2017. december 27., szerda

2017-es olvasmánylista

Forrás.
Már hagyománnyá vált, hogy karácsony után valamikor megmutatom az évi olvasmánylistámat, idén sem maradhat hát ki ez a poszt. A linkek elvezetnek az adott könyvről írt bejegyzéshez. Természetesen idén is volt néhány, amiről nem írtam, ezek javarészt mesekönyvek voltak, ott nem található link. Az év még nem ért véget, és az elkövetkezendő napokban még tervezek befejezni néhány könyvet, úgyhogy a lista kiegészül még azokkal is.

Jelen állás szerint idén 69 könyvet olvastam el, ami az elmúlt évekhez képest egy pici visszaesést jelent. Ősszel meg is ijedtem, és visszavettem a Goodreadsen kitűzött 70 könyvet 65-re, de végül még lehet, hogy sikerül felkerekíteni a számot az eredetileg eltervezettre. :)

Lássuk az ezévi olvasmánylistámat:


1. Torben Kuhlmann: Armstrong
2. Drew Daywalt: The Day the Crayons Quit
3. Drew Daywalt: The Day the Crayons Came Home
4. Karen Marie Moning: Burned (újraolvasás)
5. Karen Marie Moning: Feverborn (újraolvasás)
6. Sylvain Neuvel: Alvó óriások
7. Karen Marie Moning: Feversong
8. Helen Fielding: Bridget Jones's Baby
9. Georges Simenon: Maigret és a furcsa idegen
10. Gail Carriger: Imprudence
11. Sarah J. Maas: A Court of Thorns and Roses
12. Baktay Miklós, Baktay Zelka, Popper Péter, Tari Annamária, Zsolt Péter: Pénz, karrier, csillogás?
13. Georges Simenon: A vonat
14. Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury
15. Robert Galbraith: The Silkworm
16. David Benioff: Tolvajok tele
17. Robert Galbraith: Career of Evil
18. Sarah Andersen: Big Mushy Happy Lump
19. Muriel Barbery: The Elegance of the Hedgehog
20. Almási Kitti: Hűtlenség... és ami mögötte van
21. Georges Simenon: A londoni férfi
22. Nadine Monfils: Nem szeretem a puszikat
23. Kőrösi Zoltán: Milyen egy női mell?
24. Sophie Kinsella: My Not So Perfect Life
25. Phyllis T. Smith: A Palatinus-domb lányai
26. J. K. Rowling: Fantastic Beasts and Where to Find Them (The Original Screenplay)
27. Jeff VanderMeer: Borne
28. Margaret Atwood: The Edible Woman
29. Jodi Picoult: Small Great Things
30. Nicola Yoon: Everything, Everything
31. Neil Gaiman, Michael Reaves, Mallory Reaves: Ezüst álom
Forrás.
32. Charlie N. Holmberg: The Paper Magician
33. Sarah J. Maas: A Court of Wings and Ruin
34. Jodi Picoult: Shine
35. Charlie N. Holmberg: The Glass Magician
36. Fredrik Backman: And Every Morning the Way Home Gets Longer and Longer
37. Charlie N. Holmberg: The Master Magician
38. A. J. Christian, Almási Kitti, Csernus Imre, Popper Péter: Miért vagyunk boldogtalanok?
39. V. E Schwab: A Darker Shade of Magic
40. Neil Gaiman, Michael Reaves, Mallory Reaves: Eternity's Wheel
41. Soma Mamagésa: Tiszta szex
42. Soman Chainani: The Last Ever After
43. Anna Gavalda: Édes életünk
44. Alan Bradley: The Sweetness at the Bottom of the Pie
45. John Green: The Fault in Our Stars (újraolvasás)
46. Lingea felfedező: Amszterdam - a legjobb városnéző útvonalak
47. Virginia Rigot-Müllr, Mirjam Hendriks: Amszterdam
48. Ezekiel Boone: The Hatching
49. Dan Brown: Origin
50. Robin Pascoe: Amszterdam
51. Georges Simenon: Maigret emlékiratai
52. Dr. Seuss: Thidwick the Big-Hearted Moose
53. Julia Donaldson: The Gruffalo
54. Shel Silverstein: The Giving Tree
55. Marék Veronika: Laci és az oroszlán
56. Giles Andreae: Giraffes Can't Dance
57. Lauren Beukes: Zoo City
58. Julia Donaldson: The Gruffalo's Child
59. Yann Martel: The High Mountains of Portugal
60. Dr. Seuss: How the Grinch Stole Christmas
61. Dr. Seuss: Green Eggs and Ham
62. Charlie N. Holmberg: Magic Bitter, Magic Sweet
63. Almási Kitti: Lezárás, elengedés, újrakezdés
64. Julia Donaldson: The Snail and the Whale
65. Eowyn Yvey: A hóleány
66. Maggie Stiefvater: Forever
67. Sylvain Neuvel: Ébredő istenek
68. Andy Weir: The Egg
69. Jenny Lawson: Furiously Happy: A Funny Book about Horrible Things


+ Félbehagyott könyvek:
Cserháti Éva: Palackposta, M. R. Carey: Fellside, Arundhati Roy: The God of Small Things

Az elolvasott oldalak száma a Goodreads szerint 18040, a Moly szerint 18429. Majd ezt még év végén pontosítjuk, lesz rendes összegzés is, mert ez még nem az. ;)) Addig is mazsolázzatok a könyvek közt. ;) 

6 megjegyzés:

  1. Jaj, Laci és az oroszlán. :) Az nekem diafilmen volt meg. :D

    Rengeteg az angol nyelvű, talán több is, mint a magyar. :O

    Szép a 66, nem tudom, nekem az életben meglesz-e annyi egy évben. :D Bár nem panaszkodom, mert túlléptem a tavalyit, és végül sikerült mindkét megkezdettet befejeznem, úgyhogy meg vagyok elégedve magammal. :) Jó dolog a téli szünet. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ú, a jó kis diafilmek, de szerettem őket! :) Ezt most youtube-diafilmen (;)) néztem meg.

      Igen, eléggé sikerült ráhasalni az angolra, nem is baj, minden évben úgyis nyöszörgök, hogy arányaiban és számszerűen is többet (és még többet) akarok angolul olvasni, azt hiszem, most ez sikerült is! :)

      Köszi! Közben 67 lett belőle, befejeztem az Ébredő isteneket, és óanyááám, azt hiszem a top5-be is beleteszem, annyira jó volt.
      Szerintem te is nagyon sokat olvastál, és amúgy is, quality over quantity, meg hát nem lóverseny. :) A téli szünet nagyon is, most nekem is van némi, a kis szabimmal. :)

      Törlés
  2. :o Nem semmi lista! Gratulálok. Dr. Seussra már készülök egy ideje. Jók, édesek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) A Seussok tetszettek, igen! A Grincses jobb volt, persze kicsit más, mint a filmváltozat, én azt is szeretem, de az ki van díszítve jobban, a mese egyszerűségéhez képest. A Green Eggs and Ham kisebbeknek való, nagyon önismétlő, és direkt nagyon kevés szóból áll. Youtube-on elérhetőek.

      Törlés
    2. :o Akkor majd megkuksizom, köszönöm ;) Egyet-egyet mintha láttam volna magyarul is, de inkább angolul fogok majd neki. :)

      Törlés
    3. Ez angolul az igazi szerintem. :)

      Törlés