2018. szeptember 6., csütörtök

Tom Hanks írógépei

Tom Hanks az egyik kedvenc színészem és meglepődtem ugyan, de egyúttal örültem is, amikor először lehetett hallani novelláskötetének megjelenéséről. Olyan gondolatok kavarogtak a fejemben, hogy, amit Tom Hanks csinál, az csak jó lehet. :) Szeretem a színészi tehetségén, kiváló játékán kívül az emberségét is, és példaértékűen szép házasságát a feleségével, ami igazán ritka a hollywoodi sztárok körében (biccentés még Pierce Brosnan felé is ;))

Hanks köztudottan odavan a hagyományos írógépekért, gyűjti is őket. A novellagyűjtemény borítója-címe is utal erre, és az egyes novellákban is feltűnik mindig egy írógép, ami hol kisebb, hol nagyobb szerepet játszik. 

Hogy milyen is volt végül az Uncommon Type, ami magyarul a Különleges karakterek címet kapta? Vegyes, amilyen általában egy novellagyűjtemény lenni szokott. Sajnos összességében nem egészen azt kaptam, amit vártam. A legtöbb történet csak úgy átsiklott rajtam, nem hagyott maradandó nyomot. Ez a kötet nagy hibája: nagyon felejthető. Nem uncommon lett, hanem kicsit túl common, bár az kétségtelen, hogy Tom Hanks írókája elismerésre méltó. Jól használja a megfelelő eszközöket, szépen kanyarítja el a történeteket, kétségtelenül tud írni, van egy alaphangja is, szóval sok mindenben igenis kitűnik, mert másoknak nem mindig jön ez ilyen természetesen, de ennek ellenére valahogy nem lesz átütő. Voltak vissza-visszatérő elemek, karakterek de ezek a kapcsolódások nem az otthonosság érzetét keltették, inkább csak monotonná, egyformává tették a fejezeteket. 

A legjobban a legelső novella tetszett a barátnővel, aki eluralkodott a főhős életén, hát azon nagyon jót szórakoztam. :) Sajnáltam, hogy még a kis délutáni szundikálásaitól is milyen hatékonyan megfosztotta Anna a pasast. 
Ezen kívül a két legutolsó volt még igazán jó, az egyikben egy hihetetlen bowlingrekord a központi elem, a kötetzáró novellában pedig nagyon tetszettek a váltások, kicsit mintha forgatókönyvszerűen lett volna megírva. 
Érdekes volt, és a többinél jobban lekötött még a '30-as évekbe tett időutazás is.

A könyvhöz egyébként szerintem nagyon sok jó borítóterv készült, természetesen mindegyik írógépes:

A montázst a canva.com-on készítettem.

Összességében nem bánom, hogy elolvastam, de inkább középszerű élményt nyújtott, és nem találtam olyan érdekesnek a történetekben megjelenő szereplőket, problémákat, dilemmákat, sorsokat. Szép iparosmunka, de nem igazán maradandó.

10/5,5

Mr. Hanks, azért jóban maradhatunk?! :D 


Mi a kedvenc Tom Hanks filmetek? :) Nekem a Forrest Gump és a Számkivetett, de nagyon szeretem a Terminált, a Kapj el, ha tudszot és a Halálsoront is.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon csendben jelent meg ez a kötet, vagy csak én nem figyeltem volna fel rá? Azért tartom így, mert más, alig ismert színész/modell könyve olyan szintű reklámot kap, hogy csak na, de ez kb. ha kétszer jött velem szemben (egyszer neten, egyszer meg a könyvtárban - jé, már ki is adták?). Sajnálom, hogy nem jött be neked annyira, én se vettem le egyből a polcról, ahogy megláttam (mondjuk az is indok, hogy rettentő nagy), de majd egyszer elolvasom :) Ja, és az megint újdonságként hatott, hogy ez novelláskötet :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nem sok hírverést kapott, és sajnos elég szerencsétlen, túl nagy méretű kivitelben jelent meg a Kossuth-nál.
      A magyar változaton nincs is rajta az alcím - Some Stories - semmilyen formában, pedig úgy azért árulkodó rögtön, hogy novellákról van szó.

      Törlés