2020. március 7., szombat

Tavaszi tervek - 2020

Saját képek.
Már egy párszor összeszedtem a könyveket, amiket tavaszra tervezek, aztán átvariáltam kicsit, és végül véletlenül be is fejeztem egyet még a poszt megírása előtt, szóval kupacolhattam újra. ;) 

Néhány éve álltam rá én is az évszakos tervlisták készítésére, de ezek nem gúzsba kötő terveket jelentenek, csak egy kis laza, spontán listázást, hogy miket is szeretnék olvasni a közeljövőben. Aztán, ha nem sikerül valamit elolvasni pont ebben a három hónapban, legrosszabb esetben átcsúszik egy következő listára - avagy lemarad róla, és búslakodik tovább a polcon. :D 

Nézzük, miket választottam ki most a tavaszi terves kupacba: 

A megkezdett olvasmányok

Elena Ferrante: Aki megszökik, és aki marad - a felénél járok, vcs. hamarosan folytatom, egy kisebb szünet után :) 
F. Várkonyi Zsuzsa – Szendi Gábor – Bagdy Emőke – Popper Péter: Mindennapi játszmáink - 20%-nál járok, most kezdtem, vcs. 

A további, tervbe vett könyvek

- Thomas Erikson: Idiótákkal körülvéve - egy tavalyi ajándékkönyvem, nem akarom tovább halogatni. Meg hát amúgy is, így érzem magam, szóval jöhet bármi mankó, hogy hogy lehet könnyebben elviselni az emberiség döntő többségét... :D
- Szvetlana Alekszijevics: Csernobili ima - a Könyvfesztivál vendége lesz a szerző, még előtte szeretném elolvasni a könyvét. Tudom, hogy nem lesz sétagalopp, a sorozatot már láttam tavaly. 
- Christelle Dabos: Rejtélyes eltűnések a Holdvilágban - folytatni szeretném A tükörjáró sorozatot
Sigríður Hagalín Björnsdóttir: A ​sziget - egy friss ropogós beszerzés, nem akarom váratni
Stéphane Garnier: Macskabölcsesség - random lekapott könyv a polcról
- Antoine Laurain: A piros notesz - a más nemzetes posztsorozat kapcsán kaptam kedvet a francia szerzőhöz
- Silvia Avallone: Acél - és egy olasz is jöhet még, Ferrante mellett. Ráadásul vcs-listás is. 
Bagdy Emőke – F. Várkonyi Zsuzsa – Ranschburg Jenő – Vekerdy Tamás: Visszatalálunk egymáshoz? - még egy kis pszichológia, és ez is vcs-s
Georges Simenon: Maigret és a hajnali vendég - vcs
Sophie Jordan: Vanish - a Firelight folytatása, Audible-ről 


12 könyv, elég sokféle, kíváncsi leszek hogyan tetszenek majd, melyikük okoz csalódást, melyik hoz kellemes meglepetést. Ferrante Nápolyi regényeinek negyedik része egyébként azért nem került ide, mert nyárra szeretném tartalékolni a befejező kötetet. :) 

A tervlista állást itt is vezetni fogom: 6/12 :) 

Ti mit olvastok idén tavasszal? 


6 megjegyzés:

  1. A sziget jó lesz :) Terveztem már februárban egy tavaszváró posztot, de sajnos nem volt időm összeszedni a gondolataimat. Mindenesetre valami könnyedebb, romantikus, mágikus realizmus félét szeretnék olvasni, mert ebben az évben csak életről lejövős regények kerültek a kezem közé :D Bár az a durva, hogy ha végignézek a várólistámon, ott sem jobb a helyzet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, neked is tetszett! :) Remélem jó lesz, még márciusban szeretném olvasni!
      Én nem eszerint próbáltam válogatni, de azért nekem is került bele könnyedebb is. :)
      Azért egymás után sok, az életről lehozós regény tényleg nem jó, iktass be valami lazábbat is! ;)

      Törlés
  2. Annyira hangulatos a rózsás kép O.O
    Szuper a lista, A sziget nálam is tervben van, az Acél szépen rímel Ferrante világára ;) Én a Könyvfeszt előtt a Mákháborút szeretném elolvasni, az írója hazánkba érkezik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :D Végre egyszer sikerült egy olyan képet lőnöm, amivel én is elégedett vagyok. :)
      Niki mondta nekem, hogy az Acél nagyon hasonló Ferrantéhoz, abban is két barátnő van. Előbb mindenesetre befejezem Ferrantét. :)
      Ó, nahát, a Mákháború szerzője is jön? Sok híresség érkezik akkor. :) Májusban Blake Crouch közönségtalálkozó is lesz.

      Törlés
  3. Szépet kupacoltál, mármint, hogy jó sok könyv van rajta. És milyen jók! Az Idiótákkal körülvéve annyira jó cím. Szerintem sokan érezzük így magunkat, szóval erre majd figyelek, hogy mit mondasz. Acél jó lesz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Egy ideje általában már 12-t rakok rá max egy-egy ilyen évszakosra. Ha akarod, majd kölcsönadom az idiótásat. :D Persze csak ha jó. :D

      Törlés