolysághoz és a könyvekhez van kapcsolva, úgyhogy ezek is. ;) Persze nagyon sok minden más is van, de ezek kicsit beillenek a profilba is, így megosztom ilyenkor. Paprikás posztot nem hiszem, hogy írok gyerekkönyvest, de majd valami ajánlót talán igen, a jobbakból, zanzásítva.
      Jól néz ki a Kapszula, nem annyira nagyon pici, inkább az angol paperback kiadásokhoz hasonlít, lekerekítettek a szélek, és képzeld, nagyon jóillatú a papírja! :) Én is úgy voltam, hogy nem biztos, hogy tetszik ez nekem, de végül rászántam magam a Blixenre, mert az érdekelt régebb óta, és örülök, hogy most már van példányom belőle. :) A többi kötetből viszont nekem nem sok igazán érdeklős cím van egyelőre.
      Frissítő augusztust, ez milyen jó! :)

      Törlés
  2. Kitartás, most ez van, majd lesz jobb, több időd a blogra és nem lesz szolíd hajtépés :D Egész jó ez az 5 könyves beszerzés, főleg akciósan :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :D Reméljük marad addig hajam. ;)
      Aha, szerintem is egész jó vásárt csináltam, és tényleg olcsók voltak nagyon, 500-1500 Ft-ok... :)

      Törlés
  3. Kitartást, de még így is több posztot írtál, mint a többségünk gyerek nélkül. :D
    Aztán majd normalizálódik az olvasás is, most még a nyári olvasói válság is beleszól a dolgokba...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :D Na, mondjuk ez is igaz. ;)
      A kis nyári válságok már csak ilyenek, de aztán majd megtáltosodunk. ;)

      Törlés
  4. Ne is mondd, ebben a maratoni hőségben kínzás bármit is csinálni, ami nem vízparthoz vagy jeges limonádéhoz kötődik! :D
    Egyébként pedig nem semmi, hogy kisbaba mellett ilyen rendszeresen posztolsz, le a kalappal! :) Kívánom, hogy az augusztus hozzon egy kis felüdülést még így, erre a maradék két hétre! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Közben kicsit hűvösebb lett, én nagyon örülök most ennek a szusszanásnak. :)
      Köszönöm! :* Igyekszem időt szakítani azokra a dolgokra, amik boldoggá tesznek. :)

      Törlés