2017. február 22., szerda

Hírmorzsák

Olyan nagyon sok engem érdeklő könyv nem érkezik a közeljövőben ugyan - nem baj, legalább fogy az itthoni olvasatlan! -, de azért néhány könyves hírre felfigyeltem, amiket szeretnék veletek megosztani. 

Forrás.

Január végén volt egy cikk, hogy Mr. Bean, azaz Rowan Atkinson megint Magyarországon forgat, méghozzá a következő Maigret tévéfilmet. Szentendréből így csodás francia kisvárosos forgatási helyszín lett régi autókkal. Nézzétek meg a képeket, érdemes! :) 
Az előző filmet (Maigret csapdát állít) tavaly már vetítette is a tv, az Agave meg kiadta filmes borítóval. A második film a Maigret's Dead Man, amiket mos forgatnak azok pedig már a 3-4. részei a sorozatnak (nem követi a könyvek sorrendjét!): Night at the Crossroads, Maigret at Montmartre. (az infó forrása a Wiki.)
Nem tudom jelenleg tart-e még a forgatás, de remélem nem olyan soká láthatjuk majd a filmeket. 

Forrás.
Forrás.

Új fantasy trilógiával jön Philip Pullman, akiről sajnos meg kell jegyeznem, hogy hmm, túl sokáig vitték ugyanazokkal a promo-fotókkal, ha értitek mire célzok... A The Book of Dust első kötete idén októberben jelenik meg, és a His Dark Materials világában játszódik majd. Viszontláthatjuk Lyrát és sok más szereplőt is. :) Én nagyon várom! 

Forrás 1., Forrás 2.
Forrás. Michael Leckie fotója. 
Jön március 7-én az Agavétól A Palatinus-domb lányai, az Én, Livia szerzőjének, Phyllis T. Smithnek a következő könyve.


Az Otoriak története után újabb Lian Hearn sorozat is érkezik (illene már elolvasnom az Otoriakat is, khm). A Nyolcsziget császára - ami egy négyrészes sorozat első kötete -,  március 2-án jelenik meg az I.P.C.-nél



És végül, bár én még nem jutottam el a negyedik részig sem, érkezik a Millenium sorozat ötödik kötete is. Stieg Larsson halála után David Lagercrantz folytatta a könyveket, és Lisbeth Salander történetét. Az ötödik rész szeptemberben jelenik meg, íme a svéd borító, ami szerintem zseniális:

Forrás.

Titeket mi érdekel legjobban ezek közül? :) 

17 megjegyzés:

  1. engem csak az utsó, a Salanderes. bár el kell majd olvasnom az előző három részt hozzá.:D

    VálaszTörlés
  2. A Millenium-borító szerintem is állati jó! És nagyon-nagyon várom. :)
    Engem két könyv érdekel mostanában, az egyik az új Victoria Schwab, ami majd sorozat lesz, megvenni szerintem nem fogom, a másik meg A növényevő, erről külföldi youtuberektől sokat hallottam, kíváncsi vagyok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, a Schwab is jó lehet, kéne már tőle olvasnom, az Archívum annyira jó volt, biztos jó a többi könyve is. :)
      Hú ez A növényevős kemény! Kíváncsi leszek rá, ha elolvasod!

      Törlés
  3. Engem a Maigret filmek, eddig még csak egy könyvet olvastam, de szerintem filmként-sorozatként jobban megfogna :)
    Hű Philip Pullmantól illene befejeznem végre Az Úr sötét anyagai trilógiát :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az utolsó kötete nagyon jó a Pullman trilógiának. :)

      Törlés
  4. Én nem értem, mire utaltál Pullmannal...
    A Maigret-sorozatot várom, a könyvek nem igazán érdekelnek, nagyon kevés krimit olvasok, viszont viszonylag sokat nézek. Ki érti ezt? :D
    Az idén még egy könyv se szólított meg. :( Több pénzem marad, de mégis hiányérzetem van... A Schwab könyvet ugyan előrendeltem, de azt is csak inkább azért, mert mindenki nagyon dicsérte. Remélem, nem lesz csalódás. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Öhm, nos... arra, hogy szegény hogy megöregedett... :D De mindig ugyanazokkal a fiatalabb fotóival nyomatták, és olyankor hirtelen egy friss fotó mindig meghökkentő.

      Majdcsak lesz valami jó könyv, ami megszólít, és öröm lesz megvenni. :) Amúgy meg tényleg, addig örülj neki, rosszabb lenne sóvárogni és nem tudni megvenni. :) Így a következő könyv treatekre már össze is spóroltad a pénzt! :)

      Nagyon kíváncsi leszek a Schwab hogy tetszik majd!

      Törlés
    2. Értem, a korával kapcs. valamire gondoltam, de nem pont erre.

      Van ebben igazság. :) Majd beindul biztos, és lehet, hogy a fejemet fogom kapkodni. :D

      Én is. :D 3x olvastam el a fülszöveget, de így sem lettem sokkal okosabb, hogy vajon milyen lehet. :)

      Törlés
    3. De egyébként cuki így, egy kicsit őrült tudósos a haja, de közben kedves nagypapás is. :) Csak annyira a fiatalabb kori képe élt a fejemben...

      Akkor valami nagyon rejtélyes lesz ez a Schwab. ;)

      Törlés
    4. Én meg szerintem nem is láttam képet még róla. :D

      Törlés
  5. Óóóó, ez a cicás kép <3 <3
    Philip Pullman új könyve nekem nagyon várós, imádtam az Úr sötét anyagait! (hm, lehet újra is kéne már olvasni, vagy 5 éve olvastam utoljára szerintem)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádom a cicákat! ♥
      Örülök, hogy te is várod! Én is számtalanszor olvastam már újra, de utoljára például a harmadik rész lemaradt. Ha jól emlékszem nekem is kb. 5, vagy talán 6 éve volt az utolsó újrázásom. :)

      Törlés
  6. A Palatinus kapcsolódik az Én, Livia-hoz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bubu, rég láttalak! :) Mi a helyzet, minden rendben?
      Igen, némileg kapcsolódik, ebben is van Livia, és időben ott veszi fel a fonalat, ahol az Én, Livia letette: két évvel a Kleopátra és Marcus Antonius felett aratott győzelem után Augustus visszatér Rómába. A történet pedig ezúttal három nő körül forog majd: Livia, Szeléné és Julia lesznek fókuszban.

      Törlés
    2. Szia Pupilla!
      Persze, minden rendben, csak amolyan olvasó-írói szünet van kicsit nálam. Meg Oscar-hetek. :) Ilyenkor filmnézőbe váltok, meg kicsit elvonulok :)
      Akkor előbb a Líviát kell elolvasnom, aztán meglátom. Idén még megúsztam könyv vásárlás nélkül, és egész évben nagyon visszafogottan igyekszem művelni ezt :) Csak semmi meggondolatlanság, különben új polcot kell vennem, vagy régi könyveket kiraknom. Nálad minden ok?

      Törlés
    3. Á, értem, akkor ezért vagy kicsit eltűnve. :)
      Jobb talán a Liviát olvasni először, igen, kivéve, ha jól ismered így is az előzményeket történelmileg. De biztosan csak akkor tudnám már megmondani, önállóan is élvezhető-e a Palatinus, ha már elolvastam.
      Köszi, én is próbálok megfontoltan vásárolni, idén még csak három beszerzésem volt, de az egyik még egy megkésett tavalyi rendelés. :)

      Törlés