2023. szeptember 9., szombat

Augusztus 2023

Forrás.
Gyorsan lezárom az augusztust, mielőtt szeptember közepe lesz... :) Az augusztusban régen sok várakozás volt, az új tanév miatt, a sulikezdésre én szerettem készülni, mert lehetett venni sokféle papír-írószert, meg nézegetni az új tankönyveket, becsomagolni őket stb. De még ilyenkor mindig befigyelt egy kis balcsizás is. Egy ideje az augusztusról inkább csak a parlagfű jut eszembe, meg a dinnye, amik sajnos nincsenek jó viszonyban egymással, de az allergiám ellenére azért néhány szelet dinnye lecsúszott idén is. Sőt, még egy kis mininyaralás is belefért a hónapba.

Na mondjuk könyv, az nem sok: 3 könyvet fejeztem be a hónapban. Viszont mindről sikerült azóta írni is. Ennyire kis merítésből nehéz bármit is kiválasztani "kedvencnek", legjobbnak, legrosszabbnak, de az kiemelendő, hogy Emma Straub eléggé felbosszantott.

A július után az augusztus is nullás hónap lett, nem gyarapodott a könyvtáram most.

A blogon 4 bejegyzés született, lehetett volna jobb is, de kicsit elcsúsztam az amúgy is kevés időmmel. 

Augusztusi kis terveim így alakultak:

✓ poszt a Másodvirágzásról és az Agatha Christie könyvről
✓ a szabadban olvasni? - pls, jöjjön már össze egy óra az árnyasban valahol!
x a felső polcot lepakolni, átrendezni a könyvespolcon
✓ Vekerdy Érzelmi biztonságot befejezni
✓ elkezdeni/elolvasni a 12. vcs. könyvet is a listáról
x elolvasni a Véres Balatont még így a szezonban

A parlagfű keresztülhúzta a számításom, főleg az extrém pollenkoncentrációs napokban, amikor tényleg inkább ki se tettem a lábam a házból... De azért néhány oldalt sikerült a szabadban olvasni, és nem adom fel, az ősz lehet, hogy megfelelőbb lesz ehhez, és összejön egy egész órácska is. :) A polcrendezéshez is majdcsak eljutok egyszer! :D
A Véres Balatont időközben (konkrétan ma) befejeztem.

Forrás.
Szeptemberre a következőket gondoltam tervek címszó alatt idevetni: 

- befejezni a The Book of Two Ways-t
- elkezdeni az új Strike kötetet! :)
- eljutni a Stephens-Sarlós program kb. harmadáig (tömény eléggé)
- a felső polcot lepakolni, átrendezni a könyvespolcon :D
- a szabadban olvasni egy órácskát
- krimiket olvasni (vagy hát legalább egyet :D)

A többiek augusztusa: 

8 megjegyzés:

  1. Érdekes, hogy sokan említik ezt, hogy az iskolára való készülésben az írószerek vásárlása volt a jó, és én is azt szerettem nagyon. (Még ma is szívesen bóklászok egy írószerboltban, csak már nem használnám semmire az ott kapható dolgokat.) Na, akkoriban persze, mikor gyerek voltam, nem volt olyan nagy választék, meg egységes füzetcsomag volt, de azért jó volt. Meg a tankönyveket bekötni is, pedig abból is csak az egyszínű kékes-lilás valami volt, és a vinyettát (így hívtuk a címkét) meg kellett nyalni, hogy ragadjon (rossz íze volt), de mégis szerettem elszöszmötölni vele. :)
    Fú, az allergia durva tud lenni, valami keresztallergia miatt nálam a cseresznye vált ki (szerencsére nem túl erős) allergiás tüneteket, de azért ettem belőle. :D
    Tök, hogy már a 12. vcs-nél tartasz! :O És egész szépen sikerült teljesíteni a terveidet, ha nem is mindent, de az nem baj. :)
    Milyen az új Strike? Remélem, hamarosan lesz magyarul is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem egy kicsit összefügg ez azzal, hogy az olvasni szeretők valamennyire szerettek azért tanulni is és akkor már szép eszközökkel szép füzetbe sokkal jobb jegyzeteket írni. A vinyettát nálunk vignettának hívtuk (a g és az n is kimondva), és azt is szerettem válogatni, annyi félét felvásároltunk annak idején hogy MÉG MINDIG ezeket használom, ami megmaradt, pont nemrég kerültek mindenféle macis füzetcímkék a kisfiam kinőtt ruhás dobozaira is. :D
      Amikor én voltam gyerek, már bejöttek a szép színes füzetek, papírok, de amúgy volt hogy én is inkább a sima füzetet választottam, és én magam díszítettem ki. ;) A francia kockás füzeteket különösen szerettem, abba valahogy más volt írni. :)
      Cseresznyét szerintem alig ettem idén nyáron, kár.
      Köszi, közben be is fejeztem a Véres Balatont, ezzel kész a vcs, de még olvasok tovább a listámról (Maigret kötettel folytatom). :) Igen, én is most nézegettem, azért ahhoz képest, sok mindent sikerült teljesíteni. :)
      Az új Strike csak szept. 26. jelenik meg, még nem tudom milyen. ;) Bár elvileg van belőle beleolvasó, csak én azokat nem szeretem előre elolvasni.

      Törlés
    2. Hű, az nem semmi, hogy még mindig van címkéd. :O Azért nekem ilyen régi dolgok nem maradtak meg, bár a tolltartóm nagyon sokáig megvolt, és még van alsóból favonalzóm. Vignetta, ezen jót nevettem. :D (Az erdélyiek a padlizsánt hívják vinyettának, míg a matrica az a levonó. Ez is vicces a mi fülünknek.)
      Ó, na, most meg én olvastam félre. Na, de 26.-a már hamar itt lesz. Kíváncsi leszek. :)

      Törlés
    3. Igen, tényleg rengeteg van, de nem is voltak drágák (akkor), vettünk 5-6 félét is mindig, aztán sok megmaradt. De legalább hasznosítom most is. :D
      A tolltartó stb. nekem is megvannak. A favonalzó hátuljára ragasztottunk régen miniatűr betűkkel megírt fizika puskát. :D
      Na a padlizsánt nem tudtam, a levonót viszont hallottam már, szerintem nem valami szép szó rá.
      Semmi gond, igen, már hamar itt lesz 26-a, addig még be szeretném fejezni a Jodi Picout hangoskönyvemet, és akkor kezdem is az új Srike-ot.

      Törlés
    4. Jaj, hogy ez nem jutott eszembe, fizika puska. :D
      Szerintem sem valami szép szó a levonó, érdekes, hogy vajon hogy alakult ki.

      Törlés
    5. :D Mi profik voltunk vele!
      Szerintem abból jön a levonó, hogy a hátuljáról le kell húzni a papírt ugye, hogy a ragadós fele szabaddá váljon de akkor már inkább lehúzó kéne legyen, miért vonó? :D Van egy pár ilyen furaság amúgy, pl. a hegyező/hegyző/faragó is. :)

      Törlés
    6. A nyelv gyakran nem logikus, és kiszámíthatatlan, mi marad meg, mi nem. És néha nagyon csúnya szavak meg szerkezetek is megmaradnak, sajnos.

      Törlés