2013. április 2., kedd

Újabb Simenon!

Új Georges Simenon kötet jelenik meg az Agavénál május 9-én, a megszokott szép külsővel: Maigret és a flamand lány.

Fülszöveg: "Givet egy álmos kis település a belga határon, és főleg azokból a hajósokból él, akik kénytelen-kelletlen pihenőt tartanak itt, mielőtt átkelnének a Maas folyón Franciaországba.
Maigret ide, a ködös északra utazik; nem hivatalos kiküldetésben jár, hanem felesége rokonának kérésére érkezik a kisvárosba, hogy segítsen bebizonyítani a flamand Peeters család ártatlanságát egy fiatal nő eltűnésének ügyében.
Peeterséket, a gazdag kereskedőket tiszta szívből gyűlöli szinte az egész város, mert kuncsaftjaik olyan, jószerivel csak inni betérő flamand hajósok, akik szívesebben vásárolnak inkább náluk, az otthonos, borókapálinka-illatú boltban, mint a francia kereskedőknél. De irigylik őket azért is, mert nagyobbik lányuk, Maria az apácáknál tanít, Joseph fiuk pedig ügyvédnek tanul, s karrierjét aligha fogja megzavarni az sem, hogy az eltűnt nőnek három éve fia született tőle.
Végül megtalálják Germaine holttestét, s kiderül, hogy a nőt egy kalapáccsal verték agyon. Ki lehet a gyilkos? Az üggyel megbízott helyi rendőrfelügyelő túl könnyen talál tettest, Maigret viszont tudja, hogy várnia kell, közben pedig Peetersékkel kávézgatni és körtés süteményt enni. A türelem előbb-utóbb meghozza a gyümölcsét…"


3 megjegyzés:

  1. Néha úgy sajnálom, hogy nem szeretem a klasszikus,ódon, ködös krimiket... De se Simenon, se Agatha nem jöttek be :S Szégyellem is magam miatta rendesen :D A.C.-nél tervben van, hogy legalább egyszer még nekifutok... Talán majd ha a korommal változik az ízlésem... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha ez megnyugtat, AC-t néha én is unom, nagyon sok a bevezető, leírás, a szereplők ismertetése, és valóban csak az utolsó 30 oldal körömrágós, de azért meg megéri. Meg nekem nagyon hozzátartozott az "ifjúságomhoz" AC, és lehet, hogy ezzel megalapoztam későbbi ködös, lassú krimi szeretetemet. Mindenesetre a Maigret könyveket szeretem olvasni. :)) És ez milyen kis csinos is, meg jó a címe is. :))
      Ne szégyelld magad, ha nem, hát nem. De ha akarod, bármelyik AC-met vagy Simenonomat kölcsönadom :) (előbbiből nincs sok, mert azokat főleg könyvtáraztam)

      Törlés
  2. Régen....sok Simenont olvastam. Az újabb kiadások még kimaradtak, bár láttam őket. A borítók szinte mindnél nagyon tetszenek. Ez is nagyon titokzatos...

    VálaszTörlés