2016. augusztus 30., kedd

The Bookworm Book Tag

Colourful Fantasy hívott meg a Bookworm Book Tagre, amit most örömmel ki is töltök. Aki unja már a tageket, lapozzon, akinek viszont tetszik, ne habozzon kitölteni. ;)

Akiket meghívok rá (persze nem kötelező jelleggel): tigi, Theodora, Zakkant.

Forrás.



1. Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?

Persze, de ez nem egy konkrét esemény, hanem egy folyamat volt, kis történések láncolata: esti meseolvasások, ajándékba kapott könyvek, az otthoni polcok felfedezése, képeskönyvek nézegetése, saját mese írása, a fantáziavilágok, amik megragadnak az gyermeki agyban... Aztán az első könyvélmények: A két lotti, Mary Poppins, Harisnyás Pippi, Emil és a három iker, Bambi. Minden könyves emlékfoszlányra szeretettel gondolok vissza. 

Forrás.
2. Általában hol olvasol?

Leginkább itthon, az ágyban, a kanapén, az asztalnál. Utazásokkor a kocsiban, a vonaton, a strandon de néha még medencében is. Hol nem?! :D

3. Egyszerre szigorúan egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?

Régen egyet olvastam csak, ma már inkább 3-4-et forgatok egyszerre, szeretem ha van választási lehetőségem, épp mihez van jobban kedvem. 

4. Melyik a kedvenc műfajod?

Krimi, családregény, dráma, fantasy, meseregény, minden jöhet tulajdonképpen, csak jó karakterei legyenek, értelmes, logikus cselekménye és valami fogjon meg benne - izgalom, érzelem, sorsok.

5. Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?

Azt hittem hogy például a manga ilyen, de aztán megtört a jég és olvastam mangát is. :D És szerettem! (Na persze egy már kedvelt könyv manga-változata volt, így könnyebb.)
Inkább olyan műfajok vannak, amiket kevésbé választok: vers, képregény, keményvonalas sci-fi.

6. Van kedvenc könyved?

Van, több is! :D

7. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?

A Nagy indiánkönyvet én egyben olvastam, az olyan 1100 oldal környéke volt, de ez lehet, hogy "csalás", mert tulajdonképpen 5 könyvet tartalmazott.
Ami ténylegesen egy könyv volt, és nagyon hosszú, az a Trónok harca, kb. 900 oldal. 

8. A könyvtári, vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?

Bármelyiket és mindegyiket szeretem, az mindegy, hogy saját, vagy nem, a történetbe szerelmesedem bele. :) Ha esetleg könyvtári, vagy kölcsönkönyv volt, és annyira nagyon betalált, hogy a polcomra is kell, akkor be is szerzem utólag. 

9. Jelenleg mit olvasol?
  • Jodi Picoult, Samantha van Leer: Off the Page
  • Csernus Imre, Pampuryk Péter: Felnőtt húsleves
  • Jennifer Worth: Call the Midwife
10. Hol veszed a könyveidet?

Mindenféle online és offline könyvesboltokban, és könyves eseményeken :) Neten legtöbbször a Bookdepositoryról rendelek.
Forrás.

11. Előrendeltél már valaha könyvet?

Igen, pl. a hatodik Harry Pottert. Egy pár éve valami mást is, de hirtelen nem emlékszem mi volt az...

12. Hány könyvet veszel havonta?

Ez nagyon változó. Ha van valami könyves esemény, akkor többet, a kiadók szempontjából is punnyadósabb hónapokban (pl.: január, május) kevesebbet. Általában 3-4 könyv biztosan beficcen, de vannak nullás és 16-os hónapok is. :D 

13. Mit gondolsz az antikvár könyvekről?

Hogy szépséghibáik ellenére különlegesek tudnak lenni.

14. Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?

Igen, elég összevissza vannak. Pedig minden évben eldöntöm, hogy például egy polcra pakolom a vcs-ket, de még sosem valósult meg.

15. Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?

Igen is, meg nem is. Az évek során rájöttem, hogy felhalmoztam olyan könyveket is, amik már annyira nem érdekelnek. Majd még meglátom, mindenre sor kerül-e.

16. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?

Eladom, elcserélem, könyvtárnak adom, elajándékozom...

17. Volt már könyvstoppod?

Volt egy nagyobb, amikor elvesztettem a pénztárcámat néhány éve. Spórolási céllal hirdettem akkor könyvstopot, de sok kedves barátom akkor is elhalmozott könyvekkel, hogy ne legyek szomorú. :)

18. Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?

Nincs olyan, hogy túl sok könyv! :D

Ebbe a polcba vagyok most beleszerelmesedve. :) Forrás

6 megjegyzés:

  1. Jó ez a tag, és köszi a meghívást, de én tavaly tavasszal kitöltöttem :)
    A 15-ös kérdésen én is gondolkoztam mostanában, hogy ezekről a könyvekről lemondok valamilyen formában amiket régen szereztem be és azóta tologatom az olvasásukat, úgyse fog menni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Háhááá, de ciki! :D Bocsi! Pedig nagy valószínűséggel olvastam és kommenteltem is oda. ;) Na sebaj, de legalább gondoltam rád. ;)
      Jó lenne egy ilyen nagytakarítás akkor mindkettőnk polcán. :)

      Törlés
    2. Dehogyis! Én is csak akkor jöttem rá, hogy kitöltöttem amikor visszakerestem. :)
      Most olvastam a havi zárásod és tényleg időszerűek ezek a szanálások, én is meg fogom tenni - a virtuális és a valódi polcaimon is!

      Törlés
    3. Akkor jó. :)
      Éljen az őszi szanálás! (?) :D

      Törlés
  2. De jó, örülök, hogy kitöltötted! :) Úgy látom, hogy több pontban is egyetértünk. :D
    A könyvespolc tényleg tök menő, egyből a Vikingek ugrott be róla. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! Már a te bejegyzésednél is csak bőszen bólogattam, sok mindenben hasonlókat válaszoltunk. :)
      Nagyon menő, majd "csináljunk ilyet a gyereknek" ürüggyel megvalósítom valamikor :D :D

      Törlés