2015. február 22., vasárnap

Visszatérés Gerry bácsihoz

Bár nem egészen erre gondoltam, amikor azt mondtam, megint állatosat, és kiváltképp Gerald Durrellt szeretnék olvasni, mégis úgy alakult, hogy a visszatérést két rövid válogatással kezdtem, Gerald Durrell történeteiből, hangoskönyv formájában. 

Gyerekkoromban és kiskamaszként teljesen beleszerettem Durrellbe, ami nem csoda, mert én is állatbarát vagyok, és a biológia, természettudomány iránt mindig is érdeklődtem, így az lett volna meglepő, ha nem köt le a néha már-már tudományos-ismeretterjesztés, ami regénynek álcázza magát. Szerettem Gerry gyerekkori, korfui kalandjait, és az összes emberi és állati csudabogarat, akiket felsorakoztatott. Többször könnyesre nevettem magam a családi kalamajkákon, az állatok képtelen történetein, a gyűjtéseken, és emlékszem, sokszor-sokszor azzal csuktam be a könyveit, hogy konkrétan hangosan megköszöntem neki az élményt. :) 
Bakancslistám elemei közt szerepel a korfui villák és a Jersey szigeteken található Durrell Wildlife Park meglátogatása. És az életmű elolvasása is (17 könyvél járok azt hiszem). 

A hangoskönyvek közül A feltalálók és a Repülő virágok mezeje került most sorra. Igazság szerint nem nagyon szeretem az ilyen válogatásokat és rövidítéseket, de mint mondtam, kedvcsinálónak és házimunka közbeni büntetlen szórakozásnak kiváló volt. 

A feltalálók nem tetszett annyira, néhol kicsit unalmasnak találtam, kedvenc részem a hajóskapitányos volt, amikor Gerry elmeséli miben és hogyan előztek már meg minket az állatok, milyen fantasztikus feltalálók is ők (elektromosság - elektromos angolna, ultrahang - denevérek stb.).
Sinkó László felolvasása nem tetszett. 


A Repülő virágok mezeje sokkal szórakoztatóbb volt, és nem csak Szacsvay László miatt, aki remekül olvas fel, hanem a történetek a gyűjtőutakról és az állatokkal való kapcsolatáról sokkal inkább olyanok voltak, amilyenek rémlettek gyerekkoromból. Sörényes Sára volt az egyik kedvencem, de élvezettel figyeltem a többi állatságot is. 


Értékelés: A feltalálók: 10/6,5 Repülő virágok mezeje: 10/9

7 megjegyzés:

  1. A másodikat én is meghallgattam, és én sem kedvelem az ilyen válogatásokat, de Szacsvay tényleg jó volt, az elsőt nem ismerem, de most kedvem sem támadt hozzá. :)
    Jersey nekem is rajta van a bakancslistámon, menjünk együtt! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem kihagyható a másik. Oké, menjünk! :D

      Törlés
  2. Még nem olvastam Durrelltől, a második hangoskönyv jó kezdet lesz. :)
    Ez a park engem is érdekel, csatlakoznék. ;)

    VálaszTörlés
  3. Szacsvay olvassa fel a többi Durell könyvet is, és mind zseniális - Családom és egyéb állatfajták, A halak jelleme. A magam részéről csak azt sajnálom, hogy rövidített verziók. :)

    VálaszTörlés
  4. Jó, hogy ennyi "Gerry bácsit" olvasol, egyszer már így csak eljutok odáig én is... :)

    VálaszTörlés
  5. Horsegirl, remélem tetszeni fog! :)
    Reea, köszi! A Családomot és a Halakat olvastam teljes hosszában is. Nem szeretem én sem, hogy rövidítettek, régen ilyet egyáltalán nem hallgattam, de most kedvem támadt hozzá, és csak ilyen formában léteznek sajnos.
    Miamona, rendben! :D Csak aztán vigyázz a liánokkal, el ne botolj! :D

    VálaszTörlés
  6. erről jut eszembe. régen olvastam durrellt, pedig jó kis szórakoztató. a szacsvais tényleg nagyon vicces:)

    VálaszTörlés