2024. július 16., kedd

Félévzárás 2024

Forrás.
Ahogy visszanéztem a korábbi félévzárásokat - korábbi nevén Mid-Year Book Freak Out Tag -, megnyugodtam. Ugyanis szinte sosem írtam meg idejében, vagyis június végén, mindig, még a gyerek előtti években is inkább augusztusra csúszott. :))

A félévzárás egy irányított kérdéssor, book tag, amit sokan kitöltünk ilyenkor, hogy áttenkintsük, az év első felében miket is olvastunk, mi volt a legjobb, illetve, hogy mit tervezünk még az év hátralevő részére.

Lássuk, hogy nálam hogy alakultak a dolgok idén:

1. A legjobb 2024-es olvasmányod

Tüskevár és Téli berek újraolvasások. Nem tudok, és nem is akarok közülük dönteni, egybeolvad az élmény. ♥



2. A legjobb folytatás, amit 2024-ben olvastál

A Finlay Donovan sorozat negyedik része, a Finlay Donovan Rolls the Dice



3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Na, kezdődik. :D Annyi ilyen van, hogy Dunát tudnék rekeszteni belőlük! De legyen mondjuk az új Baráth Katalin könyv: Detektív kacér kalapban



4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Kavagucsi Tosikadzu Mielőtt a kávé kihűl sorozatának negyedik része, a Mielőtt elbúcsúzunk. Bár még csak az elsőt olvastam ezek közül a könyvek közül, az óriási kedvencem lett, és legkésőbb jövőre szeretném elolvasni az összes kötetet. :) Ez egy biztos beszerzés lesz. 



5. Legnagyobb csalódás

Sok mindenben csalódtam sajnos, de talán ez a kettő volt a legnagyobb kopp: Joshua Ferris: To Rise Again at a Decent Hour és Lynn Painter: Újra meg újra. Az évösszegzőben majd beszámolok a többi citrom-díjasról is. :) 



6. Legnagyobb meglepetés




7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

Akkor legyen itt is Clare Pooley. 

8. Legújabb könyves szerelem

A berek világa, bár egyszer már megszerettem gyerekként is, most teljesen másként szerethettem bele újra. :) 

9. Legújabb kedvenc karakter

Sajnos ilyen nem lett, pedig számítottam volna valami/valaki nagy durranásra pl. A titkos történetből, de nem úgy alakult az az élmény sem, ahogy vártam. 

10. Egy könyv, amin sírtál

Nem akadt ilyen ebben a félévben. 

11. Egy könyv, ami boldoggá tett

A Maigret-krimik igazi komfortkönyvként nyújtottak kapaszkodót. :) Idén a Maigret albérletben,  a Maigret és a becsületes emberek és a Maigret és a hazudós szeretők kerültek eddig sorra. 



12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál

Nem láttam nem hogy filmes adaptációt, de semmilyen filmet... Épp a napokban kezdtem újra sorozatozni (New Amsterdam), és akkor döbbentem rá, hogy ez az első dolog, amit idén nézek, így július közepén... Jó lenne egy időnyerő, mert nagyon szerettem filmezni/mozizni is, de nem fér már bele sehogy, és el is feledkezem róla, apparently akár fél évre is. 

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál


14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)

Holtversenyben lehetnének itt Linn Skaber könyvei (A szívem egy bezárt bódé, A szél most a legigazibb), és Sarah Perrytől a Megvilágosodás. De akár Gareth Brown: Az ajtók könyve is idekívánkozik a csodás élfestésével. 



Saját kép.

Saját kép.


15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Az összeset! :D De álljon itt megint három, amit tényleg szeretnék elolvasni még idén, és valószínűleg el is fogok: 

Georges Simenon: Maigret és a miniszter
Bergsveinn Birgisson: Válasz Helga levelére
Zajácz D. Zoltán: Haragos Balaton




16. Kiket jelölsz?

Nem jelölök konkrétan senkit, akinek van kedve, nyugodtan töltse ki. :) 

Félévzárás másoknál: Lobo, Dóri


Az előző évek mid-year tagjei nálam: 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023

2 megjegyzés:

  1. Annyira meghoztad a kedvem a Tüskevárhoz, hogy el is döntöttem, hogy meg fogom még az idén hallgatni Széles Tamás előadásában. :) Az új kávés könyv nálam is várólistás, illetve Haragos Balaton, de jó! Nekem magasan az lett a kedvenc részem, imádtam a két összefonódó szálat benne! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj de jóóóó! ♥ Remélem jó élmény lesz neked is! :) Széles Tamás tényleg annyira szuper.
      Jó sok akkor a közös pont most, amiket te is szeretnél/szerettél. :)

      Törlés