2023. július 17., hétfő

Hogy lehet ez?

Szerintem mindannyian kedveljük, ha a könyvbéli sztori, amit olvasunk, könyves közegben, könyvesboltban, könyvtárban játszódik, könyvmolyokról mesél, netán még fő témájában is szerepet kapnak a szereplők által olvasott regények. Pont ezek miatt keltette fel az érdeklődésemet már korábban is Sara Nisha Adams könyve, a The Reading List (A könyvlista).

És most, hogy megismerkedtem a sztorival (sokkal inkább: átverekedtem magam rajta), teljesen értetlenül állok, hogy hogy lehet egy könyvekről szóló könyv, ilyen... vacak? 



8 megjegyzés:

  1. Részleteket követel a nép (én), mondjuk egy paprikás posztot? Remélem lesz rá időd :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Kivételesen nem akartam nagy posztot rittyenteni belőle - meg paprikáshoz nem is paprikázott fel eléggé. Inkább csak csalódott vagyok, mert lapos, nagyon... Unalmas, nem sok minden történik benne, mert mintha azt hinné a szerző, attól is megáll a lábán az egész, hogy könyvlista van benne és könyvek köré tömörül a témája. A lista útja kimódolt, kitalálható, a szereplők nagyon egysíkúak, a történések köztük is semmilyenek. Hihetetlen az is, hogy mindenki milyen egycsapásra válik könyvmollyá benne.
      Ennél szerintem több kell egy jó sztorihoz. Sara Nisha Adamsnek volt egy kedvenc könyves listája, és azt elolvastatja ebben a regényben egy öreg indiai fószerral, meg egy fiatal könyvtáros lánnyal - meg még néhány útbaeső emberrel, és ettől mindenki nagyon boldog. Háááát jó. :D

      Törlés
  2. Na, én ezért kezelem az ilyen könyveket fenntartással, nekem az önmagában kevés, hogy könyvesbolt/könyvtár szerepel benne, vagy hogy a főszereplő szeret olvasni. Nem túl sok ilyet olvastam még, de a legtöbb csalódást is okozott. Viszont (ha nem ismered/nem olvastad még) a Nővérek könyvesboltját jó szívvel ajánlom, nagyon szívmelengető történet. Romantikus, de nem giccses, fontos szerepet kap benne egy könyvesbolt, a barátság és a család, és egy igazán különleges csavar fűszerezi meg, szerintem tetszene neked. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valahogy így - bár eddig szerencsére olyanokba futottam bele, ahol kellemes volt a könyves szál, és a könyvmoly főszereplő is jól volt megalkotva. Itt viszont olyan erőltetettnek éreztem azt is, ahogy hirtelen mindenki olvasóvá válik, és könyvekről beszélget... Ez nem így működik.
      Köszönöm az ajánlást, olvastam a Nővérek könyvesboltját, még 2018-ban, nagyon tetszett a kis különleges csavar is benne! :)

      Törlés
    2. Na, akkor nem tudtam újat ajánlani. :D Én még próbálkozom majd a könyves/könyvesboltos témával, jó lenne már valami igazán jót találni, ami nem csak amolyan langyos kis bájos, hanem tényleg jó. Ha tudsz ilyet ajánlani/találsz a jövőben, ne tartsd magadban! :)

      Törlés
    3. Nem baj, de nagyon is jót ajánlottál, mert valóban szerettem olvasni! :) És köszi, hogy eszembe juttattad!
      Langyos kis bájosokból biztos van több, de én is a tényleg jókat kajtatom. Az olvasmánylistádon nem láttam, Diane Setterfieldtől A tizenharmadik történetet ajánlom, szerintem tetszene neked! :) Gondolkodom még - meg keresek is aktívan. ;)

      Törlés
  3. Juj, A tizenharmadik történetet már mások is ajánlották, de így előre fogom majd venni, köszönöm az ajánlást! :)

    VálaszTörlés