2017. április 17., hétfő

A szépség és a szörnyeteg - a film

Ki ne ismerné a klasszikus Disney-mesét, A szépség és a szörnyeteget? Most élőszereplős filmet forgattak belőle, méghozzá Emma Watson főszereplésével. A mesét magát már rettentő régen láttam, és bár az alapsztorit nagy vonalakban természetesen így is tudtam, mégis talán így volt a legjobb, kicsit elfeledve a részleteket, teljesen belefeledkezni... 

Bevallom őszintén, hogy nem szeretem az "éneklős" filmeket, és a musicaleket - akadnak persze kivételek, mint pl. a Mary Poppins. Az első jelenetnél, amikor elkezdtek dalolászni, hát bevallom megborzongtam, hogy jaj ne, mit kell itt nekem kiállnom, de aztán egyre jobban tetszett, és mivel a szövegekbe is csempésztek humort, könnyedén megkedveltem az egészet. Az első pár jelenetben talán az is zavaró volt a hirtelen énekelgetésen kívül, hogy meg kellett szokni a mi generációnk Hermionéját Belle-ként. De nem kell aggódni, viszi a szerep, és nagyon jó az alakítása. Jelmezei különösen tetszettek. A képi világ, a látvány gyönyörű, a havas tájtól kezdve a kastélyig és az életre keltett tárgyakig. Kifejezetten tetszett Madame Garderobe!  A szörnyeteg pedig - akit Dan Stevens alakít -, szerintem igen vonzóra sikeredett. Jelmezében a szörnymaszk alatt is ott lapult a herceg, és sikerült kedvességét, hősiességét, sőt még humorát is megvillantani. A könyvtár pedig pont olyan lenyűgöző volt, mint vártam - őszintén szólva azt vártam az egész filmben a legjobban. Még böködtem is a barátnőmet, mikor jön már a könyvtár vajon?! ;) 
Egy ilyen könyvtárért mit meg nem tennénk... ahh. Szörnyeteg? Ugyan már, kit érdekel ha szörnyeteg, hiszen ott az a pompás KÖNYVTÁR!!! :D 

Régi és új.

A tárgyakat megszemélyesítő színészek közt igen nagy nevek voltak, meg is lepődtem a végén, előkerült Emma Thompson, Stanley Tucci, Ewan McGregor és Ian McKellen is.

Gaston - Luke Evans - pont ugyanúgy néz ki a filmben, mint a meseváltozat szereplője. A kis segédje, LeFou - Josh Gad - is remek alakítást nyújtott, a kedvenc jelenetem velük a kocsmai, asztalon ugrálós nagyjelenet. 

Belle és az édesapja, akit Kevin Kline alakított.

A vége kifejezetten megható volt, el is morzsoltam pár könnycseppet. 

Egészében véve nagyon ajánlom, érdemes megnézni, remek színészi játék és szép képi világ, de készülni kell a sok éneklésre (már akinek készülnie kell lélekben az ilyesmire :D), és hát azért azt nem rejthetjük véka alá, hogy mesés-szerelmes-lányos film ez azért. A párunkat ne feltétlen rángassuk el rá, főleg, ha tiltakozik is eleve. :) 
A film imdb oldala

10/8,5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése