2023. július 18., kedd

Félévzárás 2023

Forrás.
Talán idén végre sikerül megírni a félévzárást úgy, hogy nem csúszik át az augusztusba... :) A szokásos kérdéssort, book taget fogom most is kitölteni, ami régebben Mid-Year Book Freak Out Tag néven futott, de nemes egyszerűséggel nevezhetjük félévzárásnak is. ;) A book tag pontjai segítenek mintegy sorvezetőként áttekinteni, mik voltak az idei évi eddigi legjobbak, és hogy mit tervezünk még az év hátralevő felében olvasni.

Lássuk is, nálam most melyik könyvek kerülnek az egyes kategóriákhoz, mik voltak az eddigi legjobbak, és mi az amit még feltétlenül szeretnék év végéig sorra keríteni.

1. A legjobb 2023-as olvasmányod

Három könyvet szeretnék itt megemlíteni, a két első kedvenccé is vált. De nehéz választanom, még két másik könyv is idekívánkozik, aminek persze örülök: sok jó élmény volt! :)


2. A legjobb folytatás, amit 2023-ban olvastál

Úgy nézem, csak egy folytatást olvastam, de az méltán bekerülhet ide! A Finlay Donovan Jumps the Gun nagyon szórakoztató volt, és alig várom a következő kötetet! 



3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Ez a két könyv ugrik be elsőre: 



4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Bár még rendes borítója sincs szegénynek, de hamarosan már érkezik is a 7. Cormoran Strike kötet, a The Running Grave, amit nagyon várok, és biztos, hogy a férjemmel együtt rögtön meg is fogunk hallgatni Audible-ön. :)
A megjelenés várható dátuma 2023. szeptember 26. 


UPDATE: Nyiiiilván kiraktam a posztot és másnapra lett borító meg fülszöveg is... :D 

"Private Detective Cormoran Strike is contacted by a worried father whose son, Will, has gone to join a religious cult in the depths of the Norfolk countryside.

The Universal Humanitarian Church is, on the surface, a peaceable organisation that campaigns for a better world. Yet Strike discovers that beneath the surface there are deeply sinister undertones, and unexplained deaths.
In order to try to rescue Will, Strike’s business partner Robin Ellacott decides to infiltrate the cult and she travels to Norfolk to live incognito amongst them. But in doing so, she is unprepared for the dangers that await her there or for the toll it will take on her . . .
Utterly page-turning, The Running Grave moves Strike and Robin’s story forward in the epic, unforgettable seventh instalment of the series."


5. Legnagyobb csalódás

Diane Setterfield Once Upon a River és Emily Henry Book Lovers című könyveitől sokat vártam, nagy volt a koppanás, és utóbbinál teljes kiábrándulást eredményezett. Ők a legnagyobb csalódás, de sorolhatnék még sajnos mást is, ahogy majd meg is teszem az évösszegzésben. 



6. Legnagyobb meglepetés

Marie Aubert: Felnőtt emberek - ez a parányi kisregény nagyon sokat adott. 



7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

Marie Aubert és Valérie Perrin. Ide az össze többi könyvükkel! :) 

8. Legújabb könyves szerelem

A Másodvirágzásba kicsit bele is szerettem, úgy érzem. 

9. Legújabb kedvenc karakter

Violette Toussaint és Léonine Toussaint a Másodvirágzásból, és Charlotte Salomon, a Charlotte címszereplője. 

10. Egy könyv, amin sírtál

Azt hiszem, konkrétan sírni nem sírtam, de a Másodvirágzás egy részébe kicsit belehaltam, és a Charlotte is nagyon megérintett. 

11. Egy könyv, ami boldoggá tett




12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál

Ismétcsak nem sok mindent néztem idén, ez még mindig nem az a korszak, amikor a gyerekkel is el lehet már nyúlni a kanapén, hogy hadd menjen a tv, nyehh, úgyhogy telefonon Netflixeztem néha, az olvasás rovására. Csak Bridgertont és Troubled Bloodot néztem, és ezek közül nyilván az utóbbi jön ki győztesnek. ;) 



13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál

Mészöly Ágnes: Rókabérc, haláltúra - nagyon szuper kis krimi volt, és nemcsak az olvasást élveztem, hanem megírni a posztot is róla. :) 



14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)



15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Melyiket nem?! :) A listám végtelennek tűnik megint, de ideteszek hármat, amiket szívesen olvasnék mostanság:



16. Kiket jelölsz?

Nem jelölök senkit, ha van kedvetek csatlakozzatok nyugodtan!

Félévzárás másoknál: Dóri, Lobo, Anett, Sister, Bea


Az előző évek mid-year tagjei nálam: 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022

6 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy a Másodvirágzás ekkora kedvenc lett - akkor megérte legyűrni! :)) A vasárnap koldusait is ajánlom, hú meg a Véres Balatont! :D
    Marie Aubert egy gyöngyszem, remélem jön még magyarul tőle valami!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is! Még fogok róla külön is írni posztot! A vasárnap koldusai már megvan, és ma láttam, hogy jön tőle a Trió is szeptemberben. Juhúúú! :)))
      A Véres Balatont láttam pont nálad is, jó lesz most júli-aug környékén, hiányzik egy kis retro Balaton-feeling úgyis. ;)
      Marie Aubert - na rá is vevő vagyok ezentúl, tényleg. :)

      Törlés
    2. Trió? Na ezt még nem is láttam! :))
      Közben kijött az új Strike borító is O.O

      Törlés
    3. Tegnap láttam csak én is!
      Igen, update-eltem is a posztot a Strike-kal. ;)

      Törlés
  2. Úh, a Másodvirágzás most már kell nekem is, ha neked is ennyire tetszett, meg mindenki lelkendezik rajta, úgyhogy tök kíváncsi lettem rá. Jaj az új Cormi borító is annyira jó lett, meg a fülszöveg is, de hát én is nagyon rajongok érte, remélem nem kell sokat várni a magyar verzióra sem. Finlay új részét én is most fogom majd elképzelni, nagyon tetszett az első kettő rész is, úgyhogy haladok vele tovább.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülnék, ha neked is tetszene! :)
      Strike - annyira jó, hogy ilyen hamar jön összességében a következő rész! Mindjárt itt van!
      Finlay - az egyik legjobb kis szórakoztató sorozat mostanában, mindig jólesik nekem is. :)

      Törlés