2020. június 3., szerda

Nyári tervek 2020

Saját képek.
Észrevétlenül átcsusszantunk a nyári hónapokba (ha a nyári időjárásba még nem is), úgyhogy eljött az ideje az újabb évszakos tervlistának. :) Soká időztem a polcok előtt, annyi mindent szerettem volna lekapni róluk, és mostazonnal mindet elolvasni, de végül pár darab visszakerült a helyére, és megpróbáltam egy teljesíthető tornyot varázsolni csupa-csupa jónak ígérkező olvasmányból. A tavaszi terveket kicsit felrúgta a járvány, de azért a felét elolvastam a kupacolt könyveknek onnan is. Három könyvet hoztam azok közül is tovább, hátha most sorra kerülnek. :) 

Hosszúnak ígérkezik a nyár, remélem sok minden más is beleférhet azért ezeken a könyveken kívül, és persze megint lazán tervezek, nem kőbe vésett dolgok ezek, csak néhány könyv, amit mostanában szeretnék olvasni. ;) 

Lássuk, ezen a nyáron miket szeretnék sorra keríteni: 

A megkezdett olvasmányok

Elena Ferrante: Az elvesztett gyerek története - 20%-nál tartok, próbálok belerázódni az új fordító mondataiba, és persze a történetbe.
Sara Collins: The Confessions of Frannie Langton - most kezdtem el, Audible-ről hallgatom. 

A további, tervbe vett könyvek

Agatha Christie: 4.50 from Paddington - egy nagyon régóta várakozó, kimaradt Christie
 Georges Simenon: Maigret védekezik - mert több krimi is kell a nyárra! ;) A vcs-listán is rajta van, igaz, már teljesítettem a kihívást idénre, azért még szemezgetek onnan is. 
Georges Simenon: Maigret és az Új-fundlandi randevú - ez eddig kimaradt az Agavés Maigret-k sorából, és olyan nyári hangulatú a borítója! :) 
- Sigríður Hagalín Björnsdóttir: A ​sziget - a tavaszi tervekből átcsúsztatva, remélem most már sorra tudom keríteni, nagyon kíváncsi vagyok rá
- Eva Rice: The Lost Art of Keeping Secrets - egy random angol olvasatlanom
Christelle Dabos: Rejtélyes eltűnések a Holdvilágban - visszatérek Ophelie-hez 
Antoine Laurain: A piros notesz - szintén a tavaszi tervek közül maradt meg
Dr. Csernus Imre: A harcos - vcs további apasztása
x Brigitte Kronauer: A nők ruhái - mert novellákat is akarok olvasni (félbehagyva...)
- Joanne Harris: A Cat, a Hat and a Piece of String - és még több novella!
- Tatiana de Rosnay: Sarah kulcsa - egy régi KMK-s beszerzésem, amit nemrég KleineKatze dicsért nagyon

13 könyv, elég vegyesvágott, egy részük talán nem is klappol a "nyári hangulattal", most mégis rájuk esett a választásom. :) Remélem lapulnak köztük kiemelkedő élmények is!  

A tervlista állást itt is vezetni fogom: 8/13 :) +1 félbehagyva



Ti mit olvastok idén nyáron? 


14 megjegyzés:

  1. Remek könyveket választottál! Kíváncsi vagyok a véleményedre Frannie Langton vallomásairól, a Szigetre én is kíváncsi vagyok, a krimik szerintem is must have kategóriások, nem igazán lehet Christie-vel és Simenon-nal mellényúlni. ☺️ Kellemes olvasást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)) Mindegyikről beszámolok majd. ;)

      Törlés
  2. Jó kis kupac, majd figyelgetem a véleményed róluk - a legtöbb számomra ismeretlen. Én is most lehet nyári tervlistát készítek, most nem volt kedvem júniusra kupacolni - szeretnék szabadabban olvasni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem amúgy jobbak az évszakos listák, nekem túl nagy nyomás lenne havi bontással, úgy nem annyira élvezném + nem tudnám tartani, így viszont jobban eloszlik, kényelmes, nekem ez bejött. :) És persze így is lehet azért spontán, meg hát ezeket is én választottam.
      Kíváncsi vagyok te miket tervezel! :)

      Törlés
    2. Közben megcsináltam mégis júniusra :D De van néhány nyári tervem.

      Törlés
  3. Az első képeden annyira nyáriak a színek. :)
    Nekem Dabos sorozatának már a harmadik része jön, lehet én is megpróbálom nyárra beütemezni. :) Meg jó lenne haladni a VCS-vel is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, pont ezt a hatást próbáltam elérni, örülök, hogy sikerült! :))
      Nem szeretném sokáig húzni a harmadik kötettel sem, csak most előbb a Nápolyi regényeknek jussak a végére. ;D
      Hogy állsz a vcs-vel, mi lesz a következő róla?

      Törlés
    2. Konkrétan sehogy sem állok a VCS-vel, egy könyvet olvastam. :D A Bátran élnit és Az ajtót tervezem olvasni. :)

      Törlés
    3. Van még egy csomó idő, még csak félévnél járunk. ;) A Bátran élni és Az ajtó is remek olvasmányok! :)

      Törlés
  4. A Piros notesz könnyed, szerethető kis darab, és emlékeim szerint a Paddington 16.50 sem volt rossz. :) (Ezt az egy Miss Marple-ot olvastam még nagyon rég, de kevéssé emlékszem már rá...)

    Jók ezek az évszakos listák, remélem, tényleg akad majd köztük emlékezetes olvasmányt is! :) Én nyárra a VCS-t tervezem "letudni" (többek között), a Kisasszonyokat leszámítva már csak három hiányzik, úgyhogy egész jól haladok. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj igen, már a tavaszi tervben is benne volt A piros notesz, akkor is buzdítottál az olvasására. ;) Most csak-csak sorra kerül már! :D

      Ó, pont ma néztem, hogy elkezdted a Kisasszonyokat, kíváncsi leszek, mit szólsz hozzá! Én annyira nem érdeklődöm iránta, valahogy az van a fejemben róla, hogy "unalmas könyv", és ezt sehogy nem tudom kiverni onnan. :D
      Hajrá a vcs-vel! Ha van kedved próbáld ki az évszakos listázást is valamikor! ;)

      Törlés
    2. Szurkolok neki! :))

      Egyelőre tetszik, de kell hozzá egy kis ráhangolódás. :) Majd a végére meglátjuk, hová kerekedik a történet, és majd hozzánézem az új adaptációt is! Igazából ez utóbbi adta az ötletet, hogy beszerezzem és elolvassam. :)

      Hát, igazából eléggé meghoztad hozzá a kedvem, úgyhogy lehet, a napokban össze fogok állítani valami hasonlót. :)

      Törlés
    3. Szerintem sokan olvassák/olvasták a friss adaptáció miatt. Engem sajnos valahogy az sem vonz. :/ :D De van ez így, nem is erőltetem. :)

      Ó, ennek igazán örülök, figyellek majd, kíváncsi vagyok a listádra! :)

      Törlés