2018. június 16., szombat

Nyári tervek 2018

Forrás.
Tavaly elfelejtettem nyári terveket csinálni, mert túl későn kaptam észbe, és már augusztus volt akkor, de talán így június közepén belefér még a tervezgetés. Az iskolásoknak elvégre csak most kezdődik a nyári vakáció. ;) 
Mindig túltervezem magam, és rengeteg könyvet stócolok fel, de most megpróbáltam egy párat lehúzni a listáról, hogy ne legyen olyan irdatlan nagy kupac könyv. Az évszakos tervlistákat egyébként rendre nem teljesítem, és mindig van néhány olyan "mumus" regény, ami már évek óta vándorol egyik listáról a másikra. Emlékeztek, hogy a Galbraith-féle Kakukkszó hány listát megjárt? Külön örömünnep volt, amikor végre lekerült! :D). Ilyen most a Leányrablás Budapesten, de a Szikomorfán születtem is... Már jóóó ideje csak tervbe véve vannak, és eddig ott is maradtak mindig. 
De majd most (talán - mondja a kicsike hang)! :D

Íme, ezt a 12 könyvet tervezem ezen a nyáron elolvasni (de összesen remélhetőleg ennél többet, csak legfeljebb mást is :D): 

Nyári terves kupacka.

Georges Simenon: Maigret és a pikárdiai gyilkosságok - reci, már elkezdtem
Georges Simenon: Maigret és a mamlasz unokaöcs - vcs, rövid, nyaralásra való
Georges Simenon Maigret és a víg kompánia - vcs, és miért ne olvasnék ennyi Maigret-t? :) 
- Almási Kitti: Bátran élni - kis frissen kapott pszicho
Edward Kelsey Moore: Szikomorfán születtem - vcs- és listaveterán
- Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten - még egy vcs- és listaveterán
Veres Attila: Éjféli iskolák - reci, már elkezdtem
- Fredrik Backman: Beartown - elkezdtem, de kissé megakadtam, viszont folytatni akarom (UPDATE: félbehagytam)
- Joyce Maynard: Lány a hegyen - vcs, kölcsönkönyv, megtörik-e a "lány"-os thrillerek átka? 
- Hiraide Takasi: A macskavendég - rákívántam
 Dr. Csernus Imre: A fájdalom arcai - vcs 
- Dr. Csernus Imre: A harcos - ez meg az új könyve a dokinak :) 


És kiterítve is.
Szóval ezek a tervek, nincs persze kőbe vésve semmi, ha máshoz támad kedvem, azt fogom lekapni a polcról. ;) Mindenesetre szeretek listázni, és jópár könyvet szeretnék kipipálni nyáron a vcs-listámról is, a krimik és pszichológiai könyvek pedig könnyen csúsznak. :) 

Ti terveztek, vagy spontán válogattok nyári olvasmányokat? :) 
Többet olvastok nyáron, mint máskor?

7 megjegyzés:

  1. Olyan jó olvasni az ilyen "terves" listákat, és őszintén csodálom azt, aki megtervezi előre, hogy mit szeretne elolvasni. :) Nyilván aztán az élet, a kedv, meg a jó isten tudja, mi nem, közbeszólhat, de legalább van egy terv.

    Ó, a Böszörményire szánd végre rá magad, nagyon kíváncsi vagyok, tetszene-e. :)

    Én legjobb esetben egy-két könyvre előre tervezek. A Gyülekező árnyakat és az Egyik átkozott dolog a másik után-t tervezem a mostani olvasmányaim után. Aztán majd meglátjuk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig van a fejemben egy körülbelüli olvasási terv a közeljövőre nézve, de annyi minden befolyásolja ezt... Még jó, hogy igazából nem számít, teljesítek-e egy ilyen tervet, ez pusztán szórakozás. ;) Szeretem összerakni hozzá a kupacot, meg kigondolni a címeket. :))

      Igen, Böszörményit már én is nagyon akarom! :)

      Schwabnak az a sorozata nekem nem jött be, de az Egyik átkozott dologról kíváncsi leszek, mit mondasz. :)

      Törlés
  2. Nálam a Könyvtolvaj, és Carlos Ruiz Zafón: A szél árnyéka könyvklubos. Utóbbi egyben várólista csökkentés is... Épp válság van, és szerintem a Manderley-ház asszonya, mint régi kedvenc fog kirántani belőle. Ami még biztos, az Fredrik Backman: Egymás ellen. A többi a spontán vonzalomra bízva :)
    Ja, és nincs két hét a MidYear könyveskörkérdéshez ;)

    VálaszTörlés
  3. Ja, és a Böszörményit tényleg ajánlom, de szerintem nehéz megállni csak az első résznél...

    VálaszTörlés
  4. Jó terveid vannak, Bubu. A könyvtolvaj nagyon szuper regény! Zafón nálam is várólistás. :)
    Remélem hamar kikeveredsz az olvasási válságból! Ilyenkor tényleg jó egy régi kedvenc.

    Köszi, meg is van a második a Böszörményiből, sőt az azt követő kisregény is, a 2,5-es. :)

    VálaszTörlés
  5. Jó kis lista, van rajta minden. Böszit én is nagyon ajánlom, eddig 3 ember tettem függővé, most éppen a kolléganőm hozta vissza az utolsó részt, és imádta. Remélem neked is tetszeni fog, mert ki akarom veled is beszélni :D :D :D A "lányos" átok remélem megtörik. Én nyáron szeretnék még jobban haladni a VCS-vel, és jött pár elsőkönyves reci is. Meg szeretnék elolvasni valami nagyon téli könyvet (Tél jegyeseit néztem ki) én fordítottam működök a melegben, jól le tud hűteni egy fagyos skandi krimi, vagy valami tipikus téli sztori.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég vegyes lett tényleg. :) "Böszi", ez a becenév aranyos! :))
      A "lányos" átok ha nem is törik meg, már régóta kölcsönben van nálam ez a könyv, szóval mindenképp elolvasom most már. :)
      A vcs nálam lassan halad jelenleg... nem tudom mennyi bizodalmam lehet a nyárban, mert kb. kettőt pislogtam és 22-e van, mindjárt vége a júniusnak már. :O
      A téli könyv olvasása nem is rossz ötlet, bár most épp bekapcsolták pár napra az égi légkondit. ;)

      Törlés